באנו לעשות היסטוריה: צפו ב-0:1 של מכבי תל אביב בוויאריאל

ניק בלקמן
ניק בלקמן | אתר רשמי

בלקמן (59) ניצל בישול מבריק של מיכה כדי לשבור בצורת בת 509 דקות בליגה האירופית, ומנע מקרויף שיא שלילי, שהעניק לקבוצה ישראלית ניצחון היסטורי על יריבה ספרדית. אלי דסה שב לשחק אחרי חמישה חודשים

קבוצות: ויאריאל
(גודל טקסט)

מכבי תל אביב סיימה הערב (חמישי) קמפיין אירופי מאכזב עם 0:1 יוקרתי על ויאריאל במחזור השישי של הליגה האירופית, שהועבר בשידור ישיר בספורט1. שער של ניק בלקמן, המצטיין בשחקני מכבי תל אביב, בדקה ה-59 קטע בצורת בת 509 דקות של הקבוצה בשלב הבתים, מנע ממנה להפוך לקבוצה בעלת מאזן שערי הזכות השלילי ביותר בתולדות המפעל וגם עשה היסטוריה, עם ניצחון ראשון של קבוצה ישראלית על קבוצה ספרדית. 

גם ההרכב עמוס השחקנים צעירים (שבעה מתחת לגיל 21) של הצוללת הצהובה, שהעניקה מנוחה למרבית כוכבייה אחרי שהבטיחה את המקום בשלב הבא, לא הקל על האורחת. פתיחת המחצית השנייה הייתה שייכת בעיקר למארחת כאשר החמצה של מריו גונזאלס מול שער ריק מנעה ממנה אפשרות לחגוג.  


 


קרויף יכול לחייך אחרי שתי תוצאות תיקו מאכזבות בליגה כאשר דווקא העובדה כי הוא ערך מספר שינויים בהרכב הוכיחו את עצמם כאשר הקבוצה שלו צברה את כל ארבעת הנקודות שלה מול היריבה החזקה בבית, זכר ל-0:0 בנתניה. אייל גולסה רשם משחק יעיל בקישור, ומעל לכל אלי דסה שב לשחק אחרי היעדרות של כחמישה חודשים עם הופעה כמחליף, כשהוא עלה בדקה ה-71.


השער דווקא הפיח חיים אצל הצהובים, שפתח את המחצית השנייה בצורה רעה, והיא הצליחה לייצר מספר התקפות מעבר נאות. לקראת הסיום, פרדראג ראיקוביץ' היה עירני ומנע מדריו פובדה שער שיוויון. מכבי תל אביב תנסה למנף את הניצחון היקר מול מכבי פתח תקווה ביום שני, חאבי קאייחה וההרכב החזק ביותר שלו יפגשו ביום ראשון את ברצלונה וימשיכו בדרכם בליגה האירופית בשלב 32 האחרונות. למזלם של חלק מאוהדי מכבי תל אביב (כ-1,000 שהגיעו לאצטדיון), הם נכנסו למשחק גם אחרי העיכוב בבידוק הביטחוני וגם חזו בשער של בלקמן. 




יש שער. בלקמן (אתר רשמי) 


הרכבים:  

ויאריאל: מראינו בארבוסה, אנטוניו רוקאבינה, גניס מונטוליו, פאו טורס, אדריאן מארין, רמירו גווארה (ראבה, 82), צ'וקה, רוברטו סוריאנו (פדרו מרטינס, 62), מאנו מורלאנס (סרחיו לוזאנו, 76), מריו גונזאלס, דריו פובדה.


מכבי תל אביב: פרדראג ראיקוביץ', יובל שפונגין, ז'אן סילבן באבין, איתן טיבי, אופיר דוידזאדה, דור פרץ, אבי ריקן (כריסטיאן באטוקיו, 83), אייל גולסה, דור מיכה (אלי דסה, 72), ארון שוינפלד, ניק בלקמן (אלירן עטר, 89).



גולסה (AFP) 


מהלך המשחק: 
דקה 1: המשחק יצא לדרך, עם כ-1,000 אוהדי האורחת ביציעים. האם מכבי תל אביב תשבור את השיא השלילי? 


דקה 5: הזדמנות ראשונה של האורחת. ריקן סובב כדור חופשי אל תוך תיבת החמש. באבין עלה גבוה ונגח כדור טוב, אך בארבוסה הדף בצורה טובה.


דקה 7: מיכה יצא קדימה וניסה למצוא את שוינפלד, אך ההגנה של הצוללת הצהובה הרחיקה בצורה טובה. בינתיים, עולה כי חלק נכבד מאוהדי מכבי תל אביב לא הצליחו להיכנס לאצטדיון והם ממתינים לבידוק הביטחוני כדי לצפות במשחק.  


שוינפלד (AFP) 


דקה 30: הזדמנות ראשונה למארחת. סוריאנו נותר חופשי, אך הבעיטה שלו לא הצליחה לאיים על ראיקוביץ'.


דקה 31: אחרי דקות של קצב איטי, שוינפלד הגביר קצב. החלוץ מצא את ריקן על סף הרחבה, אך הבעיטה שלו פגשה את אחד משחקני ההגנה והעניקה לאורחת קרן. 


דקה 46: קרויף שמר על ההרכב שפתח, גם קאייחה. המארחת נראית הרבה יותר טוב בפתיחת המחצית השנייה. 


דקה 50: איזו החמצה של גונזאלס. צ'וקה הרים כדור חד מהאגף השמאלי וניצל סגירה רעה של באבין וראיקוביץ'. הצעיר לא הצליח לירות לרשת מול שער ריק. 


נאבק. שוינפלד (AFP) 


דקה 54: הקבוצה של קרויף מתקשה לצאת קדימה, ולא עומדת בלחץ של הצוללת הצהובה. 


דקה 59, מכבי תל אביב עלתה ל-0:1: סוף סוף שער לצהובים! מיכה מצא את בלקמן, שחדר לרחבה בצורה נהדרת והכניע את בארבוסה. שער ראשון של הצהובים העונה בליגה האירופית, שקטע רצף בן 509 דקות. 



שבר בצורת. בלקמן (אתר רשמי) 


דקה 68: השער הפיח אמונה באורחת. ריקן הרים כדור איכותי, טיבי נגח בצורה טובה ונעצר אצל בארבוסה.


דקה 72: חילוף ראשון של קרויף. אחרי חמישה חודשים, אלי דסה החליף את מיכה. 


דקה 85: איזו עצירה של ראיקוביץ'. פובדה הקדים את טיבי, אך נעצר אצל הסרבי שיצא בצורה טובה. דקה לאחר מכן, החלוץ הצעיר של המארחת שוב החמיץ מצב נוח מתוך הרחבה. 


יעיל. גולסה (AFP) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי