"שיחקנו בשביל העיר והמדינה": יונייטד חוגגת תואר בסימן מיוחד

יונייטד
יונייטד | AFP

השדים שוב הניפו תואר וחשבו על קורבנות הפיגוע הקשה בעיר. מוריניו עקץ: "יש הרבה משוררים אבל הם לא זוכים בתארים, מעדיפים לסיים ככה את העונה". וגם: המספרים והציוצים

(גודל טקסט)
מנצ'סטר יונייטד זכתה בעבר בגביע אירופה למחזיקות גביע (1990/1), הניפה כידוע שלוש פעמים את גביע האלופות (1967/8, 1998/9 וב-2007/8), והערב בשטוקהולם, שבדיה, היא הוסיפה תואר נוסף לארון כשניצחה 0:2 את אייאקס והשלימה את זכייתה בליגה האירופית.


מעבר לתואר האירופי החמישי בתולדותיה, להוציא את הסופר-קאפ, היא גם הרוויחה ביושר את הכרטיס לליגת האלופות – המטרה אותה הציב המנג'ר ז'וזה מוריניו לפני זמן רב, מטרה בשבילה הוא הזניח את הפרמייר-ליג במחזורי סיום העונה.



המנג'ר ז'וזה מוריניו חגג בדרכו המיוחדת ואמר: "אנחנו מעדיפים לסיים עונה בדרך הזו ולא לסיים במקום השני, השלישי או הרביעי. אנחנו בליגת האלופות וגם זכינו בתואר. מגיע לנו לזכות, יש הרבה משוררים בכדורגל, אבל הם לא זוכים בתארים. אני כל כך שמח לראות את הבחורים שלי, במיוחד את אלו הפצועים, מחזיקים גביע. עכשיו אני יוצא לחופשה".


Manchester: A City United pic.twitter.com/jLz37vuPa4

— FourFourTweet (@FourFourTweet) May 24, 2017


פול פוגבה התייצב לראיון משותף עם הנריק מחיטריאן ואמר: "המטרה מלכתחילה הייתה לזכות בליגה האירופית. עשינו דרך ארוכה עד לגמר בשטוקהולם ואנחנו מאוד גאים. עכשיו אף אחד לא יכול לדבר עלינו. אנחנו לא מתחרטים על העונה הזאת ושמחים שזכינו".




רוני נותן את האות לחגיגות. הגביע מוקדש לתושבי העיר (AFP)
 

הנריק מחיטריאן
הוסיף: "אני מודה לחבריי, כי בלעדיהם לא יכולתי להבקיע כל כך הרבה במפעל. כולם אמרו לי שאני הולך להבקיע בגמר ואני מאוד מודה להם ומתרגש. המטרה הייתה לחזור לליגת האלופות ועשינו זאת בזכות הזכייה במפעל".


על האווירה לאחר הפיגוע הנורא בעיר, שגבה 22 קורבנות, אמר פוגבה: "אני יודע שכולם עצובים, לא רק במנצ'סטר אלא בכל רחבי העולם. זה היה משחק חשוב ושיחקנו בשביל העיר, האוהדים ובשביל המדינה, כי זה היה משחק באירופה".


Cmon United! So so so happy with our win tonight! I dedicate this trophy to my family, Manchester & all Armenians! @ManUtd@EuropaLeaguepic.twitter.com/WIFTZX7Yht

— Henrikh Mkhitaryan (@HenrikhMkh) May 24, 2017

God is great
Dieu est grand @ManUtd#MUFC#UELFinalpic.twitter.com/HOo7hixmUg

— Paul Pogba (@paulpogba) May 24, 2017

גם חואן מאטה התייחס לשבוע האחרון ואמר: "הגענו לכאן כדי לזכות בגביע ולחזור לליגת האלופות, כך שאנו מאוד שמחים. זה חשוב לנו מאוד שחזרנו לאלופות, אישית זה היה מאוד חשוב לי. העיקר שאנחנו חוזרים למנצ'סטר עם הגביע. היו ימים קשים מאוד לכולנו ולעיר, וניסינו לנצח בשבילם. הגביע הזה בשבילם"




איברהימוביץ', רגע לפני ההנפה (AFP)


מרכוס ראשפורד זכה בתואר אירופי ראשון וסיפר: "מה שקרה בעיר השפיע עלינו, היה קשה להתרכז, אבל היינו חייבים להיות מפוקסים. בזמנים כאלה כולם צריכים להתאחד ואני שמח שהבאנו את הגביע הביתה, לעיר".

על פול פוגבה, שכבש את השער הראשון, אמר החלוץ הצעיר:  הייתה לו עונה מדהימה למרות שזה לא בא לידי ביטוי במספרים. הוא עשה עבודה מדהימה על המגרש. כל מי שהיה על כר הדשא היום שיחק עבור חבריו לקבוצה"


הבלם כריס סמולינג: "היה עלינו לחץ כי היינו פייבוריטים וידענו כמה זה חשוב שננצח היום. ז'וזה מוריניו טקטיקן, הגענו מוכנים מאוד למשחק והוא דאג שננצח היום. שיחקנו כמו קבוצה".


מוריניו מנחם את בוס
מוריניו מנחם את בוס. ההולנדי בירך (AFP)


המאמן המפסיד: פיטר בוס סיכם: "הפסדנו את הכדור בקלות, קשה מול קבוצה מאורגנת כל כך. לא היינו מספיק טובים היום ואני מברך את מנצ'סטר יונייטד".

ההבדל בין הקבוצות: "יש הבדל פיזי גדול בין הקבוצות, אבל מה שמשנה זה איך להשתמש בגוף ואנחנו חייבים ללמוד את זה. אני חושב שכל מי ששיחק היום למד המון וזה חלק מהמשחק".


מספרי הזכייה של מנצ'סטר יונייטד בליגה האירופית

1 – זהו תואר אירופי גדול ראשון לזלאטן איברהימוביץ', להוציא את הסופר קאפ האירופי ואת אליפות העולם לקבוצות בהם זכה עם ברצלונה ב-2009. הוא רשם העונה בליגה האירופית 9 הופעות, כבש חמישה שערים ובישל שלושה.


1 – ז'וזה מוריניו הוא המאמן הראשון בהיסטוריה שזכה פעמיים גם בליגת האלופות וגם בליגה האירופית/גביע אופ"א. הוא כידוע זכה באלופות עם פורטו ואינטר, בגביע אופ"א עם פורטו וכעת באירופית עם יונייטד.



הגמר ה-14 שלו, ה-12 בו הוא זוכה. מוריניו (Gettyimages)


2 – פול פוגבה כבש משחק שני ברציפות לאחר שב-19 המשחקים הקודמים הוא לא מצא את הרשת. הצרפתי כמובן מצא את הרשת פעמיים ברציפות לראשונה מאז הצטרף למנצ'סטר יונייטד.


5 – מנצ'סטר יונייטד היא הקבוצה החמישית שזוכה בליגת האלופות, הליגה האירופית ובגביע העולם למועדונים. למעשה היא כעת זכתה בכל תואר אפשרי מבחינתה, כולל המפעלים האנגלים. 


5 – חמישה מתוך ששת השערים האחרונים של הנריק מחיטריאן נכבשו בליגה האירופית.



כוכבי הגמר בשטוקהולם. פוגבה ומחיטריאן (AFP)


11 – משחקים רצופים ללא הפסד, זה המאזן של מנצ'סטר יונייטד בליגה האירופית (מאז ה-3.11.2016, אז הפסידו לפנרבחצ'ה). בפרק הזמן הזה השדים האדומים הוציאו רק ארבעה כדורים מהרשת.


14 – זהו היה הגמר ה-14 בכל המסגרות של ז'וזה מוריניו. הוא ניצח ב-12 מהם ומדובר ב-85.7 אחוזי הצלחה.


19 – מרקוס ראשפורד הוא האנגלי הצעיר ביותר מאז 1980 שמשחק בגמר אירופי (בן 19 ו-205 ימים).סמולינג: "היה עלינו לחץ כי היינו פייבוריטים וידענו כמה זה חשוב שננצח היום. ז'וזה מוריניו טקטיקן, הגענו מוכנים מאוד למשחק והוא דאג שננצח היום. שיחקנו כמו קבוצה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי