איביץ' מתלבט בין שוינפלד לעטר, מיכה: "השינוי בצוות המקצועי מרענן"

דור מיכה
דור מיכה | מכבי תל אביב

מכבי ת"א קיימה מס"עת לקראת הגומלין מול פרנצווארוש (חמישי ב-19:45, ישיר בספורט1), הסרבי לא קבע את ההרכב, אך הבהיר: "כולם כשירים". הקשר: "המטרות - אליפות ושלב הבתים". שכטר חוזר, אצילי לא יפתח?

(גודל טקסט)
מכבי תל אביב ערכה הערב (רביעי) את מסיבת העיתונאים לקראת משחק הגומלין מול פרנצווארוש ההונגרית במסגרת משחק הגומלין של מוקדמות הליגה האירופית אחרי 1:1 במפגש הראשון. המשחק ייערך מחר ויועבר בשידור ישיר בערוץ ספורט1 החל מהשעה 19:45. סגנית אלופת הונגריה אירחה את המשחק הראשון, ואלמלא שער שיוויון שכבש אלירן עטר בתוספת הזמן, היתה מגיעה לגומלין במצב רוח הרבה יותר מרומם. שער החוץ שהבקיע החלוץ הצהוב העניק הרבה ביטחון לקבוצה הישראלית שבמידה ותעבור, תפגוש את רדניצ'קי הסרבית.


לאחר מסיבת העיתונאים, הצהובים הערכו את האימון המסכם לקראת המשחק כשהרכש הניגרי צ'יקו אופואדו קיים אימון ריצה והוא יצפה במשחק מחר מהיציע. איביץ' תרגל חלקית את ההרכב והבהיר שהוא עדיין לא נקבע. איתי שכטר החלים מהפציע ברגלו והוא יעמוד לרשות מאמנו. הסרבי עדיין מתלבט בין אלירן עטר לארון שוינפלד ועדיין לא החליט האם לפתוח עם עומר אצילי.


הרכב משוער: פרדראג ראיקוביץ', אלי דסה, ז'איר אמאדור, איתן טיבי, אנריק סבוריט, דור פרץ, אבי ריקן, אייל גולסה, דור מיכה (עומר אצילי), ארון שוינפלד (אלירן עטר), וידאר קיארטנסון.


בתוך כך, הצהובים פועלים לסיים את המשא ומתן לעברתו של מאור קנדיל בתמורה למאוויס צ'יבוטה, דור ג'אן ושחקן נוסף שעשוי להיות שגיב יחזקאל. שכרו של קנדיל בבני יהודה עומד על 22 אלף שקלים לחודש ואם הוא אכן יצטרך למכבי תל אביב הוא צפוי להרוויח כ-250 אלף דולר לעונה



המשא ומתן נמשך. מאור קנדיל (דני מרון)


עוד קודם לכן, קשר הצהובים והקפטן השני של הקבוצה, דור מיכה, התייחס למשחק במסיבת העתונאים ואמר: "כולנו מודעים לחשיבות המשחק מחר. כולם יודעים כמה זה קריטי לנו ולמועדון להצליח באירופה גם השנה. שמח שהצלחנו להבקיע ולחזור עם תוצאה טובה לגומלין. פה עם הקהל שלנו זה יהיה אחר לגמרי".


מקומו בסגל: "ציפיות זה דבר שתמיד טוב ומוציא ממני יותר. יש לנו כל כך הרבה שחקנים טובים ומוכשרים שצריכים לעשות את העבודה. אני חלק מהפאזל הזה ואצטרך להיות שם בשביל הקבוצה ולתת מה שמצפים ממני".


העבודה תחת איביץ': "קצת מסובך וקשה להסביר מה הוא דורש אחרת, לכל מאמן יש את הדרך שלו. אני יכול להגיד שזה היה חידוש מרענן אחרי שש שנים שהיה את אותו צוות. יש חיבור טוב עם הצוות החדש וזה נראה טוב בינתיים".



מיכה. מרוצה מהחיבור בין השחקנים ועם הסגל. (מכבי ת"א, רשמי)


החזרת האליפות: "בשנה האחרונה זה התפספס לנו בסוף. ברור שכשאתה מתחיל עונה במכבי המטרה זה להחזיר את האליפות. מאמין בסגל הזה ועם החיזוק שהגיע השנה של שחקנים שיתרמו לנו אני מאוד אופטימי. כל שנה אני מאמין שאנחנו יכולים לזכות באליפות וגם שנה שעברה היית בטוח שנלך עד הסוף. יש סגל טוב וחיבור בין השחקנים ועם הצוות. יש לנו את כל הכלים ללכת עד הסוף".


שחקני הרכש: "שכטר זה תוספת כוח גדולה מאוד, כולכם יודעים מה הוא יכול לתרום לנו. איתו היה חיבור מיידי מבחינה חברתית. גם שני הספרדים עושים רושם טוב. מוקדם להגיד, אבל ממה שרואים כרגע, זה נראה חיבור טוב מאוד".


עזיבתו של חואן טוריחו ומצב הכושר בקבוצה: "חואן היה איש מקצוע מדהים וחסר לכולנו. מאמן הכושר החדש וכל הצוות הכינו אותנו בצורה הטובה ביותר, נכנסו מהר לכושר ולא חושב שתהיה לנו בעייה עם הכושר הגופני".


שיטת המשחק: "לא חושב שיש שיטה אחת שנרוץ איתה כל העונה. נתגמש ממשחק למשחק בהתאם ליריבה. יש הבנה וחיבור טוב עם המאמן".



מיכה. לא חושב שהצלחה באירופה באה על חשבון האליפות (מכבי ת"א, רשמי)


המשחק הראשון מול פרנצווארוש: "אני חושב שהמשחק היה שקול. התוצאה הייתה משקפת. הם באמת קבוצה טובה וקבילו דחיפה של הקהל. מאמין שפה יהיה סיפור אחר".


הקהל:
"הקהל זה משהו שאנחנו צריכים איתנו. נכון שאין את בלומפילד וזאת אבידה גדולה, אבל האוהדים הוכיחו שהם יכולים לעשות אווירה טובה גם בנתניה ואנחנו צריכים את זה".


הסגל הרחב: "מבחינת אנשים יש פה חומר אנושי מעולה ואין שחקן שהמקום שלו מובטח. כל אחד יצטרך לעלות מהספסל כשצריך ולפעמים גם לשבת ביציע"


אירופה מול אליפות: "לא חושב שיש קשר בין השניים. מסמנים מטרות בתחילת העונה. להגיע לשלב הבתים זאת מטרה ברורה ורוצים לשמור על המסורת גם השנה".



"כל אחד יצטרך לדעת לעלות מהספסל, לפעמים גם לשבת ביציע" (מכבי ת"א, רשמי)


מה מכבי ת"א צריכה לעשות כדי לזכות באליפות: "לשמור על יציבות. היו לנו בשנתיים האחרונות תקופות מאוד טובות ולעומת זאת תקופות רעות כמו בפלייאוף בשנתיים האחרונות. לשמור על יציבות, להשתפר עם הזמן ולהגיע למאני טיים בכושר הכי טוב שאפשר".


מצבים ניחיים: "אני לא יכול להגיד שזה משהו דיברנו עליו, הפקנו מזה לקחים או משהו כזה. אנחנו תמיד שמים דגש על מצבים נייחים. אין קבוצה שלא מתרגלת מצבים נייחים".


המאמן ולאדן איביץ' שישב לצד הקשר התייחס גם הוא למשחק: "בשבילי כל משחק הוא קשה ולכל משחק מתכוננים במאה אחוז כדי לנצח. זה המשחק השני של העונה נגד אותה קבוצה והמטרה שלנו היא לנצח כדי לעלות לשלב הבא. המטרה שלנו הייתה לנצח במשחק הראשון. הלכנו לשם לנצח ונגמר 1:1. לא יכולים להיות מרוצים מהתוצאה אבל עבדנו במהלך השבוע ואנחנו יודעים יותר על היריבה. דבר ראשון שאנחנו צריכים לעשות זה להיות מרוכזים יותר ולהילחם עד הסוף כדי לנצח".


השחקנים הזרים בסגל: "יש לנו שישה זרים ואם נחתים עוד שחקן אתם תדעו. אבל כרגע, נעבוד עם ששת הזרים שיש לנו".


הקהל: "שמעתי על האוהדים של מכבי ואנחנו רוצים שיהיו השחקן ה-12 של הקבוצה בכל משחק. אני בטוח שהם יגיעו לאיצטדיון ויתנו דחיפה חיובית שתעזור לקבוצה. אני מגיע למשחק חיובי, כולנו חיכינו לרגע הזה. יש לנו עוד 24 שעות להתכונן ואני בטוח שנגיע מוכנים למשחק". 




איביץ'. לא היה מגיע אם לא היה מאמין שאפשר לזכות באליפות (מכבי ת"א, רשמי)


השחקנים הצעירים והסגל הרחב: "יש לי 26 שחקנים. כולם עובדים, אני צופה בהם כל יום ואקבל החלטה מי ישחק. אני צריך את כולם ויש לנו עונה ארוכה לפנינו. זה תלוי בהם ומי שיראה לי שהוא מוכן לשחק, ישחק".


הזרים: "אני לא רוצה לדבר על השחקנים. אני מדבר על הקבוצה. לגבי צ'יקו אופואדו, אנחנו מרוצים מכך ואנחנו מקווים שיעזור לנו בעתיד".


מצבו של איתי שכטר: "כל השחקנים כשירים למחר".


אם הוא מאמין שאפשר לזכות באליפות: "אם לא הייתי מאמין לא הייתי בא לפה. אני מאמין וזה למה אני פה. כן, עם השחקנים האלה. מאמין בסגל הזה ובשחקנים האלה. יש עונה ארוכה לפנינו וצריכים להילחם, להיות מרוכזים ולעבוד קשה. אם נעשה את זה נצליח".


במסיבת עיתונאים שערך, מאמנה הגרמני של פרנצווארוש, תומאס דול, התייחס למשחק מול הצהובים: "התוצאה של המשחק הראשון משרתת את מכבי ת"א, אבל זאת לא בעיה. אנחנו צריכים להבקיע וזה רק עושה את הקבוצה תכליתית יותר. יש לנו את התוכנית שלנו למשחק והשחקנים יודעים מה לעשות כדי להצליח".


"חשוב לשמור על קור רוח ולנצל את ההזדמנויות שלנו. ההגנה בלטה במשחק הראשון ולא נתנו הרבה הזדמנויות ליריבה וכבשנו שער. למדנו שאנחנו צריכים להיות אגרסיביים יותר. ראינו גם במונדיאל שמצבים נייחים יכולים להכריע משחקים וצריכים לשים על זה דגש. אנחנו בטוחים בעצמו לפני המשחק. מכבי תל אביב קבוצה חזקה, אבל אפשר לנצח אותה במשחק אחד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי