תחת הצל של פטריק: יוסטין קלייברט רוצה תדמית שלא קשורה לאביו

יוסטין קלייברט
יוסטין קלייברט | Gettyiamges

הבן של פטריק קלייברט רק בן 17 אבל בהולנד כבר מעמיסים עליו הרים של ציפיות לקראת העתיד. אחרי שנשם כדורגל מלידה, רוצה יוסטין שיתייחסו אליו גם בגללו

(גודל טקסט)

אחד השחקנים שאייאקס בונה עליהם במפגש חצי הגמר נגד ליון היום באמסטרדם ארנה (רביעי, 19:45 בספורט1) הוא יוסטין קלייברט. כמעט כתבנו פטריק. כוחו של הרגל.

הילד בן ה-17 הפך העונה לכוכב באייאקס למרות שאיש לא ספר אותו בתחילת העונה, ופרץ קדימה בחודשיים האחרונים. הוא כבש שער אחד בליגה ואפס בליגה האירופית אבל כולם מרגישים שהוא עשוי להיות להיט אפילו גדול מאביו. 


יוסטין, כמו הרבה שחקנים שגדלו בצל הוריהם, לא רוצה שיזהו איתו עם החלוץ הענק ועל החולצה ביקש שיכתבו יוסטין בלבד. הוא גאה באבא שלו, אבל יודע שעם השם קלייברט, הציפיות ממנו רק יעלו וההשוואות יהיו בלתי נמנעות. 22 שנה אחרי שאביו עלה מהספסל בדקה ה-70 בגמר ליגת האלופות עם אייאקס נגד מילאן בעונת 1994/5, וכבש שער הניצחון בדקה ה-85 הוא רוצה להגיע לגמר אירופי ראשון. 



קלייברט בנבחרת. טיפוס מופנם (gettyimages)
 

יוסטין אהב לסלול את הקריירה שלו לבד. הוא גם הסכים למעט מאוד בקשות לראיונות ולא רוצה לחשוף פרטים מאחורי הקלעים על "איך זה היה לגדול עם אבא מפורסם". מאז הקיץ כשפטריק מונה למנהל המקצועי של פאריס סן ז'רמן, השניים התראו מעט מאוד. יוסטין שיחק בנוער של אייאקס בליגה השנייה, אביו כמעט לא התערב בנעשה איתו בניגוד להורים מעורבים אחרים. 

הוא גם שונה מאביו. פטריק היה חלוץ מרכזי לכל דבר, פיזי, גבוה וחזק. הבן משחק באגף, נמוך קומה יחסית, אבל עם הרבה עוצמה. דויד אנדט (יהודי במוצאו) שהיה תחילה דובר אייאקס, ולאחר מכן חבר הנהלה בשנים 1997 עד 2013 אמר ל-"ל'אקיפ": "הוא הגיע לאייאקס בגיל שמונה. קיבלנו אותו כצעיר מוכשר יחד עם צעירים נוספים ושום דבר לא אחר. אף פעם לא קיבל הנחות בגלל שהוא הבן של". 

בשנה שעברה הוא שיחק לראשונה בנוער עד גיל 19 בליגת האלופות נגד צ'לסי, וכולם אמרו שהוא רך מדי. הוא עשה התקדמות גדולה בחודשים האחרונים, אבל השיוך המשפחתי לא היה קשור להכללתו בבוגרים. לפטריק יש עוד בנים שכרגע משחקים בחובבים. קווינסי בן ה-19, רובן בן 15 ושיין בן 9. 


 

מספרים שפטריק הוא השחקן שכל הבנים שלו מעריצים, ומגיל צעיר הם נשמו כדורגל בבית. החולצות שלו משחק בקבוצות בהן כיכב אייאקס, מילאן, ברצלונה, ניוקאסל, ולנסיה, איינדהובן וליל מפוזרות על הקירות. אנדט אמר: "אמא של יוסטין דואגת לו, והניסיון של אבא שלו גרם לו להיזהר מכל המלכודות. הוא חזק מאוד". 

כששיחק במילואים בליגה השנייה בתחילת העונה אוהדי האולטראס של הקבוצה היריבה העליבו את אמא שלו, רוסאנה לימה, והוא לא ענה להם. אייאקס זכתה בפנדל בסיום והוא כבש שער ניצחון וזו היתה התשובה הכי טובה. יוסטין חתם על חוזה מקצועני באייאקס ביולי, והיום יהיה אולי המבחן הכי גדול שלו מאז הצטרף לבוגרים. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי