צפו: רק 0:0 למכבי תל אביב מול פיוניק בארמניה

אנריק סבוריט
אנריק סבוריט | אודי ציטיאט

הצהובים פתחו בצורה מהוססת, אך השתלטו על המשחק והרבו להחמיץ. סבוריט וברסקי החטיאו מקרוב, שוינפלד נגח למשקוף וזהות העולה תוכרע בנתניה בעוד תשעה ימים. שלוש דקות לקיארטנסון, שכטר לא היה בסגל

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב סיימה הערב (שלישי) ב-0:0 בארמניה מול פיוניק במשחק הראשון מבין שניים במסגרת הסיבוב השלישי במוקדמות הליגה האירופית. הגומלין בנתניה ייערך בעוד תשעה ימים והצהובים יצטרכו להיזהר לא לספוג שער חוץ שעלול לסבך אותם ואף להוביל להדחה מפתיעה. אם תעפיל, בשלב הפלייאוף תחכה לקבוצה של איביץ' המנצחת בין רייקה הקרואטית לסרפסבורג הנורבגית.


הצהובים פתחו את המשחק בצורה מהוססת וכמעט ספגו שער מפתיע כעבור חמש דקות, אך למזלם קונאטה שהיה בעמדה טובה החמיץ מחמישה מטרים. ככל שהדקות עברו מכבי תל אביב השתלטה על המשחק והרבתה להחטיא. סבוריט, אצילי, עטר וברסקי פספסו הזדמנות טובות, אך המצב הטוב במשחק הגיע מראשו של שוינפלד. בדקה ה-37 אצילי פרץ משמאל והרים כדור מדוד היישר לחלוץ הגבוה שנגח בעוצמה משבעה מטרים למשקוף.


המחצית השנייה הייתה פחות טובה עבור מכבי תל אביב שלא הצליחה לסכן יותר מידי פעמים את השער של הארמנים. ההזדמנויות הבודדות שכן הגיעו נוצרו בזכות שני המחליפים, רוסלן ברסקי וצ'יקו אופואדו, שרשמו דקות לא רעות. החלוץ הניגרי מצא פעמיים את חבריו עם מסירות מדויקות, אך הבעיטה של ברסקי עלתה גבוה מעל השער והניסיון השני של מיכה נבלם בקלילות אצל השוער. 




ההכרעה עבר לנתניה. איביץ' מוטרד על הקווים (אודי ציטיאט, ארמניה)
 
 

סגנית אלופת ישראל הגיעה לארמניה ללא אבי ריקן שסובל מבעיה רפואית. דור פרץ, שהמריא עם הקבוצה ואף נטל חלק באימון המסכם, התלונן הבוקר על כאבים בכתפו בפני הצוות הרפואי והמאמן איביץ'. הקשר נפצע במשחק הקשוח בסרביה נגד רדניצ'קי, כשהופל לדשא ונפל לא טוב על הכתף, אך למרות הכאבים המשיך לשחק.


המאמן הסרבי החליט שלא לסכן את פרץ ולאפשר לו להחלים עד למשחק הגומלין באצטדיון בנתניה ביום חמישי בשבוע הבא. דן גלזר פתח במקומו. מי שנותר מחוץ לסגל הוא איתי שכטר שעד כה לא זוכה לקרדיט מאיביץ'. קיארטנסון, שכבש צמד בסיבוב הקודם, עלה רק בדקה ה-87 והחדות שלו מול השער בהחלטה הייתה חסרה הערב לצהובים.




ה-11 של מכבי תל אביב מול פיוניק (אודי ציטיאט, ארמניה)
 
 

הרכבים

פיוניק: אנדריה דרגוייביץ', ויאצ'סלב דמיטרייב, דידייה קאדיו, מקסים ז'סטוקוב, ואחגן חרפטיאן, סרוב גריגוריאן, מקסים טרושביץ', דניס ווינוב, רומיאן חובספיאן, מוחמד קונאטה, אליק ארקליאן.



מכבי תל אביב: פרדראג ראיקוביץ', אלי דסה, ז'איר אמאדור, איתן טיבי, אנריק סבוריט, דן גלזר, אייל גולסה (רוסלן ברסקי, 60), דור מיכה, עומר אצילי אלירן עטר (צ'יקו אופואדו, 67), ארון שוינפלד (וידאר קיארטנסון, 87).


מהלך המשחק

דקה 1: המשחק בארמניה יצא לדרך, מכבי תל אביב תצליח לשוב לישראל עם תוצאה טובה?



איביץ' דרוך על הקווים (אודי ציטאיט, ארמניה)


דקה 4: אחרי לחץ של מכבי תל אביב, הזדמנות נפלאה לאסטנה. ווינוב מצא את קונאטה שמחמישה מטרים הצליח לנגוח החוצה. מזל גדול לצהובים.


דקה 5: שוב ווינוב הרים וקונאטה נגח, הפעם ראיקוביץ' היה במקום וקלט.


דקה 8: גולסה דהר קדימה ומצא את אלירן עטר שחתך למרכז ובעט פצצה שחלפה חצי מטר מהעמוד.



כמעט. אלירן עטר (אודי ציטיאט, ארמניה)


דקה 15: אצילי בעט כדור חזק מחוץ לרחבה, דרגוייביץ' ירד היטב והצליח להדוף.


דקה 18: ארקליאן עבר את סבוריט בלי בעיה ושלח כדור אדיר מ-20 מטרים אך למזלם של הצהובים הוא לא מצא את המסגרת.


דקה 26: אצילי פרץ לעומק, עבר שני שחקנים ומ-18 מטר בעט כדור שטוח החוצה.


דקה 28: עטר בעט חזק מתוך הרחבה, דרגוייביץ' הדף רע וסבוריט הגיע ראשון אבל לא הצליח לתרגם את הריבאונד לשער.



מחצית לא טובה שלו. סבוריט (אודי ציטיאט, ארמניה)


דקה 37, הזדמנות אדירה למכבי תל אביב: עומר אצילי הרים כדור נפלא משמאל, שוינפלד התרומם גבוה מעל כולם ונגח בעוצמה למשקוף. חוסד מזל לצהובים. 

דקה 58: קונאטה בתוך מקרוב לחוץ ורשם החמצה גדולה בפעם השנייה במשחק.

דקה 74: ברסקי כמעט מצא את הרשת, אך הכדור נהדף לקרן בשנייה האחרונה.


 


מיכה ושוינפלד נאבקים על הכדור (אודי ציטיאט, ארמניה)


דקה 77: אופואדו מצא מצוין את ברסקי שמעשרה מטרים בעל מעל השער.


דקה 90: אופואדו שוב השאיר כדור מצוין, אך מיכה בעט חלש והשוער המקומי הצליח להדוף בקלות.



יצטרך להיות חד יותר בגומלין. עומר אצילי (אודי ציטיאט, ארמניה)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי