צפו בתקצירי הליגה האירופית: שער לדאבור, ארסנל עלתה

מואנס דאבור
מואנס דאבור | AFP

אימובילה כבש ראשון, אך הישראלי איזן כעבור דקה והמארחים התעללו בדרך לשלב הבא. נאתכו נכנס מהספסל בצסק"א ב-2:2 מול האנגלים. מארסיי הביסה 2:5 את לייפציג ועלתה, הפסד בליסבון לא מנע מאתלטיקו לעלות

(גודל טקסט)
שבוע מטורף היה באירופה השבוע. אחרי שני ערבים מופלאים בליגת האלופות, הסתיים גם שלב רבע גמר הליגה האירופית וגם כאן נרשמו דרמות גדולות ובעיקר הישג אחד מרשים מאוד – מואנס דאבור כבש מול לאציו, סייע לזלצבורג להשלים מהפך אדיר ולנצח 1:4 שמעלה את הישראלי וקבוצתו לשלב הבא.


לעומת זאת, ביברס נאתכו רק נכנס מהספסל בצסק"א מוסקבה ל-18 הדקות האחרונות, בהן ספגו הרוסים פעמיים מארסנל ונפרדו ב-2:2 שסיים עבורם את העונה האירופית. אגב, הישראלי האחרון שהיה בחצי גמר המפעל הוא יוסי בניון, שזכה עם צ'לסי בתואר, אבל שותף רק עד משחקי רבע הגמר (כולל), אז גם פגש את נאתכו – שאף הבקיע מול הבלוז בשני המפגשים.


עוד הערב, מארסיי הדהימה 2:5 בביתה את רד בול לייפציג ומחקה 1:0 מהמשחק הראשון ופיגור 1:0 מהדקה השנייה היום בוולודרום בדרך לחצי הגמר. הקבוצה האחרונה שמצטרפת למפגשים הכפולים על הגמר היא אתלטיקו מדריד, שגם הפסד 1:0 בליסבון לספורטינג לא מנע ממנה את ההעפלה אחרי 0:2 בשבוע שעבר במדריד. משחקי חצי הגמר ייערכו ב-26 באפריל ובשלושה במאי.



דאבור וזלצבורג חוגגים את העלייה לחצי הגמר (AFP)


זלצבורג – לאציו 1:4 (4:2 במשחק הראשון)
מואנס דאבור נבחר במשחק הראשון באולימפיקו על ידי ה"גאזטה דלו ספורט" לשחקן המצטיין של האוסטרים אחרי שסחט פנדל ובישל עוד שער, הערב הוא שוב היה שם כדי להציל את זלצבורג. בדקה ה-55 צ'ירו אימובילה העלה את הנשרים ליתרון וכבר היה נראה שהסיפור גמור, אבל האוסטרים שהיו זקוקים לשלושה שערים עשו זאת עם מהפך מטורף, שהתחיל בשער של דאבור בדקה ה-56. זלצבורג עדיין לא הפסידה העונה ב"רד בול ארנה" ובזכות שלושה שערים בארבע דקות הצליחה להשיג את הכרטיס לחצי הגמר. את מי דאבור וחבריו יפגשו בשלב הבא?


מהלך משחק
צ'ירו אימובילה החמיץ פעמיים, אבל בדקה ה-55 כבר לא היה מי שיעצור אותו. החלוץ מצא את עצמו באחד על אחד ובעט כדור חזק ומדויק לרשת. דקה אחת בלבד עברה והיה זה מואנס דאבור שהיתל בהגנת הנשרים ועם עזרה מבלם אורח כבש את החמישי שלו ב-12 משחקים במפעל. בדקה ה-72 המהפך הושלם, כאשר היידרה בעט מרחוק ורק שתי דקות אחר כך המהפך האדיר הושלם מרגלו של הוואנג. חשבתם שזה הסוף? כדור קרן הסתיים בשתי נגיחות, האחרונה של לאיינר שבדקה ה-76 קבע 1:4 מדהים לאוסטרים. שלושה שערים בארבע דקות בדרך לשלב ארבע האחרונות! 



דאבור חוגג על לאציו. האיש שהחזיר את זלצבורג למשחק בדרך לחצי (AFP)


צסק"א מוסקבה – ארסנל 2:2 (4:1 במשחק הראשון). לחצו כאן לצפייה בתקציר
צסק"א קיוותה לספוג השראה מרומא שעלתה לחצי גמר ליגת האלופות אחרי שחזרה מ-3:0 מול ברצלונה בבית וחבריו של נאתכו כבר היו ב-0:2 מדהים, אבל בסופו של דבר ספגו מרגלי וולבק, ראמזי בתוספת הזמן גם מנע מהם את הניצחון והם יתעודדו מכך שלא הפסידו לתותחנים בארבעה מפגשים בסך הכל. נאתכו עלה מהספסל בדקה ה-72, כשצסק"א עוד הוליכה 0:2. ארסן ונגר לא זלזל למרות ה-1:4 המבטיח מהאמירויות והשיב את מסוט אוזיל להרכב אחרי שלא שותף בניצחון הליגה 2:3 על סאות'המפטון וכמוהו פתחו גם ג'ק ווילשייר, אלכסנדר לקאזט, ארון ראמזי ולורן קוסיילני.


מהלך משחק
הרוסים היו זקוקים לשלושה שערים כדי להדהים את ארסנל ולהעפיל לחצי הגמר – והם במהרה אותתו שאין בכוונתם להפסיד לתותחנים לראשונה. צ'אלוב הצליח להכניע את פטר צ'ך אחרי 39 דקות, כשהכדור נפל לרגליו על קו השער לאחר שהשוער רק הדף כדור שנגח קיריל נבאבקין. בדקה ה-50 המקומיים כבר הכפילו את יתרונם והפעם היה זה נבאבקין שהכניע את צ'ך בעצמו – בעקבות טעות איומה של הצ'כי. למארחים חסר שער אחד להשלמת סנסציה. בדקה ה-75 החלום כנראה התנפץ למקומיים, כאשר דני וולבק סיים אחד על אחד קליל אחרי בישול של מוחמד א-נני. הדחתה של צסק"א הפכה לרשמית כאשר בתוספת הזמן ארון ראמזי כבש וקבע 2:2 בסיום. נאתכו שותף ל-18 הדקות האחרונות ונפרד מאירופה.



לקאזט. ונגר ראה מה קרה השבוע באלופות ופתח בהרכב חזק, אך נקלע לפיגור כפול (AFP)



הרוסים היו כבר עם רגל וחצי בשלב הבא, אבל נכנעו בסופו של דבר (AFPׂ)


ספורטינג ליסבון – אתלטיקו מדריד 0:1 (2:0 במשחק הראשון). לחצו לצפייה בתקציר
המשחק התקיים אחרי השערורייה הענקית בצד הפורטוגלי, כשנשיא הקבוצה, ברונו דה קרבאליו, השעה 19 משחקני הקבוצה אחרי היכולת הרעה בהפסד במשחק הראשון וחזר בו וכעבור שלושה ימים. עד ליום ראשון האחרון כבר היה נראה שספורטינג תעלה הערב עם שחקני נוער, אבל הנשיא ויתר על עונש ההשעייה מבלי לסלוח לשחקנים והיחסים עדיין מתוחים מאוד במועדון. המצב אולי יירגע מעט לאור ה-0:1 על אתלטיקו הערב, אבל היה חסר להם שער נוסף כדי לשלוח את המשחק להארכה והם נפרדים מהליגה האירופית ברבע הגמר.


אתלטיקו מדריד פתחה בהרכב החזק ביותר העומד לרשות דייגו סימאונה, שבוודאי קיווה ששחקניו יבקיעו לפחות פעם אחת, אבל הכדורים עברו ליד המסגרת וגם אנטואן גריזמן רשם לקראת הסיום אולי את ההחמצה הגדולה ביותר שלו. למזלם של הקולצ'ונרוס גם אפס כיבושים הספיקו לנוכח ה-0:2 בשבוע שעבר בבירת ספרד.


מהלך משחק
פרדי מונטרו, מי שבשבוע שעבר במדריד החמיץ מול שער ריק ופספס הזדמנות אדירה להבקיע שער חוץ, תיקן במקצת את הסיטואציה והיה הראשון להרעיד את הרשת בגומלין אחרי 28 דקות. הקולומביאני נותר לא מכוסה ברחבה ונגח כמעט מקו השער לשערו של אובלק. שתי דקות קודם לכן הוחלף ז'רמי מתייה שנפצע ובמקומו נכנס בספורטינג רדוסאב פטרוביץ'. ספורטינג הייתה זקוקה לשער נוסף כדי לכפות הארכה ולקראת הסיום הפקירה את ההגנה, אנטואן גריזמן היה חייב להבקיע, אבל רשם את אחת ההחמצות הגדולות בקריירה. הקולצ'ונרוס לא כבשו, אולם זה הספיק כדי לחגוג חצי גמר אירופי נוסף.



אנטואן גריזמן סיפק החמצת ענק, אבל זה לא מנע מאתלטיקו להעפיל (AFP)


מארסיי – רד בול לייפציג 2:5 (1:0 במשחק הראשון). לחצו כאן לצפייה בתקציר
ללא ספק המשחק הכי מטורף שהיה הערב. אצטדיון הוולדורום במארסיי אירח את קרב מדהים בין מארסיי ללייפציג, בסיומו המקומיים רשמו 2:5 מוחץ בדרך לשלב ארבע האחרונות. הגרמנים כידוע שיחקו השנה לראשונה באירופה, הגיעו לאירופית אחרי שהודחו מהאלופות, אבל לא השכילו לשמור על 0:1 מהמשחק הראשון – וגם לא על 0:1 מהדקה השנייה הערב.


מעט יותר מדקה חלפה עד שברומה השתיק את האצטדיון והעלה את לייפציג ל-0:1, אבל כבר בדקה התשיעית חגגה מארסיי מהפך, משערים של אילסאנקר (עצמי, 6) ובונה סאר (9). בדקה ה-38 מארסיי גם השיגה את השער השלישי לו הייתה זקוקה, כשפלוריאן טאובין המשיך ביכולת השיא. האורחים עוד צימקו ל-3:2 בדקה ה-55 מרגלי אוגוסטין, אבל פאייה (60) וסקאי (90) השלימו 2:5 נפלא.



פאייה הוביל את מארסיי לחצי גמר הליגה האירופית (AFP)


מהלך משחק
דקה ועשר שניות מפתיחת המשחק בצרפת, ברומה הגיע מאחור וירה עמוק מתוך הרחבה כדור חד לפינה ופנימה, אחרי שנבי קייטה העביר רוחב מימין ואוגוסטין השאיר לחלוץ. יתרון חוץ שמאלץ את המארחים להבקיע שלושה שערים כדי להעפיל – והם הגיבו בהתאם, עם שוויון כבר בדקה השישית אחרי כדור קרן הודות לשער עצמי של אילסאנקר ומהפך מטורף לחלוטין במתפרצת בדקה התשיעית, אותה השלים בונה סאר. בדקה ה-38 המהפך הושלם והמקומיים השיגו את השער השלישי, כאשר הרמה של פאייה מצאה את פלוריאן טאובין ששם את הרגל והר הגעש התפרץ.


הלחץ של המארחים נמשך במחצית השנייה ובדקה ה-48 היו אלה מיטרוגלו ואמאבי שממש מקו השער נבלמו ופספסו הזדמנות אדירה להבקיע את הרביעי. דווקא אז, השוורים מגרמניה הצליחו להבקיע שער חוץ שני ואז הם היו אלו שבחצי הגמר, כאשר בדקה ה-55 פרץ קייטה, אוגוסטין השתלט ובעט לפינה הרחוקה וקבע 3:2. הטירוף בוולודרום נמשך ובדקה ה-60 מארסיי כבר ב-2:4, פאייה חתך את ההגנה האורחת ובעט לחיבורים בבעיטת פאלש. עמוק בתוספת הזמן, כשהאורחים ניסו ככל שביכולתם להשיג את השער השלישי שיעלה אותם, סקאי קבע 2:5 כשגלגל ממרחק לשער חשוף ונתן את האות לחגיגות.

What a week for comebacks!!!

Marseille lead 3-2 on aggregate after recovering from 2-0 down. #UELpic.twitter.com/A9Bq5sKkB1

— UEFA Europa League (@EuropaLeague) April 12, 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי