צפו בתקציר: מכבי תל אביב הובכה עם 3:1 לסארפסבורג

פרדראג ראיקוביץ' עם איתן טיבי
פרדראג ראיקוביץ' עם איתן טיבי | אודי ציטיאט

בדרך להדחה? הנורבגים ניצלו נאיביות של הצהובים, שחייבים לכבוש לפחות פעמיים בנתניה. בעיטה חופשית של היינץ (2) ופנדלים של נילסן (7) ומורטנסן (56) סידרו יתרון מבטיח. קיארטנסון צימק מהנקודה הלבנה (13)

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב בצרות. סגנית האלופה הפסידה הערב (חמישי) 3:1 לסארפסבורג הנורבגית במשחק הראשון מבין שניים בשלב הפלייאוף של הליגה האירופית והיא תצטרך לכבוש שני שערים לפחות במשחק הגומלין בעוד שבוע בנתניה כדי לעלות לשלב הבתים.

הגנת הצהובים הציגה משחק נאיבי ומבולבל מאוד מצדה, והנורבגים ידעו לנצל זאת כבר מהפתיחה. עוד לא חלפו להן שתי דקות עד שטוביאס היינץ סובב כדור חופשי מצד שמאל, שחקני ההגנה ובראשם ראיקוביץ' קפאו במקומם וזה 0:1 למקומיים.

כעבור ארבע דקות, ההלם אצל חניכיו של איביץ' רק גבר אחרי שאיתן טיבי בעט בראשו של מרטנסן בתוך הרחבה. העבירה השטותית של הבלם הובילה לפנדל למקומיים, אותו נילסן ניצל כדי להכפיל את היתרון בבעיטה חדה לפינה והקפיץ את יושבי האיצטדיון, שגם הם לא האמינו שיהיו ביתרון כפול בשלב כל כך מוקדם של ההתמודדות.


שחקני מכבי תל אביב הערב. נקלעו לפיגור מוקדם (אודי ציטיאט)

הקצב המשוגע בתחילת המשחק המשיך כשוידאר קיארטנסון הוכשל ברחבה, לקח בעצמו את בעיטת העונשין מ-11 המטרים והחזיר קצת צבע ללחיים של קבוצתו. בהמשך המחצית הראשונה, הצהובים השתלטו על המשחק בהנהגתו של עומר אצילי הפעלתן והחלו לתקוף את שערו של ואסוטין, אך לא השכילו לכבוש את השיוויון וירדו למחצית בפיגור 2:1.

11 דקות מתחילת המחצית השנייה, שוב הצהובים עשו הכל בשביל לסבך את עצמם. כדור עומק שנשלח אל ראשד מוחמד גרם לראיקוביץ' לצאת לכדור ולהכשיל את הצרפתי על סף הרחבה. השופט שרק לפנדל שלישי במשחק וגבולי מאוד, אותו מרטנסן תירגם ל-1:3. עד לסיום, מכבי ניסתה לנגוס ביתרון לקראת הגומלין אך ללא הצלחה.

חניכיו של איביץ' כעת יצטרכו לכבוש לפחות שני שערים במשחק הגומלין בשבוע הבא בנתניה. אולי חזרתו האפשרית של עטר, הכובש המצטיין של הקבוצה במפעלים האירופים העונה, תעזור להם לבצע קאמבק לא קל בכלל. עקב בעיות הפייר פליי הפיננסי שמלוות את המועדון בחודשים האחרונים, בקבוצה לא רוצים לחשוב על אי עלייה לשלב הבתים של מפעל אירופי בפעם הרביעית ברציפות, שכן הדחה תהווה מכה כלכלית קשה ותגרור הפסד כולל של 20 מליון שקלים.


ראיקוביץ'. משחק לא אחראי שלו (אודי ציטיאט)

הרכב מכבי תל אביב: פרדראג ראיקוביץ', אלי דסה, ז'איר אמאדור, איתן טיבי, אנריק סבוריט, רוסלן ברסקי (אייל גולסה, 88), דן גלזר , דור מיכה, עומר אצילי (צ'יקו אופואדו, 67), ארון שוינפלד ווידאר קיארטנסון (איתי שכטר,76).

הרכב סרפסבורג: אלכסנדר ואסוטין, ג'ון הלגה טביטה, גו'אקים יורגנסן, יונאס טאם, ג'ואקים תומאסן, מאטי לונד ניילסן, קריסטופר זכראיסן, טוביס היינץ, אמין אסקאר, פטריק מורטנסן וראשד מוחמד (לארסן, 81).


הפתיע עם ההרכב. איביץ' (אודי ציטיאט)

אוהדי מכבי בסאפרסבורג (אודי ציטיאט)

מהלך המשחק:
דקה 2, 0:1 לסאפרסבורג:
טוביאס היינץ סובב כדור מסוכן מבעיטה חופשית, הגנת מכבי לא השכילה להרחיק והמקומיים ביתרון מוקדם מאוד.


שחקני סאפרסבורג חוגגים (אודי ציטיאט)

דקה 6, פנדל לסאפרסבורג: טיבי הרים רגל גבוהה, בעט בראשו של מורטנסן בתוך הרחבה וזה פנדל לנורבגים

דקה 7, 0:2 לסאפרסבורג: נילסן בעט חזק והעלה את הנורבגים ליתרון כפול. הצהובים צרות בשלב מוקדם של המשחק.

דקה 13, מכבי תל אביב צימקה ל-2:1: ארון שוינפלד שלח כדור עומק לוידאר קיארטאנסון ברחבה, האיסלנדי הוכשל על ידי יונאס טאם האסטוני, שופט המשחק העניק פנדל לצהובים אותו קיארטנסון לקח בעצמו בהצלחה והחזיר את קבוצתו לחיים.


אצילי וקיארטנסון אחרי הפנדל. (אודי ציטיאט)

דקה 31: גלזר חילץ מצויין כדור בחצי של קבוצתו ושלח את אצילי שדהר עד לרחבה, עבר שני שחקני הגנה אך הבעיטה שלו נבלמה על ידי הקבוצה היריבה.

דקה 35: דסה מטעה את השומר שלו, מגביהה כדור מדויק לראשו של בארסקי שנוגח סמוך לקורה. מכבי מתחילה לשלוט במשחק.


שוינפלד נאבק על הכדור. (אודי ציטיאט)

דקה 56, 1:3 לסאפרסבוג: ראיקוביץ' ביציאה חסרת אחריות הכשיל את מוחמד על סף הרחבה, השופט שרק לפנדל גבולי אותו מורטנסן תירגם לשער נוסף. 


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי