טופראק: לא מתייחסים לליגה האירופית כ'גביע הלוזרים'

בורוסיה דורטמונד
בורוסיה דורטמונד | Getty

בלם דורטמונד לקראת אטאלנטה בשלב 32 האחרונות של המפעל (חמישי, 20:00, ספורט3). אתלטיקו מול קופנהאגן ללא קוסטה, סגל חזק במילאן נגד לודוגרץ, ארסנל בשבדיה ודאבור מול סוסיאדד. שידורים ישירים בערוצי ספורט1

(גודל טקסט)
אחרי משחק הפתיחה בין הכוכב האדום בלגרד לצסק"א מוסקבה אמש (שלישי) שהסתיים ב-0:0, שלב 32 הגדולות של הליגה האירופית יושלם מחר עם כמה מהקבוצות המסקרנות ביותר באירופה, שישחקו במפעל השני בחשיבותו. במוקד, נאפולי נגד לייפציג, אוסטרסונד השבדית תארח את ארסנל, מילאן תתארח אצל לודוגורץ ופ.צ קופנהאגן תפגוש את אתלטיקו מדריד. גם הזווית הישראלית לא נעדרת – מונאס דאבור יצא עם זלצבורג למשחק חוץ קשה נגד ריאל סוסיאדד.


ריאל סוסיאדד – זלצבורג (20:00, ספורט1)

האלופה האוסטרית חזרה מהפגרה בכושר מצוין לליגה, רשמה ניצחונות על אדמירה (1:2) ואלטאך (0:1) ועלתה למקום הראשון בטבלה המקומית עם הפרש של חמש נקודות על שטורם גראץ, שהפסידה בשני המשחקים הראשונים לאחר הפגרה. החלוץ הישראלי מונאס דאבור, שכבש 13 שערי ליגה ועוד חמישה בליגה האירופית, צפוי לפתוח בהרכב. סוסיאדד סיימה במקום השני בבית 12 אחרי זניט סנט פטרסבורג, אך למשחק הזה היא מגיעה בתקופה לא טובה, לאחר שפתחה את 2018 עם חמישה הפסדים בששת משחקיה האחרונים, כולל 5:2 לריאל מדריד. זהו המפגש הראשון בין הקבוצות אי פעם באירופה.



בורוסיה דורטמונד – אטאלנטה (20:00, ספורט3)
השוורצגלבן, שעברו קמפיין נוראי בליגת האלופות ונשרו מהבית של ריאל מדריד, טוטנהאם ואפואל ניקוסיה, באים לליגה האירופית עם המאמן החדש פטר שטוגר ועם מישי בטשואי שהושאל מצ'לסי. גם מרקו רויס שחזר לשחק לראשונה העונה בליגה נרשם למפעל. שטוגר כבר אימן העונה את פ.צ קלן בשלב הבתים של הליגה האירופית, וסיים במקום הלפני אחרון בבית. אטאלנטה, שעלתה מבית 5, עדיין בלתי מנוצחת בליגה האיטלקית ב-2018. על פי "בילד", ההוראה שקיבל שטוגר מהבוסים בדורטמונד היא לזכות בליגה האירופית, הסיכוי האחרון לתואר השנה. בלם הקבוצה עומר טופראק אמר: "אנחנו לא מתייחסים לליגה האירופית כאילו זה גביע הלוזרים".


Taking Bae to dinner like … ️ #HappyValentinesDaypic.twitter.com/e4cfMaXj6B

— Michy Batshuayi (@mbatshuayi) 14 בפברואר 2018

לודוגורץ – מילאן (20:00)
סגל מלא יעמוד לרשותו של מאמן מילאן ג'נארו גאטוסו, כשמי שייעדר הוא הקשר מנואל לוקטלי המושעה. גאטוסו רוצה לחזור מבולגריה עם ניצחון לקראת הגומלין, כשהרצון הגדול של הרוסונרי הוא לזכות בליגה האירופית ועל ידי כך לחזור לליגת האלופות בעונה הבאה. ב"גאזטה דלו ספורט" פורסם שגאטוסו מרוויח את השכר הנמוך ביותר מבין מאמני הליגה, רק 120 אלף יורו לעונה. ללודוגורץ, שעדיין לא חזרה מפגרת החורף בליגה המקומית, זהו משחק רשמי ראשון מאז דצמבר וגם מפגש ראשון אי פעם מול הקבוצה מעיר האופנה.


יחזיר את מילאן לקדמת הכדורגל האירופאי? גאטוסו (AFP)
ג'נארו גאטוסו. יחזיר את מילאן לקדמת הכדורגל האירופאי? (AFP)


אוסטרסונד – ארסנל (20:00, ספורט2)
אלכסנדר לקאזט נפצע לשישה שבועות, פייר אמריק אובמיאנג לא יכול להירשם למפעל בשל הגבלות אופ"א לגבי מעבר של שחקן בין קבוצות במפעלים האירופים. אובמיאנג ששיחק עם דורטמונד בליגת האלופות לא יכול לשחק עם ארסנל בליגה האירופית מכיוון שגם קבוצתו הקודמת נמצאת במפעל. בעקבות כך, לדני וולבק, שלאחרונה איבד את מקומו בהרכב, יש הזדמנות נדירה להוכיח את עצמו. האם ארסן ונגר יצליח לזכות במפעל ולעלות לליגת האלופות כפי שעשה ז'וזה מוריניו בעונה שעברה עם מנצ'סטר יונייטד?


גרהאם פוטר האנגלי הוליך את אוסטרסונד לעלייה מפתיעה לשלב הנוקאאוט אחרי ניצחונות על גלאטסראיי ופאוק סלוניקי בשלב הבתים. הקבוצה השבדית עדיין נמצאת בפגרה ותחזור לליגה רק באפריל.


חלק קדמי חסר. ארסנל (Getty)
מסוט אוזיל. חלק קדמי חסר לתותחנים (gettyimages)


סלטיק – זניט סנט פטרסבורג (22:05, ספורט1)
סלטיק נמצאת במשבר הגנתי לאחר שבשלב הבתים של ליגת האלופות ספגה 18 שערים ובליגה הפסידה 1:0 לקילמרנוק והפער מדנדי בפסגת הליגה הסקוטית צומצם לשמונה נקודות בלבד. ברנדן רוג'רס יודע שמול השחקנים של רוברטו מנצ'יני הוא לא יכול להסתכן, למרות שהרוסים עדיין בפגרת החורף. ניר ביטון לא מוזכר כמועמד לפתוח בהרכב, למרות המחסור בשחקני הגנה.


נאפולי – לייפציג (22:05, ספורט2)

הקבוצה מארץ המגף פייבוריטית לנצח, כשהיא מובילה את הסרייה א' עם שמונה ניצחונות רצופים. מאוריציו סארי לא הצליח להישאר בליגת האלופות, אבל ינסה להוכיח יכולת טובה יותר במפעל המשני. לייפציג חסרת ניסיון במפעלים היבשתיים, אבל נראית טוב בליגה הגרמנית וכבר ניצחה העונה את פורטו ומונאקו. 1,500 מאוהדי לייפציג יגיעו לנאפולי.


פ.צ קופנהאגן – אתלטיקו מדריד (22:05, ספורט1)

דייגו סימאונה שהעלה את קבוצתו פעמיים לגמר ליגת האלופות לא רגיל לשחק במפעל המשני בשנים האחרונות, אבל אתלטיקו זכתה בו בעונת 2011/12 עם ניצחון 0:3 על אתלטיק בילבאו וב-2009/10 אחרי ניצחון 1:2 על פולהאם בהארכה מצמד של דייגו פורלאן. הקולצ'ונרוס יצאו למשחק ללא דייגו קוסטה בגלל חשש לפציעה קלה ברגל שמאל. דייגו גודין לעומתו חזר להרכב אחרי פציעה.


יסתדר בלעדיו? סימאונה וקוסטה (Getty)
סימאונה וקוסטה. החלוץ ייעדר בגלל חשש לפציעה (gettyimages)


משחקים נוספים
אסטנה – ספורטינג ליסבון (18:00)
מארסיי – בראגה (20:00)
ספרטק מוסקבה – אתלטיק בילבאו (20:00)
ניס – לוקומוטיב מוסקבה (20:00)
א.א.ק אתונה – דינמו קייב (22:05)
סטיאווה בוקרשט – לאציו (22:05)
פרטיזן בלגרד – ויקטוריה פלזן (22:05)
ליון – ויאריאל (22:05)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי