אכזבה במכבי ת"א: "אין מי שיתנפל על כדורים חוזרים, כולם רואים את האיטיות"

אלירן עטר
אלירן עטר | אודי ציטיאט

במכבי מבינים שיצטרכו להעלות הילוך בגומלין נגד הארמנים - ומפנימים כי אפסו הסיכויים למכור את קיארטנסון ב-5 מיליון יורו. הבאת שני זרים מתעכבת

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב חורקת. אתמול (שלישי) בארמניה סיימו הצהובים ב-0:0 נגד פיוניק, תוצאה שמעבירה את ההכרעה ליום חמישי בשבוע הבא באצטדיון בנתניה. במכבי אף אחד לא מזכיר בשלב זה את את היריבה המיועדת בשלב הפליאוף, רייקה הקרואטית או סרפסבורג הנורבגית, שייפגשו מחר (חמישי) למפגש הראשון. כולם מבינים שהמשימה הנוכחית, לעבור את פיוניק, עדיין רחוקה מהשלמתה. 

לפני כשלושה שבועות אמר מאמנה של פרנצווארוש, תומס דול: "הקבוצות עד שלב הבתים כולן חלשות ממכבי תל אביב. במסגרת הבתים, כשייכנסו הקבוצות מצרפת, גרמניה וספרד, מכבי תל אביב תתקשה מאוד". פיוניק היא אכן קבוצה הנופלת ביכולתה מהחבורה של ולאדן איביץ', אבל שוב מכבי תל אביב לא מצליחה לנצח בחוץ, כבר משחק שלישי ברציפות.

בשבוע שעבר, לאחר התיקו 2:2 נגד רדניצ'קי, אמר ולאדן איביץ': "רדניצ'קי יריבה לא ברמה שלנו, איבדנו ריכוז וזה משהו שצריך לשפר". גם אתמול בירבאן הדברים של המאמן הסרבי היו כמעט דומים ושוב הבהיר כי התוצאה לא טובה וצריך להשתפר כדי לנצח.

איביץ'. חזר על הדברים שאמר מול רדניצ'קי (אודי ציטיאט)
איביץ'. לא מרוצה, ובצדק (אודי ציטיאט)

במכבי ת"א מבינים כי הסגל הנוכחי לא עשה עד עכשיו את ההתקדמות שתוכננה לו. חדר ההלבשה היה שקט והשחקנים ישמעו היום באימון שתקיים הקבוצה מה מבקש ומה דורש איביץ' מעכשיו כדי להשתפר.

שני המגנים, אלי דסה ואנריק ספוריט, אינם מחוברים למשחק ההתקפה של מכבי תל אביב. מצד שני,  משחק ההגנה שלהם אינו מחובר עדיין לבלמים, כך שנוצרים חורים אליהם מגיעים שחקני היריב כמעט ללא הפרעה. הצוות המקצועי עובד על חיבור ותיאום בין הבלם ג'איר אמאדור לאיתן טיבי. עם זאת, עדיין לא מדובר בצמד שיפתור את בעיות העונות האחרונות, למרות משחק יציב של אמאדור. ללא דור פרץ הפצוע, נוצרת בעיה מקצועית במרכז הקישור, מאחר שאייל גולסה ודור מיכה אינם מביאים את המהירות והיצירתיות ביציאה קדימה. גורם בסביבת המועדון אמר: "אין מי שיתנפל על כדורים החוזרים מההגנה כדי לצאת קדימה. כולם בצוות המקצועי רואים את הקשיים ואת האיטיות ומובן שצריכים להרים הילוך. בגומלין נגד פיוניק המשחק צריך להיות שונה, כי מדובר בקבוצה חלשה מפרנצווארוש ורדניצ'קי".

דן גלזר. בין הבודדים שזכה למחמאות על יכולתו (אודי ציטיאט)
דן גלזר. בין הבודדים שזכה למחמאות (אודי ציטיאט)

איביץ' מבקש לצרף שני שחקנים זרים, בלם וקשר יצירתי, מהלך שהובטח לו ע"י ראשי המועדון ותקוע בשל אי מכירתם של פרדראג ראיקוביץ' ו-ווידאר קיארטנסון, כמו גם אי הגעה להסכם מול כריסטיאן בטוקיו על הקפאת כרטיסו או שחרורו. אתמול כבר לא המתין איביץ' לקיארטנסון שירשים סקאוט כזה או אחר. החלוץ האיסלנדי, המפגין חולשה מתמשכת, נשלח לקצה הספסל ורשם רק דקות בודדות כמחליף. במכבי מבינים כי קיארטנסון, ששכרו מעל מיליון יורו לעונה, לא יימכר ב-5 מיליון יורו. גורם בסביבת המועדון אמר: "לקיארטנסון יש מועדון החפץ בו ונראה כי המהלך למכירתו מתעכב בסוג של משא ומתן להורדת מחירו, ובניסיון להביא את מכבי לקצה הסבלנות. כולם יודעים שמכבי לא יכולה להוציא כסף והיא צריכה לייצר כסף בשל חוקי אופ"א, ולכן גם מכירתו של פרדראג ראיקוביץ' מתמהמהת". הקבוצה לא תצרף שוער זר עד שראיקוביץ' יימכר, או שתישאר עם הסרבי עד חודש ינואר.

בנושא איתי שכטר, אי הכללתו בסגל אתמול נעשה, על פי גורם במועדון, מסיבות מקצועיות בלבד. "שכטר מרוויח כ–400 אלף דולר לעונה והוא במועדון הכי מסודר בישראל. אין לאיש סיבה להתלונן ושכטר מבין כי רק דרך עבודה קשה הוא יהיה בקרוב החלוץ המרכזי". שחקן נוסף שאיבד את מעמדו המקצועי הוא הקפטן שרן ייני, למרות מאמצים ויכולת משתפרת באימונים. למשחק הגומלין יחזור דור פרץ וצפויים עוד שני שינויים. ומי דווקא כן זכו אתמול למחמאות על יכולתם? עומר אצילי ודן גלזר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי