ל'אקיפ: ייתכן שפטריס אברה סיים את דרכו במארסיי

פטריס אברה
פטריס אברה | טוויטר

המועדון הצרפתי הודיע שפתח בחקירת המקרה בו בעט המגן בן ה-36 בפרצופו של אוהד הקבוצה שהקניט אותו ("לך חזרה לקלטות הווידיאו שלך"). המאמן גארסיה: "עם כל הניסיון שלו, אסור היה לו להגיב"

(גודל טקסט)
"פתחנו בחקירת המקרה של פטריס אברה אבל בכל מקרה שחקן צריך לשמור על קור הרוח שלו נוכח פרובוקציות והעלבות נגדו ככל שהן לא צודקות", כך נאמר בהודעה רשמית של מארסיי הבוקר (שישי) כתגובה למקרה המכוער בחימום של המשחק בפורטוגל נגד ויטוריה גימארייש (1:0).


אברה בעט בפניו של אוהד מארסיי אחרי שקבוצה מהאוהדים הצרפתים לא הפסיקה להתגרות בו. "אנחנו מגנים גם כל התנהגות של אוהדים לכאורה שמעליבים שחקנים שלהם במקום לתמוך בהם", נאמר בנוסף בהודעת המועדון הצרפתי.




אברה בן ה-36 שהגיע בשנה שעברה למארסיי מיובנטוס הופיע העונה רק בארבעה ממשחקי מארסיי בליגה ועובר תקופה קשה מאוד שגם ניכרת ביחסיו עם האוהדים. גם המאמן רודי גארסיה בחר בגינוי משותף: "לאברה יש ניסיון רב בכדורגל ואסור היה לו להגיב. לא מכיר את האוהד הזה, אבל הוא לא אוהד אמיתי של מארסיי. אתה לא יכול להעליב את השחקנים של הקבוצה שלך".

.

Presse | OM

La Une de @lequipe

"INSUPPORTABLE" pic.twitter.com/XUsoLGAVDu

— Adriano Phénoméno (@AdrianoOlympico) November 3, 2017


בתקשורת הצרפתית היו נחרצים הרבה יותר. ל'אקיפ נתן את הכותרת "בלתי נסבל" לבעיטת הקונג פו של אברה שהזכירה מקרה דומה מ-1995 בו תקף אריק קאנטונה ממנצ'סטר יונייטד באוהד של קבוצה יריבה במהלך משחק. "אין ספק שאברה צפוי לעונש הרחקה כבד של כמה משחקים או שבועות וייתכן גם שלא ישחק יותר במדי מארסיי".


על פי ל'אקיפ במשך 40 דקות לא הפסיקו אוהדי מארסיי להקניט ולהעליב את אברה ("תחזור לקלטות הווידיאו שלך"). המגן שמר על ארשת פנים שלווה בתחילה אבל בסופו של דבר איבד את שלוות רוחו , קפץ מעל שלטי הפרסום וצעק לעבר אחד האוהדים: "מה אתה רוצה, מה?". מאבטחים שהגיעו פורטוגל מטעם מארסיי וכן כמה כמה שחקנים קפצו על אברה המגן הזועם והרחיקו אותו מהמקום אבל האוהדים המשיכו לקלל ואברה חזר ושיגר לעבר אחד מהם בעיטה לפנים".


RT for Evra
Like for Cantona

I love this game pic.twitter.com/C6q6hVMMVx

— Troll Football (@TrollFootball) November 3, 2017


שופט המשחק, ההונגרי תמאש באגנר, ראה את האירוע והיה חייב לשלוף אדום לאברה. זאת פעם ראשונה בתולדות הליגה האירופית (שקיימת מאז עונת 2009/10) ששחקן מורחק לפני פתיחת משחק. גם במשחק הראשון בו ניצחה מארסיי 1:2 היו שריקות בוז כלפי אברה כשנכנס כמחליף.


אגב במקרה של קאנטונה שגם הכניס לו אגרוף לאוהד קריסטל פאלאס הוא הורחק עד סוף העונה על ידי יונייטד עצמה שחששה מעונש גדול יותר מההתאחדות האנגלית, שהרחיקה אותו לשבעה חודשים. הקשר הצרפתי גם נשלח ל-120 שעות עבודה בקהילה ונקנס ב-40 אלף ליש"ט. לפני שנתיים התראיין קאנטונה לציון  20 מהמקרה ואמר: "חבל שלא הכיתי את האוהד ההוא יותר חזק יותר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי