בוס חושב קדימה: לפעמים בשביל לזכות, צריך להפסיד כמה גמרים

בוס ומוריניו
בוס ומוריניו | AFP

אכזבה באייאקס ובעיר אמסטרדם אחרי ה-2:0 ליונייטד, המאמן ספג ביקורת אבל הרים ראש: "עבור רבים מהשחקנים זה היה גמר ראשון. יש מה ללמוד"

(גודל טקסט)

אכזבה גדולה בהולנד מההפסד של אייאקס למנצ'סטר יונייטד 2:0 בגמר הליגה האירופית. העיר אמסטרדם כולה היתה בטירוף, רחובות קושטו, אלפים הצטופפו כדי לראות את המשחק אך החבורה של פטר בוס לא ממש הופיעה. העיתון "אה-דה" (אלגמיין דאחבלדט) בחר בכותרת: "אייאקס סיימה בידיים ריקות אחרי ההפסד בגמר".

"אייאקס הפסידה פיזית וטקטית לקבוצה ששיחקה כדורגל טיפוסי של מוריניו", הסבירו אנשי העיתון. "אמנם השער הראשון היה רק חוסר מזל עבור אייאקס, אבל יונייטד ניצחה בזכות הטקטיקה של מוריניו שהיתה כרגיל לא מרשימה, אבל יעילה. מוריניו שיחק כדורגל מיושן שעבד מצוין נגד אייאקס. הוא הורה לשחקניו להעביר כדורים ארוכים להתקפה ולעקוף את הקישור הטכני של בוס. שחקנים כמו לאסה שונה ודייבי קלאסן לא קיבלו אפשרות לשחק עם כדורגל פיזי וכך נחסם מרחב הפעולה של הקבוצה".

העיתון "וולקסקרנט" כתב: "אייאקס רצתה לשחק גמר בלתי נשכח, אבל מנצ'סטר היתה טובה יותר בכל הפרמטרים".


שחקני אייאקס עושים כבוד למוריניו (AFP)

פטר בוס אמר אחרי המשחק: "אנחנו מאוד מאוכזבים. זה היה הגמר הראשון בשביל הרבה שחקנים, ויש להם עוד הרבה מה ללמוד. לפעמים כדי לנצח בגמרים, אתה קודם כל צריך להפסיד בכמה. המשחק הזה היה חלק מצבירת נסיון. ידענו שזה הולך להיות קשה, לא היינו טובים מספיק ואיבדנו את הכדור מהר מדי".

הבדלי הרמות: "יונייטד הייתה הרבה יותר פיסית, אבל בסופו של דבר מה שחשוב זה איך אתה משתמש בגוף שלך. לא ראיתי את היכולות הרגילות של השחקנים, שנלחמים על הכדור. זה היה משחק משעמם בסך הכל, ולא היו לנו הרבה הזדמנויות".

הבלם מתיאס דה ליחט שגילה יכולת טובה בהגנה למרות גילו הצעיר (17) אמר: "הרגשנו כאילו זה משחק ביתי בזכות האוהדים. לצערי זה לא היה היום שלנו. אנחנו צריכים ללמוד מכל הטעויות שלנו לעתיד. אנחנו קבוצה טובה, אבל לא הראנו את זה. אנחנו בלי ניסיון במעמדים כאלה. רק דבינסון סאנצ'ס שיחק בגמר עם נסיונאל הקולומביאנית".  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי