מוריניו: חושבים על משפחות הקורבנות, יש לנו עבודה חשובה לעשות

ז'וזה מוריניו
ז'וזה מוריניו | צילום: Gettyimages

בצל הפיגוע במנצ'סטר, מאמן מנצ'סטר יונייטד ושחקניו דרוכים לקראת הגמר מול אייאקס (רביעי ב-21:45, ספורטHD1). בוס: "מגיעים ביכולת הטובה ביותר שלנו"

(גודל טקסט)

 גמר הליגה האירופית שייערך מחר (רביעי ב-21:45, שידור ישיר בספורטHD1) ב"פרנדס ארנה" שבשטוקהולם קיבל מימד חדש אחרי פיגוע ההתאבדות הקשה במנצ'סטר, בו נהרגו 22 צעירים וכ-60 נוספים נפצעו.

אופ"א תגברה בצורה ניכרת את האבטחה סביב האיצטדיון אחרי שאישרו שהמשחק יתקיים כרגיל. כוחות ללוחמה בטרור הוצבו בשטוקהולם בה מתגוררים מוסלמים רבים ושמירה קפדנית במיוחד הוצבה על השחקנים. אוהדי השדים האדומים יצאו לטיסה במצב רוח ירוד אחרי שעירם ספגה מכה קשה ומשפחות רבות נפגעו או חוששות עדיין לשלום יקיריהם.

כל הרכבים של שחקני יונייטד נבדקו הבוקר במתקן האימונים קארינגטון. מסיבת העיתונאים של השדים בשטוקהולם בוטלה לבקשת המועדון והשחקנים שעמדו דקת דומיה לזכר ההרוגים יעלו למשחק עם סרטים לזרועותיהם. ז'וזה מוריניו הוציא הודעה בקשר למשחק ואירוע הטרור: "כולנו עצובים ומצטערים על האירועים שהתרחשו במנצ'סטר. אנחנו לא יכולים להסיט את המחשבות שלנו מהאירוע הזה, הלב והמחשבות שלנו עם משפחות הקורבנות. יש לנו עבודה חשובה לעשות. נטוס לשבדיה לעשות אותה, רק חבל שאנו לא יכולים לטוס כשאנחנו שמחים כמו לפני כל משחק גדול. אני בטוח שאנשי מנצ'סטר יצליחו להתאושש מהאירוע הזה כשהם מאוחדים".


מוריניו. רוצה להציל את העונה (Gettyimages)

במישור המקצועי, מדובר במשחק הכי חשוב של מוריניו העונה שיהיה ההבדל הדק בין הצלחה, גם אם יחסית, לכישלון. ניצחון בגמר יעניק למנג'ר הפורטוגלי את הכרטיס לשלב הבתים של ליגת האלופות, כשהפסד פירושו כישלון טוטאלי לקבוצה, שתשחק גם בעונה הבאה בליגה האירופית. בצד השני אייאקס הבטיחה את השתתפותה במוקדמות האלופות, אבל זכייה בתואר אירופי ראשון מאז 1995 יעלה אותה אוטומטית ישר לשלב הבתים.

פרשן הכדורגל סטן קולימור קרא לפול פוגבה להראות את היכולת האמיתית שלו במשחק הגמר. "זה טיימינג מושלם עבורו להראות שהוא האיש של יונייטד במשחקים גדולים. אם יעלה את יונייטד לשלב הבתים של ליגת האלופות, הוא יחזיר חלק גדול מההשקעה של 89 מיליון ליש"ט עבורו".

חואן מאטה שחזר מפציעה מוקדם מכפי ששיערו צפוי לפתוח בהרכב. לדבריו, הוא בטוח שז'וזה מוריניו יחזיר את יונייטד במוקדם או במאוחר לימיה הגדולים: "הוא שונא להפסיד וזו עובדה, וביונייטד רוצים רק להגיע להישגים. ז'וזה יודע איך תמיד להגיע לצמרת, כי היום אין יותר סבלנות. בכל המשחקים שלנו מחוץ לאנגליה השנה היינו רואים בארוחות ערב את משחקי ליגת האלופות וחולמים ששנה הבאה נחזור אליהם. כשאתה מגיע למועדון כמו יונייטד, אתה רוצה לזכות בתארים הכי גדולים שהם אליפות וליגת האלופות, אבל קודם אנחנו רוצים לזכות גם בליגה האירופית".


הררה ומאטה. סומכים על המנג'ר (Gettyimages)

גם הקשר אנדר הררה שהפסיד במדי אתלטיק בילבאו 3:0 לאתלטיקו במדריד בגמר בעונת 2011/12 התייחס למשחק: "מוריניו כבר זכה בשני תארים העונה, בגביע הקהילה וגביע הליגה, כך שהוא תמיד זוכה בתארים. באופן אישי, הפסדתי לאתלטיקו מדריד בגמר המפעל והפעם אני מקווה להיות בצד המנצח".

אחד השחקנים המסוכנים של אייאקס הוא החלוץ הדני קאספר דולברג בן ה-19 שכבש העונה 16 שערי ליגה ו-6 בליגה האירופית. דולברג הוא השחקן שכבש הכי הרבה שערים במפעל ונותר בו. קשר הקבוצה, דייבי קלאסן, אמר: "לא חושב שהתוכנית של פטר בוס היתה שהוא יהיה כל כך מהר שחקן הרכב, אבל הוא אחד שלא מדבר. הוא רגוע מאוד מול השער וקר רוח".

הדני הצעיר שהגיע מסילקבורג בקיץ 2015 אמר: "הייתי בטוח שעוד אהיה שחקן של הקבוצה השנייה עם הבלחות בקבוצה הראשונה, אבל אחרי שסיימתי להתרגש מכך שאני משחק עם שמות מפורסמים התחלתי לכבוש שערים וקיבלתי ביטחון".


קיבל ביטחון. דולברג (Gettyimages)

"בפשטות יש לנו קבוצה טובה עם שחקנים טובים", התייחס דולברג ליכולת של אייאקס ולגמר הקרוב מול יונייטד. "אני גאה בחלק שלי, כי זו רק העונה הראשונה שלי כמקצוען. ברור שיונייטד קבוצה ענקית עם כוכבים גדולים, אבל היו להם רגעים פחות טובים העונה. אין סיבה שנחשוש מהם, ואם ננצח זה יהיה דבר גדול עבור העיר שלנו".

מאמן הקבוצה ההולנדית פיטר בוס אמר בראיון לאתר אופ"א: "זו השנה הראשונה שלי באייאקס ולקח לכולם זמן להתגבש, אבל עכשיו כולם מכירים את כולם ואנחנו משחקים ביכולת הטובה ביותר שלנו. סיימנו במקום השני בליגה, נקודה מתחת לפיינורד, אז אנחנו רוצים לעשות צעד אחד נוסף ולזכות בליגה האירופית".

מי שהסטטיסטיקה עומדת לטובתו הוא מוריניו, שניצח ב-11 מתוך 13 גמרים בהם הופיע בכל המסגרות. באירופה יש למוריניו מאה אחוזי הצלחה כאשר זכה בגביע אופ"א ופעמיים בליגת האלופות. ברמה הקבוצתית יונייטד זכתה בכל המסגרות ב-65 תארים לעומת אייאקס שזכתה ב-72. שתי הקבוצות ייפגשו בפעם החמישית בהיסטוריה, כשב-2011/12 שיחקו בשלב 32 הגדולות בליגה האירופית אחרי שיונייטד הודחה מהאלופות. אז ניצחו השדים האדומים 0:2 והפסידו 2:1 בגומלין. בעונת 1976/77 הן נפגשו בגביע אופ"א ואייאקס ניצחה 0:1, אבל הודחה אחרי הפסד 2:0 בגומלין.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי