שער ובישול לדאבור, זלצבורג עלתה שלב, הופנהיים הודחה

מואנס דאבור
מואנס דאבור | AFP

ליגה אירופית: החלוץ כבש את ה-16 שלו בכל המסגרות, קבוצתו ניצחה 0:3 את גימראייש ועלתה לשלב הבא. מארסיי ניצלה בתוספת הזמן. הפסד לארסנל, הרטה והופנהיים בחוץ, אוסטרסונד עלתה שלב, אברטון הושפלה

(גודל טקסט)
המחזור החמישי בשלב הבתים בליגה האירופית שוחק הערב (חמישי) והתמונה מתחילה להתבהר. קבוצה ישראלית לא תהיה בשלב 32 האחרונות, אבך שחקן ישראלי כן יהיה שם. מואנס דאבור, הליגיונר הכי חם של ישראל, כבש ובישל בניצחון זלצבורג שעלתה לשלב הבא. עוד הערב: ארסנל התבזתה בקלן, הרטה ברלין והופנהיים הודחו מהמפעל ואילו ליון, אטאלנטה, פרטיזן בלגרד, ניס, אוסטרסונד, פלזן ו-ויאריאל עלו לשלב הבא. 


בית 2 

ההפסד הראשון של דינמו קייב בשלב הבתים לא שינה עבורה דבר, אבל כעת המקום הראשון בסכנה. הניצחון של פרטיזן הבטיח לה את הכרטיס לשלב הבא ובמחזור האחרון הקבוצה הסרבית תנסה להשיג ניצחון בקייב כדי לעלות מהמקום הראשון. 

 



פרטיזן בלגרד – יאנג בויז 1:2
לפרטיזן: טוואמבה 12, אוגניין אוזגוביץ' 53, ליאנג בויז: ניקולא אנגמלו 25 


סקנדרבאו – דינמו קייב 2:3
לסקנדרבאו: סביין לילאי 18, ג'יימס אדניי 53, עלי סווה 57, לדינמו: ויקטור ציגנקוב 16, נזארי רוסין 90 


בית 3

בראגה עלתה לשלב הבא ושלחה עוד נציגה גרמנית הביתה. לודוגורץ הפסידה בבית וכעת היא זקוקה לנקודה במחזור האחרון אז תתארח אצל הופנהיים. אם הבולגרים יפסידו ובשאקשהיר תנצח את בראגה, הטורקים יעפילו לשלב הבא בזכות יתרון במפגשים הפנימיים. 


לודוגורץ – בשקאשהיר 2:1

ללודוגורץ: מרסילניו 65, לבשאקשהיר: אדין וישצ'ה 20, קרים פריי 27


בראגה – הופנהיים 1:3
הפורטוגלים פתחו נהדר את המשחק עם שער של מרסלו גויאנו תוך פחות מדקה. מארק אות' עלה מהספסל בדקה ה-52 וכעבור 22 דקות הסתנן ודחק מקרוב את השוויון, אבל שבע דקות מאוחר יותר החזיר פראנסרג'יו הברזילאי את בראגה ליתרון עם השלישי שלו בשלב הבתים ועוד לפני השריקה, הקשר הברזילאי כבש עוד אחד בבעיטה ממרחק לשער חשוף ושלח את קבוצתו לשלב הבא. אדם סאלאי האורח הורחק בתוספת הזמן. 


@OL#UELpic.twitter.com/5B8n2DzMoj

— UEFA Europa League (@EuropaLeague) November 23, 2017

בית 4 

מילאן שכחה קצת מהצרות בליגה, ביצעה מהפך ועלתה לשלב הבא. א.א.ק אתונה יצאה מבור גדול מול רייקה והיא זקוקה לנקודה אחת בלבד כדי לעלות לשלב הבא. אוסטריה וינה תוכל להעפיל לשלב הבא אם תנצח את א.א.ק אתונה במחזור הבא. הקרואטים הודחו מהמפעל. 


מילאן – אוסטריה וינה 1:5 
הרוסונרי פתחו רע את המשחק וספגו מכריסטוף מונשיין כבר אחרי 21 דקות לאחר טעות אומללה של לאונדרו בונוצ'י. ריקרדו רודריגס איזן כעבור שש דקות בלבד ואנדרה סילבה סידר את המהפך בדקה ה-36. הבליץ נמשך ופטריק קוטרונה ניצל בישול שני של פאביו בוריני ונגח פנימה את השלישי בדקה ה-42. סילבה השלים צמד בדקה ה-70, קוטרונה חיקה אותו בדקה ה-90 ומילאן שכחה מעט מהצרות בליגה. 


א.א.ק אתונה – רייקה 2:2
הקרואטים פתחו מצוין ואכלסנדר גורגון כבש לאחר כדור קרן כבר אחרי שמונה דקות. האוסטרי המשיך להיות האיש המוביל וירה את השני בדקה ה-26. סרחיו אראוחו צימק לפני ההפסקה ונתן תקווה ליוונים. לזארוס כריסטודולופולוס המשיך את המומנטום וקבע שוויון בדקה ה-55.  


⚽️⚽️⚽️ @acmilan have recovered in style! From 1-0 down, they now lead 3-1! #UELpic.twitter.com/w19pkhjzU4

— UEFA Europa League (@EuropaLeague) November 23, 2017

בית 5 

הכל חתום ונעול. ליון השיגה את התוצאה שהייתה צריכה ועלתה לשלב הבא. אטאלנטה גם היא בשלב הנוקאאוט ובמחזור הבא השתיים תיפגשנה בברגמו. תיקו מאופס יספיק לאיטלקים לסיים במקום הראשון. תיקו עם שערים יבטיח לליון את הפסגה. 


ליון – אפולון לימסול 0:4 
צמד מהיר של ליון סגר עניין. מוקטר דיאקאבי ניצל טעות בהגנה הקפריסאית וכבש את הראשון בדקה ה-29. נביל פקיר הנהדר הכפיל אחרי שלוש דקות בלבד עם ביצוע מרהיב לאחר בישול של ממפיס. מריאנו הצטרף לחגיגה בדקה ה-67 ועוד לפני השריקה, הילד מיזיאנה מאולידה בן ה-18 כבש גם הוא שער בכורה במדי ליון. 



1⃣➖5⃣@Everton suffer the heaviest home defeat for an English club in the UEFA Cup/#UEL since March 1996 (Forest 1-5 Bayern). pic.twitter.com/LWSrfFvHve

— UEFA Europa League (@EuropaLeague) November 23, 2017

אברטון – אטלאנטה 5:1

מופע האימים של אברטון במפעל נמשך עם השפלה בבית. בדקה ה-12 שבריאן כריסטנטה גלגל מקרוב לרשת. ג'ואל רוברטס הציל את הטופיז מספיגת השני כשעצר פנדל של אלחנדרו גומס בדקה ה-48 והדף גם את הריבאונד. כריסטנטה לא התרגש מההחמצה ובדקה ה-64 קבע 0:2. סנדרו רמירס רק צימק בדקה ה-71 עם שער בכורה באברטון, אבל אטאלנטה סגרה עניין בסטייל כבשה עם שערים של רובין גוסנס (86) ואנדראס קורנליוס (88, 90) בדקות האחרונות.  


בית 6 

ניצחון חשוב לקבוצה הרוסית הלוהטת, שתהיה תלויה בעצמה במחזור האחרון וניצחון בצ'כיה על זלין יעלה אותה לשלב הבא. ג'פרסון פרפאן בן ה-33, שהעלה את פרו למונדיאל, כבש פעמיים והמשיך את כושרו הנהדר. שריף ניצחה במשחק המקביל והיא זקוקה לתיקו בקופנהאגן במחזור האחרון. מצד שני, הפסד יכול לשלוח אותה הביתה. 


לוקומוטיב מוסקבה – פ.צ. קופנהאגן 1:2
ללוקומוטיב: ג'פרסון פרפאן 17, 51, לקופנהאגן: בנימין ורביץ' 31 

 

שריף טיראספול – זלין 0:1
לשריף: ז'אירו 11 


בית 8 

ארסנל הבטיחה כבר מקום בשלב הבא כאשר ניצחון על קלן בגרמניה יבטיח לה את ראשות הבית. הכוכב האדום בלגרד זקוקה לשלוש נקודות ביתיות מול באטה בוריסוב כדי להפוך למעפילה השנייה, ולסיים את העונה האירופית של באטה.


קלן – ארסנל 0:1
מה שלא עובד בליגה, מצליח יותר טוב בליגה האירופית. קלן, נועלת הטבלה בבונדסליגה שעדיין לא ניצחה העונה, ניצלה הרכב מחליפים של התותחנים וכבשה ראשונה בדקה ה-62 אחרי פנדל מדויק של סהרו גיראסי. 


באטה בוריסוב – הכוכב האדום בלגרד 0:0



התבזה. ונגר (AFP) 


בית 9 

מואנס דאבור הלוהט כבש שוב וזלצבורג שלו הבטיחה את העלייה לשלב הבא מהמקום הראשון. מארסיי חילצה תיקו בטורקיה ותהיה תלויה בעצמה במחזור האחרון במשחק הבית מול זלצבורג, כשגם תיקו יספיק לה. קוניאספור תעלה רק אם תנצח את ויטוריה ומארסיי תפסיד. 


רד בול זלצבורג – גימראייש 0:3 

דאבור, מי אם לא הוא? שער 16 העונה של הישראלי בכל המסגרות העלה את זלצבורג ליתרון בדקה ה-26, החלוץ נגח מקרוב פנימה לאחר הרמה של לאינר. אנדראס אולמר הכפיל רגע לפני ההפסקה. המופע של דאבור נמשך עם בישול נהדר להי צ'אנג הוואנג בדקה ה-67. דאבור השלים 90 דקות. 



דאבור חוגג. שער חמישי באירופה ו-16 בכל המסגרות (Gettyimages)


קוניאספור – מארסיי 1:1

הקבוצה הצרפתית בדרך להדחה. פנדל מדויק של נייץ סקוביץ הסלובני שמונה דקות לסיום העניק לטורקים יתרון משמעותי לקראת המחזור האחרון. ז'ורדן אמאבי הורחק במהלך שהוביל לפנדל. מארסיי ניצלה ב-10 שחקנים בזכות שער עצמי אומלל של ווילפרד מוקה בתוספת הזמן.  


בית 10 

דרמה גדולה. הקבוצה השבדית, סנסציית העונה בליגה האירופית, תמשיך לשלב הבא אחרי ניצחון ביתי על זוריה. בילבאו השלימה מהפך על הרטה ושלחה אותה הביתה. כעת היא זקוקה לתיקו במשחק האחרון שלה מול זוריה. ניצחון אוקראיני יעלה את זוריה על חשבון הבאסקים. 


אתלטיק בילבאו – הרטה ברלין 2:3
אחרי 26 דקות, הגרמנים עלו ליתרון חוץ כשמיטלשטאט הגביה ולקי האוסטרלי המשיך לרשת בנגיחה עוצמתית. תשע דקות עברו, בילבאו קיבלה פנדל ואריץ אדוריס איזן. הקצב המטורף נמשך ודייבי סלקה החזיר את הגרמנים ליתרון בדקה ה-36 עם נגיחה בתום מתפרצת. הבאסקים לא הרימו ידיים ובדקה ה-66 קיבלו פנדל נוסף אותו ניצל אדוריס הוותיק כדי להשלים צמד. איניאקי וויליאמס השלים את המהפך שמונה דקות לסיום. 



שחקני הרטה חוגגים בסן מאמס (AFP)


אוסטרסונד – זוריה 0:2

לאוסטרסונד: דמיטרו גרשיצ'קין עצמי 40, סמאן גודוס 77  


בית 11

צמד של מריו באלוטלי סידר לניס את הכרטיס לשלב הבא על חשבונה של זולטה שהודחה. לאציו איבדה נקודות מול ויטסה במשחק חסר חשיבות מבחינתה. המחזור האחרון בבית יהיה לפרוטוקול בלבד. 




ניס – זולטה וארחם 1:3
הצרפתים עלו ליתרון מהיר בדקה החמישית, בזכות פנדל מדויק של מריו באולטלי, שגם הוכשל ברחבה. האיטלקי השלים צמד בדקה ה-31 כשירה מקרוב לרשת הגבוהה. בריאן המלאינן רק צימק 10 דקות לסיום, אבל המילה האחרונה הייתה של המחליף אדריאן טאמזה שקבע 1:3 בדקה ה-86. 



באלוטלי. צמד במחצית הראשונה (AFP)

 

לאציו – ויטסה 1:1 
בריאן לינסן ניצל בדקה ה-13 הרכב חסר של המארחת וכבש בכדור חופשי למשקוף ופנימה. שלוש דקות להפסקה פרץ דושאן באסטה מימין ומצא את הרגל של לואיס אלברטו שכבש בבעיטה מהאוויר. לאציו איבדה נקודות ראשונות בשלב הבתים. 


בית 12 

זניט עשתה את שלה בקלות מול היריבה החלשה בבית ועלתה לשלב הבא. ורדאר ירדה למאזן שערים אומלל של 19:1. ניצחון דרמטי של סוסיאדד שלח את רוזנבורג הביתה. במחזור הבא סוסיאדד תארח את זניט לקרב על המקום הראשון. 

Arsenal have lost on their last three European trips to Germany… will it become four? pic.twitter.com/x6s2cOyeoC

— UEFA Europa League (@EuropaLeague) November 23, 2017


רוזנבורג – ריאל סוסיאדד 1:0 

תיקו היה מספיק לבאסקים, אבל מיקל אויארסבאל הבטיח ניצחון דרמטי בדקה ה-90. במחזור האחרון: קרב על המקום הראשון בבית. 


זניט סנט פטרסבורג – ורדאר 1:2
השער הראשון נכבש בדקה ה-16. מהלך קבוצתי נהדר של זניט הסתיים בבעיטה אלכסונית של דימיטרי פולוז לרשת. 11 דקות עברו וארטם דזיומה החמיץ מהנקודה הלבנה הזדמנות לקבוע 0:2. מי שתיקן את הטעות היה אמיליאנו ריגוני עם בעיטה נפלאה מ-16 מטרים שתי דקות להפסקה. דיאן בלז'בסקי צימק בתוספת הזמן עם השער השני של המקדונים במפעל. 



שחקני זניט לא מתקשים מול המקדונים (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי