אייאקס באופוריה. בוס: פינקנו את הקהל שלנו בכדורגל מהנה

אייאקס
אייאקס | AFP

אושר גדול באמסטרדם אחרי ה-1:4. זייק: "כולם באופוריה, יכולנו לכבוש עוד כמה שערים"

(גודל טקסט)

אייאקס נתנה אמש (רביעי) רמז שהיא עשויה לשוב לימים הגדולים שלה באירופה. תצוגת כדורגל משכנעת ו-1:4 בחצי גמר הליגה האירופית מול ליון, הקפיץ את החבורה של פטר בוס קרוב לגמר אירופי ראשון מאז 1996, אז זכתה בליגת האלופות.

מאמן מכבי תל אביב לשעבר, פטר בוס, אולי הרים ידיים בליגה, אבל מצעיד את אייאקס לעונה היסטורית באירופה: "ליון לא היתה רגילה ללחץ שהפעלנו עליה וזה עבד. ניצחון כזה עדיין לא מבטיח לנו סופית את הגמר, אבל אנחנו בעמדה טובה. שיחקנו כדורגל שהאוהדים יכולים להיות גאים בו ולאהוב אותו. אנחנו מפנקים את האוהדים שלנו העונה והם נותנים לנו תמיכה". זו פעם ראשונה בהיסטוריה של גביעי אירופה שנציגה צרפתית מפסידה בהפרש שלושה שערים בחצי הגמר.

מתיאס דה ליחט בן ה-17 שרשם משחק טוב במרכז ההגנה והמשיך לקבל קרדיט אמר אחרי המשחק: "אנחנו שמחים שאייאקס חוזרת למפה של אירופה אחרי הזכייה בגביע אופ"א". ביציע בארנה נכחו שחקני הקבוצה שזכו במפעל ב-1992 כשניצחו את טורינו כולל המאמן לואי ואן חאל. ההולנדי הוותיק שהוליך את אייאקס לזכיה גם באלופות, נראה מאושר ביציעים לצד אשתו.

טרוארה
חגיגות באמסטרדם. יספיק לגמר? (AFP)

חכים זייק שהציג משחק נהדר הוסיף: "איזה פינוק. מי כאן לא באופוריה עכשיו? שמעתי כמה ליון קבוצה מסוכנת אבל יכולנו לכבוש עוד כמה שערים. נצטרך להיות זהירים".

ב"טלחראף" כבר כתבו: "הגמר בפתח". בצרפת בחרו כמובן ללכת לצד השני וכתבו: "רק נס בלתי יאמן ישלים קאמבק. זה היה סיוט עבור ליון".

המנהל הספורטיבי מארק אוברמארס שעלול לעזוב בתום העונה ולפנות מקום לג'ורדי קרויף סיכם: "עבורנו זה כמו משחק בין דויד לגוליית בכל הקשור לכסף. התקציב של ליון הוא 100 מיליון יורו ושלנו 21 מיליון יורו בלבד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי