צפו: נאפולי ניצחה בלייפציג והודחה, שלושער לאימובילה בלאציו

צ'ירו אימובילה
צ'ירו אימובילה | AFP

מוליכת הליגה האיטלקית ניצחה 0:2 בגרמניה, אך שלושת שערי החוץ שספגה בשבוע שעבר הובילו לסיום דרכה. החלוץ הלוהט כיכב ב-1:5 על סטיאווה, אתלטיקו גברה על קופנהאגן וניס ובאלוטלי הודחו במוסקבה

(גודל טקסט)
משחקי הגומלין של שלב 32 הגדולות של הליגה האירופית יצאו הערב (חמישי) לדרך וזכינו ללא מעט אירועים ושערים, אך במוקד הייתה זו נאפולי שהודחה מהמפעל על אף שניצחה 0:2 מרשים בלייפציג.


נאפולי נכנעה 3:1 ללייפציג במשחק הראשון בסן פאולו בשבוע שעבר, ועל אף שניצחה הערב 0:2 ובסיכום השוותה ל-3:3, היא הודחה בעקבות שערי החוץ. בניגוד לאיטלקים, אתלטיקו מדריד הסתפקה ב-0:1 קטן על קופנהאגן במשחק שבמהרה הפך לפרוטוקול בלבד, ליון הדיחה את ויאריאל וזניט מחצה את סלטיק. בתחילת הערב לוקומוטיב מוסקבה הפכה לעולה השניה לשמינית הגמר מעירה אחרי 0:1 ביתי על ניס – כזכור, כבר אתמול צסק"א מוסקבה הדיחה את הכוכב האדום.




רד בול לייפציג – נאפולי 2:0 (3:3 בסיכום)
מוליכת הליגה האיטלקית משדרת לכל אורך העונה שהמפעלים האירופיים לא מטרידים אותה יתר על המידה, ואחרי שהודחה מליגת האלופות היא מסיימת את דרכה גם בליגה האירופית. ה-3:1 הביתי בשבוע שעבר לגרמנים עשה את שלו, וגם הרכב חזק שכלל את האמשיק, מרטנס ואינסינייה לא הספיק כדי להשלים מהפך – פיוטר זלינסקי בדקה ה-33 כבש, לורנצו אניסינייה בדקה ה-86 הכפיל מבישול של המחליף חוסה קאייחון, אבל קבוצתו הודחה בעקבות שלושת שערי החוץ שספגה במפגש הראשון וכעת תתמקד אך ורק בניסיון לזכות בסרייה A.



מעט מדי ומאוחר מדי. נאפולי ממהרת לעיגול האמצע בלייפציג (AFP)


אתלטיקו מדריד – קופנהאגן 0:1 (1:5 בסיכום המשחקים). לחצו כאן לצפייה בתקציר
דייגו סימאונה הרשה לעצמו להעניק למספר מכוכביו מנוחה בזכות ה-1:4 מהמפגש בדנמרק, כך למשל אנטואן גריזמן וסאול נותרו על הספסל, אבל כבר בדקה השביעית קווין גמיירו הכניע את סטפן אנדרסן והמקומיים טיילו לשלב שמינית הגמר – יתרה מכך, גמיירו גם הפך לצרפתי עם כי הרבה שערים בתולדות המפעל (17 בסביליה, שני שערים בשטרסבורג).



גמיירו. שער מוקדם שלא השאיר לדנים סיכוי (AFP)


לאציו – סטיאווה בוקרשט 1:5 (2:5 בסיכום). לחצו כאן לצפייה בתקציר
אחרי שהרומנים ניצחו במפגש הראשון, צ'ירו אימובילה הבלתי ניתן לעצירה השתלט על הגומלין והעלה את הרומאים לשלב הבא. החלוץ האיטלקי נהנה מבישול של סנאד לוליץ' בדקה השביעית, הכפיל בדקה ה-43, כבש את השלישי שלו והחמישי של קבוצתו בדקה ה-71 ובין לבין היה זה בסטוס המחליף שמצא את הרשת בדקה ה-35, תשע דקות אחרי שנכנס, ומיד עם פתיחת המחצית השנייה, בדקה ה-51, פליפה אנדרסון הצטרף לחגיגה. אימובילה, אגב, כבר עם 29 שערים העונה ב-28 משחקים בכל המסגרות. מטורף לחלוטין. הארלם גנוהרה הצרפתי אחרי 82 דקות כבש שער שספק אם ניחם את האורחים.



אימובילה שוב הקפיץ את האצטדיון האולימפי ברומא, הפעם בדרך לשמינית (AFP)


ויאריאל – ליון 1:0 (4:1 בסיכום). לחצו כאן לצפייה בתקציר
אחד המשחקים היותר מבטיחים על הנייר לא סיפק יותר מדי, לפחות עד הדקה ה-85 אז לפחות זכינו לראות שער – כאשר ברטרנד טראורה גלגל לשער חשוף וקבוצתו השיגה ניצחון כפול. הצוללת הצהובה, שעלתה בקלות  משלב הבתים – שם דווקא סיימה בתיקו בנתניה והפסידה למכבי ת"א במשחק הבית – נפרדת מאירופה לעונה זו וכנראה גם לזמן ארוך יותר. לקראת סיום המשחק המארחת גם נפרדה מחאומה קוסטה שספג אדום בדקה ה-78.


זניט – סלטיק 0:3 (1:3 בסיכום)
12 משחקי חוץ רצופים רק בליגה האירופית רשמה סלטיק ללא שער נקי, מאז ה-0:0 בהמבורג אי שם ב-2009. גם היום בקור הרוסי היא קפאה ונכנעה לשערים של ברניסלב איבאנוביץ' (7), בעיטה אדירה של דאלר קוזאייב (27) ושער מקרוב של אלכסנדר קוקורין (61) מבישול של איבנוביץ' ואיבדה את הניצחון הביתי 0:1 בסלטיק פארק בשבוע שעבר וכמובן שאת הכרטיס ל-16 האחרונות.

Базука! Первый гол Далера в еврокубках! #ЗенитСелтикpic.twitter.com/Otp2THHzQ8

— ФК «Зенит» (@zenit_spb) February 22, 2018

ספורטינג ליסבון – אסטנה 3:3 (4:6 בסיכום)
הקמפיין האירופי של הקזחים הסתיים היום בפורטוגל, אחרי שנכנעה בפעם השנייה תוך שבוע. באס דוסט כבר בדקה השלישית העלה את קבוצתו ליתרון, מרין טומאסוב בדקה ה-37 עוד החזיר את קבוצתו לחיים וקבע כי שני שערים יספיקו לה כדי לכפות הארכה, אלא שברונו פרננדס בבעיטה אדירה מחוץ לרחבה, בכדור שעלה גבוה וירד לפינה הרחוקה ופנימה, ועם השני שלו בדקה ה-63 העניק למקומיים את הניצחון והבטיח את הכרטיס לשמינית. פטריק טומאסי צימק ל-3:2 בדקה ה-80 ודמיטרי שומקו קבע שוויון שלא שינה דבר בדקה ה-90.

2⃣6⃣ goals for @Sporting_CP's Bas Dost this season ⚽️

Does he make your top 3 #UEL strikers? pic.twitter.com/GIwH1FqkGG

— UEFA Europa League (@EuropaLeague) February 22, 2018

ויקטוריה פלזן – פרטיזן בלגרד 0:2 (1:3 בסיכום)
מוליכת הליגה הצ'כית ממשיכה בעונתה הנהדרת, ועל אף שפגרת החורף בליגה המקומית עצרה את המומנטום באירופה היא שידרה עסקים כרגיל. נכון שהיא גם נהנתה מהקלה סבירה, אבל כך או כך התגברה על משוכה לא קלה כשמיכאל קרמנצ'יק בדקה ה-67 ואלש צ'רמאק בתוספת הזמן כבשו.


דינמו קייב – א.א.ק אתונה 0:0 (1:1 בסיכום)
האוקראינים התקשו גם בגומלין מול היוונים, אבל הודות לעובדה שבמשחק הראשון באתונה הם הבקיעו וכבשו שער חוץ יקר, הם גברו על א.א.ק ושמו את ידם על הכרטיס לשמינית.


לוקומוטיב מוסקבה – ניס 0:1 (2:4 בסיכום). לחצו כאן לצפייה בתקציר
ויטאלי דניסוב כבש בדקה ה-30 וניפץ את התקוות של מריו באלוטליו וחבריו, שהיו זקוקים בשלב הזה לשלושה שערים על מנת למחוק את ההפסד הביתי (3:2) ולהעפיל לשלב הבא. הקשר הרוסי בן ה-33 ניצל חור בהגנת ניס ובעט כדור חזק שקבע את תוצאת המשחק. הרוסים, שמוליכים את הליגה המקומית בפער ניכר, הצטרפו ליריבה העירונית צסק"א שעלתה אתמול לשלב 16 האחרונות אחרי ניצחון ביתי על הכוכב האדום בלגרד.


Après avoir touché 2 fois le poteau, le Gym se retrouve mené…
Le live : https://t.co/Gm6fSuNX8K#LOKOOGCN 1⃣-0⃣ (33') pic.twitter.com/vG7lYhIUN6

— OGC Nice (@ogcnice) February 22, 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי