פיטר בוס: אפשר עדיין לשמוע את הלב שלי דופק

פיטר בוס
פיטר בוס | AFP

מאמן אייאקס חגג את ההעפלה של קבוצתו לגמר אירופי ראשון מאז 1996 שהגיעה אחרי 3:1 לליון, שכמעט הצליחה לחולל נס

(גודל טקסט)

ההולנדים יודעים להעריך כדורגל. אחרי שהנבחרת שלהם כושלת שוב ושוב, ההעפלה של אייאקס לגמר הליגה האירופית, למרות ההפסד 3:1 לליון שכמעט וזרק אותם בבושת פנים מהמפעל, זכתה לקבל את השער הראשי של "דה טלחראף": "ועכשיו הגמר. אייאקס כמעט פספסה את זה, אבל הצליחה לחזור לפסגה של אירופה". בעיתון גם הדגישו את העובדה שג'ורדי קרויף איחל הצלחה לאייאקס בה אביו זכה בתארים באירופה. 

עוד נכתב כי אייאקס הסתבכה בצורה מיותרת מול ליון ובסופו של דבר למזלה היא ניצחה 1:4 במשחק הראשון. פיטר בוס, מאמן מכבי תל אביב לשעבר ואייאקס בהווה שמח בסיום: "עשינו לעצמנו את החיים קשים. אפשר לשמוע את הלב שלי דופק עד עכשיו. במחצית הראשונה שיחקנו טוב, אבל ספגנו את הפנדל ממש עם הירידה למחצית וזה שינה את המשחק".

בוס גילה שאמר לשחקנים: "אל תיכנסו לפאניקה. הם צריכים לכבוש עוד שלושה שערים וזה יהיה קשה". על החצי השני אמר: "כל מה שרצינו זה להישאר בחיים וזה לא סגנון המשחק שלנו בדרך כלל". על המחזור האחרון ביום ראשון שיכול להביא להם אליפות: "זה יהיה קשה לעשות את הסוויץ' בראש אחרי חגיגות העלייה, אבל אנחנו צריכים לעשות את שלנו ולנצח ולקוות שפיינורד לא תנצח".


Congrats to @AFCAjax & @ManUtd for reaching a promising @EuropaLeague final! Also great credit to @RCCelta, they must feel proud. pic.twitter.com/n7o2pHSMFR

— Jordi Cruyff (@JordiCruyff) May 11, 2017
 

לאסה שונה הדני שהיה מועמד למכבי תל אביב בקיץ האחרון עלה לגמר הראשון שלו דווקא אחרי גיל שלושים ואמר: "הגשמתי חלום גדול שהיה לי כל הקריירה. זה מדהים שאנחנו בגמר. במחצית השניה לא שיחקנו בכלל כדורגל, אבל זה כבר מאחורינו". 

בוס דיבר כבר על העונה הבאה ואמר: "רוב הסגל יישאר. גם אם נגייס שחקנים חדשים הכי חשוב שהקבוצה כבר יודעת את שיטת המשחק שרציתי ועל זה עבדתי בכל תחילת העונה שעברה. הפעם זה יהיה קל יותר, רק נצטרך לגייס כמה שחקנים שחסרים לנו. הכי חשוב שיש לנו יכולת של ווינרים. ראיתי את זה במשחקים נגד שאלקה וליון וגם נגד איינדהובן השנה".  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי