אמבפה חגג אליפות: בשנה הבאה ניראה טוב יותר, צריך רף גבוה

מונאקו
מונאקו | AFP

כוכב מונאקו רמז על הישארות וחשף: "לקחתי אליפות עם קבוצת הבת ואמא שלי אמרה: 'תעשה את זה בבוגרים'". ז'רדים: "ההישג הגדול בקריירה שלי"

(גודל טקסט)
איזה הישג נהדר עשתה אמש (רביעי) מונאקו. הקבוצה מהריביירה זכתה באליפות לראשונה מאז שנת 2000 ואליפות שמינית בתולדותיה זאת למרות שהתמודדה מול אחת הקבוצות הכי עשירות באירופה פאריס סן ז'רמן. 0:2  על סנט אטיין במשחק השלמה הבטיח את הצלחת.


אחת התגליות הגדולות של העונה באירופה, קיליאן אמבפה בן ה-18 רמז שהוא יישאר אחרי שכבש את שערו ה-15 העונה והבטיח: "אחרי שזכיתי באליפות בשנה שעברה בקבוצה הצעירה אמא שלי אמרה לי 'כל הכבוד, אבל זה עם הילדים'. אמרתי לה 'תני לי שנה ואעשה אותו בבוגרים".


העתיד: "אני מבטיח לכולם שתהיה לנו עונה טובה יותר שנה הבאה. כל שנה צריך להציב סף יותר גבוה. נתנו לעצמנו את האמצעים להצליח וזה היה קל יותר. נחגוג ונחזור לעבודה. כדורגל הוא אתגר מתמשך".


What a night !!! #ASMonacoChampi8onspic.twitter.com/PigF0EIIvs

— CHAMPIONS (@AS_Monaco) May 18, 2017

ה"ל'אקיפ" שיבח את הזכייה של מונאקו וכתב: "הם היו צריכים נקודה, אבל מונאקו של העונה תמיד רוצה ניצחון. הם הרגילו אותנו לניצחונות גדולים יותר מ-0:2, אבל התוצאה זה בגלל העייפות, המתח, ושיחקה נגד תשעה מגנים של סנט אטיין".


מונאקו כבר כבשה 104 שערים מחזור אחד לסיום והיא שלישית בכל הזמנים אחרי 118 של ראסינג פאריס ו-109 של ריימס בעונת 1959/60. פ.ס.ז' שנה שעברה כבשה (102) כמו ליל בעונת 1949/50.


לאונרדו ז'רדים שרק לפני שנתיים כונה בצרפת "המאמן הכי משעמם והגנתי" יצר את אחת הקבוצות ההתקפיות הכי טובות בצרפת אי פעם: "לזכות באליפות כשאף אחד לא נתן לנו צ'אנס בתחילת העונה זו הרגשה מיוחדת. זה התואר הכי נפלא שהשגתי בחיי. לזכות עם מונאקו באליפות זה כמו לזכות עם פ.ס.ז' בארבע אליפויות. עבדנו קשה במשך 11 חודשים", אמר הפורטוגלי.

Concert privé de @50cent pour célébrer une saison historique dimanche sur la Place du Palais !!!

INFOS ➡️ https://t.co/zr0uJEsoY0pic.twitter.com/FEBPuM6De1

— CHAMPIONS (@AS_Monaco) May 17, 2017

סגן הנשיא והאיש החזק בקבוצה, ואדים ואסילייב, שהאוהדים של מונאקו קראו בשמו בסיום המשחק הזהיר את כל שאר הקבוצות: "אנחנו לא נמכור את אמבפה, ברנרדו סילבה או תומאס לאמר. חיכינו לאליפות הזאת 17 שנה. רק לפני ארבע שנים היינו בליגה השנייה ולא האמנו שנזכה באליפות כל כך מהר".


ריימונד דומנק מאמן נבחרת צרפת לשעבר עקץ בטור שלו בל'אקיפ את פ.ס.ז': "תמיד כשיש לך אלופה גדולה יש גם לוזרית גדולה. מונאקו הפסידה רק משחק אחד בבית וסיימה בתיקו אחד בלבד. כולם דיברו על שיטות העבודה החדשות של ז'רדים בעוד שבפ.ס.ז' נרדמו".


מונאקו ריתקה אליה את אוהדי הכדורגל בזכות הכדורגל ההתקפי שלה, הצעירים התוססים והגישה בנוסח ברצלונה – כדורגל התקפי על חשבון הגנתי. רדאמל פלקאו וז'ואאו מוטיניו היו השחקנים הוותיקים היחידים בהרכב או מחליפים ראשונים והקבוצה כבשה 156 שערים בכל המסגרות, קרובה מאוד לריאל מדריד וברצלונה. פלקאו כבש 30 שערים ב-43 משחקים בכל המסגרות וחזר להיות החלוץ המשובח של העבר. לחגיגות האליפות אגב הוזמן הראפר 50 סנט.


מואנקו
יש אליפות בריביירה (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי