דאבור: רוצים לעלות לגמר. ונגר: לא אני קבעתי את הטיימינג

דאבור
דאבור | AFP

הכוכב הישראלי של זלצבורג לא מנמיך ציפיות לקראת המפגש מול מארסיי בחצי הגמר (חמישי, 22:00, ספורט2). אוזיל עשוי לחזור בארסנל נגד אתלטיקו מדריד, המנג'ר שוב רמז על כך שפוטר

(גודל טקסט)

רגע אחרי שיסתיימו המשחקים הראשונים של חצי גמר ליגת האלופות, ייערכו מחר (חמישי, 22:00) שני חצאי הגמר גם בליגה האירופית. במשחק המרכזי ארסנל תארח את אתלטיקו מדריד, במשחק שיכול היה להיות בקלות גם בשלבי ההכרעה של הצ'מפיונס. במשחק השני מארסיי תארח את זלצבורג ומואנס דאבור הלוהט.

ארסנל – אתלטיקו מדריד (חמישי, 22:00, שידור ישיר בספורט1)
רק זכייה של התותחנים בטורניר תסדר להם את הכרטיס לליגת האלופות בעונה הבאה. ארסן ונגר רוצה להיפרד מהקבוצה עם תואר ביד ולהוכיח לראשי הקבוצה שהם טעו כשאילצו אותו לעזוב. משחקו הלפני אחרון באמירויות יכול להיות פתיחה טובה לסיום מוצלח של העונה.

למרבה ההפתעה, זהו המפגש הראשון בין השתיים בגביעי אירופה. אתלטיקו ניצחה 22 מ-26 משחקיה האחרונים במפעל וזכתה בו ב-2010 ו-2012, האנגלים כבשו 29 שערים במפעל, יותר מכל קבוצה אחרת.

"לא יודע אם זו תהיה פרידה מושלמת גם אם נגיע לגמר", אמר ונגר במסע"ת", ". אני רק רוצה להצליח כמה שיותר. לחבורת השחקנים הזאת מגיע משהו מיוחד. אני רוצה להשיג משהו עבורם. אם אוכל להוסיף את התואר הזה להישגים שלי אהיה מאושר. זה כמו לילה של ליגת האלופות כי אנחנו רוצים כרטיס לאלופות לעונה הבאה".


הטיימינג של הודעת העזיבה
: "זאת לא היתה ההחלטה שלי. אם אנשים לא מאושרים (לגביו) זה לא אומר שזה הרוב. אנחנו חיים בחברה מאוד רגשנית בה כל אחד יכול להביע דעתו".

על לואיס אנריקה כיורש שלו: "יש לי דעה מאוד חיובית עליו, אבל אני לא רוצה להשפיע על תהליך ההחלטה. אני משוכנע שעם שניים-שלושה חיזוקים ארסנל תוכל להתמודד על האליפות בעונה הבאה".


ונגר. יש לי דעה מאוד חיוביות על לואיס אנריקה (Gertty)

איך מנצחים את אתלטיקו: "לשחק ביכולת שלנו ולהכתיב את קצב המשחק. הם קבוצה חזקה השנייה בטיבה בספרד ואין להם נקודות חלשות".

המשחק הכי טוב שלו באירופה עם ארסנל: "שיחקתי מעל 200, אבל אולי כשהעפנו את ריאל מדריד והם שיחקו עם רונאלדו, זידאן ופיגו. עלינו לגמר כשהדחנו את יובה בלי לספוג, אבל הפסדנו בגמר נגד ברצלונה עם 10 שחקנים".


זכייה בליגה האירופית תהיה הכי מהנה עבורו:
"לא יודע ואני לא חושב על עצמי. אני רוצה להמשיך לנצח ולעשות מה שעשיתי כל חיי. אני רוצה לנצח את אתלטיקו ואז את מנצ'סטר יונייטד".

מסוט אוזיל שלא שיחק בשני המשחקים האחרונים בגלל פציעה, התאמן ועשוי להיות בסגל. ג'ק ווילשר ופטר צ'ך פצועים ונמצאים בספק. דויד אוספינה צפוי לפתוח בין הקורות. גם הנריק מחיטריאן לא כשיר. דייגו קוסטה נכלל בסגל של הקולצ'ונרוס למרות שלא התאמן בימים האחרונים בגלל פציעה. אנטואן גריזמן וקווין גאמיירו צפויים לפתוח בחוד ההתקפה.


גריזמן. יפתח לצד גמיירו בחוד (Getty)

מארסיי – זלצבורג (חמישי, 22:05, שידור בספורט2)
כל 60 אלף הכרטיסים נמכרו והסטאד וולדרום צפוי לספק אווירה נפלאה במשחק בין שתי קבוצות התקפיות. מארסיי הדיחה את בילבאו ולייפציג, זלצבורג העיפה את בורוסיה דורטמונד ולאציו וצפוי משחק לוהט.

מואנס דאבור אמר לאתר הרשמי של הקבוצה לקראת המשחק: "אם הגענו כל כך רחוק במפעל ברור שאנחנו רוצים לעלות לגמר, אבל לפני כן יש מולנו יריבה קשה שבשבועות האחרונים הפכה אפילו יותר מסוכנת. יש לנו תפקיד קשה מאוד לעבור אותם ואנחנו ננסה לעשות זאת בעזרת היכולת הטובה שלנו". האוסטרים תולים תקוות גדולות בחלוץ הישראלי, שכבש העונה 26 שערים בכל המסגרות. "הוא יכול להבקיע מכל מצב. הגדולה שלו שהוא מתמודד מצוין במשחקים הגדולים ומחזיק בכדור", נכתב בתקשורת המקומית.

מואנס דאבור. חולם הכי גבוה שאפשר (AFP)
מואנס דאבור. חולם הכי גבוה שאפשר (AFP)

שתי הקבוצות עייפות אחרי עונה ארוכה (55 משחקים למארסיי, 54 לזלצבורג), אבל הן באות במוטיבציה גדולה כדי להגיע לגמר אירופי אחרי שנים ארוכות. "בחודשים האחרונים הפכנו את סטאד וולודרום לגיהנום עבור היריבות", אמר מורגן סנסון ממארסיי. מרקו רוס, מאמנה של זלצבורג, ניסה להנמיך ציפיות: "אנחנו לא פייבוריטים למשחק נגד מארסיי. היא קבוצה עם שחקנים מצוינים ומשחק טקטי משובח. אנחנו צריכים לבוא עם תוכנית טובה כדי לא להיות מובסים ולהשאיר לנו צ'אנס לגומלין".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי