"וואקמה כבר סיכם בטורקיה, נותרו רק הבדיקות הרפואיות"

טוני וואקמה
טוני וואקמה | דני מרון

אחרי ה-2:2 מול אפואל, האלופה אישרה כי תאפשר לניגרי "אתגר מקצועי והזדמנות כלכלית הניצבת בפניו" והוא יצא לטורקיה, אולם בכל מקרה ישחק בגומלין. מקורביו טוענים כי החוזה בינו לבין הטורקים כבר מוכן לחתימה

(גודל טקסט)

הבוקר שאחרי ה-2:2 הביתי מול אפואל ניקוסיה סיפק בשורת ענק: טוני וואקמה, כוכב הפועל באר שבע בשלוש השנים האחרונות, שהסתיימו כמובן בשלוש אליפויות, צפוי לעזוב לטרבזונספור הטורקית.

בהודעה רשמית שמסרה הקבוצה נכתב: "טוני וואקמה ימריא בשעות הקרובות להתרשמות בטרבזונספור הטורקית. לאחר שיחות שניהל השחקן עם המועדון בהן הבהיר את הרצון שלו לאתגרים מקצועיים חדשים וההזדמנות הכלכלית הניצבת בפניו, ולאור התרומה הרבה שלו בשנים האחרונות, הוחלט לאפשר לו לצאת להתרשמות". על מקורביו של וואקמה, השחקן כבר סיכם בטרזנוספור ונשאר לו רק לעבור את הבדיקות הרפואיות. למרות זאת, בין הצדדים סוכם כי וואקמה יתייצב למשחק הגומלין בניקוסיה בחמישי הבא.

על-פי ההערכות שונות, עזיבת הגנרל תשלשל לקופת המועדון כמיליון יורו וחצי ותחסוך את שכרו המוערך בחצי מליון יורו. עזיבתו תשתלם מבחינה כלכלית, אבל עלולה ליצור חור גדול על הדשא. לכל הדעות, זוהי אבדה מקצועית. לבאר שבע אין שחקן מסוגו, כלי שובר שוויון, ויהיה עליה לאתר במהירות חלופה הולמת. נייג'ל האסלביינק, שרבות דובר בו כמחליף אפשרי של טוני, "תקוע" בקריית שמונה ואופציות נוספות נבחנות במקביל. עדיין לא ברור אם עזיבת טוני תגרום לחברו הטוב, ג'ון אוגו, ללכת בעקבותיו. גם הגרזן הניגרי קיבל הצעות מטורקיה ולפני שביברס נאתכו חתם באולימפיאקוס הוזכר כמועמד לעבור לשם. ייתכן שמציאת הקלף המנצח הבא תחייב את השתלבותו המהירה של אליניב ברדה במערך הסקאוטינג, כפי שנקבע בסיכום שהושג בינו ובין אלונה ברקת לאחרונה.


כבש במשחק הפרידה בטרנר? טוני וואקמה (דני מרון)

באשר למשחק בטרנר אמש (חמישי), הפועל באר שבע שוב הצליחה לבלבל את האויב. אחרי מחצית ראשונה חלשה, באה מחצית שנייה אדירה שאפשרה לאלופה לחזור מפיגור כפול ל-2:2 בטרנר מול אפואל ניקוסיה – תוצאה שהעלתה את מפלס התקוות לקראת הגומלין בשבוע הבא, וזו גם הסיבה שוואקמה ישוב ליטול חלק בגומלין גם אם יחתום לאחר מכן בטורקיה. "אם ניקח לקפריסין את המחצית הראשונה לפני שבוע נגד זאגרב ואת המחצית השנייה מול אפואל, אז אין סיבה לדאגה", אמרו בקבוצה.

הקשר דן איינבינדר יודע מה צריך לעשות כדי להציל את העונה האירופית. "ניקח איתנו את הדברים הטובים, ונגיע לקפריסין בחמישי הבא כדי לנצח ולעלות שלב", הוא אמר אחרי ה-2:2 המטלטל. על "חילופי העונות" בין המחציות, הוסיף הקשר: "במחצית ברק אמר לנו מה צריך לתקן, ובמחצית השנייה הראינו דברים אחרים. אני מאמין שנתכונן כראוי לגומלין, וכן, אנחנו יכולים לעשות את זה".

קרוב ל-30 שחקנים רשומים במאגר העובדים של משפחת ברקת. הצפיפות בחדר ההלבשה יוצרת תחרות קשה והמאבק על חולצת המחליף שעולה מן הספסל נעשה מסובך. בחלק הקדמי, מסתמן שינוי בהיררכיה. מלך השערים, בן שהר, סופר כבר שני משחקים אירופיים רצופים שבהם הוא נאלץ לעלות מן הספסל ובסביבתו ממש לא מתלהבים מההתפתחויות האחרונות. עדן בן בסט נבחר לפתוח על חשבונו של שהר ואמש שהר נכנס לעשר הדקות האחרונות, אחרי תומאש פקהארט שהוקפץ לפניו מהספסל.


בן שהר. גם פקהארט הוקפץ לפניו מהספסל (דני מרון)

הצ'כי עדיין חלוד ומתקשה להיכנס לעניינים. במועדון לא יעמדו בדרכו של פקהארט אם ימצא קבוצה חדשה, משימה מורכבת למדי בהתחשב בעובדה שהקבוצות שהתעניינו בו, ביוון למשל, נרתעו משכרו הגבוה. פקהארט חתום על חוזה ארוך טווח בב"ש וגריעתו ממצבת שחקניה תיעשה רק אם יהיה מי שידאג ששכרו לא יינזק. בצוות המקצועי לא מתרגשים מהקיטורים הנשמעים מכיוון חדר ההלבשה. שמואל שיימן לא היה בסגל והרכש הצרפתי ז'וליאן סטו בילה משחק שלם על הספסל. השוער היווני, יאניס אנסטיס, צפה במשחק מהיציע ובסיום עזב את המגרש לבדו.

איינבינדר התייחס למדד ההתמרמרות של חבריו המסופסלים ואלה שאפילו לא מתלבשים: "השאיפה של כל שחקן היא להגיע לקבוצה הטובה ביותר, וכשאתה מגיע לקבוצה כזאת עליך לדעת שיש תחרות. כולנו חברים, צריך לדעת לקחת את הדברים לכיוון החיובי. החוכמה היא להמשיך הלאה. המאמן קובע, מי שטוב – משחק".

המשחק הפיסי שהתפתח בטרנר גלש לפסים מכוערים. המגן בן ביטון התעמת עם המאמן האורח לאחר שהאחרון העיף את הכדור הרחק מאזור הספסל, כדי לבזבז כמה שניות. ביטון התקרב אליו וביצע לעברו "תנועת יריקה" שנעלמה מעיני השופטים. בסיום, המאמן הקפריסאי דפדף הלאה. "זה חלק מהאמוציות של המשחק, אין לי בעיה עם זה. מבחינתי הפרשה מחוסלת", אמר.

אירוע יוצא דופן התרחש כעבור כמה דקות. אולי מתוך כוונה להטריף את שחקניו השליך בכר בעוצמה כדור לבטנו של שחקן קפריסאי שצעד לאיטו לעבר קו האורך כדי להוציא כדור חוץ. לעיתונאים הקפריסאים אמר המאמן הישראלי בסיום: "מה אנחנו צריכים לעשות בגומלין? לנצח 0:1. זוהי התוצאה שאנחנו מקווים להשיג בשבוע הבא". מהגומלין בניקוסיה ייעדר מאור מליקסון שסובל ממתיחה בשריר הירך האחורי שתמנע ממנו לשחק בשבועות הקרובים, כך מסרה הקבוצה.

ייעדר גם ממשחק הגומלין. מליקסון (דני מרון)

עיתונאים קפריסאים דיווחו כי החלוץ הירדני, מוסא אל תמארי, ספג שריקות בוז מכיוון היציע הדרומי בכל נגיעה שלו בכדור. "שחקן צעיר ומוכשר, למה שרקו לו בוז? בגלל המוצא שלו?", שאל אחד העיתונאים מהאי השכן. מנגד, היו מספר אוהדים מקומיים שידעו להעריך את הופעתו המרשימה של הירדני. הם חיכו לו מחוץ לאצטדיון בתקווה לקבל את חולצתו, והתאכזבו כשהתברר להם שפספסו אותו בכמה דקות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי