ייני וטיבי יפתחו מול סארפסבורג, איביץ' מתלבט בין דסה לקנדיל

איתן טיבי, שרן ייני
איתן טיבי, שרן ייני | דני מרון

צמד הבלמים ישתפו פעולה בעקבות פציעתו של אמאדור, המגן שיישאר על הספסל בגומלין פלייאוף הליגה האירופית (חמישי 20:00, ספורט1) יפתח נגד באר שבע בראשון. המאמן הזהיר את שחקניו שלא לדבר על עייפות ולו"ז צפוף

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב נערכת למפגש גומלין הפלייאוף בליגה האירופית נגד סארפסבורג מנורבגיה מחר (20:00, שידור ישיר בספורט1), כשהיא מגיעה למשחק בפיגור בן שני שערים 1:3 מהמשחק בשבוע שעבר. הקבוצה תקיים הערב מסיבת עיתונאים ואימון מסכם בקריית שלום כשהצוות המקצועי והשחקנים מנסים לעשות הפרדה בין המשחק נגד סארפסבורג לזה ביום ראשון נגד הפועל באר שבע באצטדיון טרנר.

המאמן ולאדן איביץ' שינה את ההתנהלות ואת האמירות היוצאות מתוך מתחם האימונים, ואיש אינו מדבר בקול רם על עומס, עייפות, משחקי נבחרת או מעברים קצרי זמן בין המשחקים. איביץ' מבין כי כל אמירה על עומס ולוח משחקים צפוף רק תיתן סיבה לשחקניו לתרץ ולהיאחז בהסברים שאינם תורמים דבר במקרה של הפסד ולהאמין בהם בהיותם על הדשא.

גורם בסביבת המועדון אמר: "למעט שלושה – פרדראג ראיקוביץ', ז'איר אמאדור ואלי דסה – כל השחקנים היו עמוק בתוך הרוטציה של איביץ' ומצאו עצמם על הספסל או ביציע. איביץ' מאמין בכל שחקן שבסגל עליו החליט וחולצת ההרכב נמסרת לשחקן כי הצוות המקצועי מאמין שההרכב הנבחר הוא הראוי ביותר. אין דיבורים למרות שכולם רואים את המעברים הקצרים ממשחק למשחק, כי זה מה שעושים בקבוצה שנותרת במאבק בכל המסגרות".

אמאדור. אחד מהבודדים שפתחו בכל המשחקים יירד לספסל (דני מרון)
אמאדור. אחד מהבודדים שפתחו בכל המשחקים יירד לספסל (דני מרון)

משיחות עם השחקנים עולה כי הצוות המקצועי לא ייצר סוג של מכבי תל אביב א' ומכבי תל אביב ב' ולכול עמדה במגרש יש שניים או שלושה שחקנים שמוכנים לקריאה של איביץ'. המאמן מרבה לקיים שיחות אישיות עם שחקניו ללא קשר למי שיחק או לא ומי הצטיין או לא. אלו שיחות עידוד, תיקון והבהרת המצב הנתון לפני ואחרי משחקים, כשגם האספות שלפני כול יציאה לאימון ממוקדות ומעט ארוכות מהרגיל. השחקנים מתורגלים לפני המשחק בשתי שיטות ובמערך שיכול להשתנות תוך כדי משחק.

הערב אמור איביץ' לתרגל מערך שונה מאשר נגד מכבי חיפה, כשהבלם הפורטוגלי ז'איר אמאדור לא התאמן עם חבריו בשל הפציעה בכתף ועבר טיפולים. מסתמן כי לפניו של פרדראג ראיקוביץ' ישחקו כבלמים הקפטן שרן ייני ואיתן טיבי ואילו שחר פיבן, מהמצטיינים בחצי גמר גביע הטוטו נגד הפועל תל אביב, יהיה שוב בהמתנה לקריאה מהמאמן.

אלי דסה ומאור קנדיל נאבקים על עמדת המגן הימני, ומי מהשניים שלא יעלה מחר בהרכב מתוכנן לשחק נגד הפועל באר שבע. עמדת המגן השמאלי עדיין תלויה בשיטה שתיבחר ואם יוחלט על מערך התקפי מובהק עשוי יונתן כהן לשחק בעמדת שחקן הכנף בתור חצי מגן וחצי שחקן תוקף. דור מיכה, מהבולטים נגד מכבי חיפה, ימשיך בקישור והערב יתורגל אייל גולסה לצדו כשגם דן גלזר המוזמן הטרי לנבחרת ישראל עשוי לקבל את האמון של איביץ' בהרכב.

קיארטנסון. חזר לסגל נבחרת איסלנד (אודי ציטיאט)
קיארטנסון. חזר לסגל נבחרת איסלנד (אודי ציטיאט)

הצהובים נערכים למשחק בו שחקני סרפסבורג ישחקו במערך מעובה מאחור, וינסו לשחק על מערך של התקפות מעבר מתפרצות ולעקוץ בשער חוץ. איביץ' מתכנן לרווח את המשחק ולהציב שחקני אגף מהירים ומנוסים כמו עומר אצילי בצד ימין ואלירן עטר בצד שמאל כשבעמדת החלוץ המרכזי מתוכנן לשחק וידאר קיארטנסון ששב לסגל נבחרת איסלנד ומאחוריהם יפתח דור מיכה.

האמונה בקרב הקבוצה היא שהמשימה להעפיל לשלב הבתים אפשרית. גורם בסביבת המועדון סיפר: "בנורבגיה הדברים השתבשו מהר מדי בפתיחת המשחק. זה לא יקרה שוב, ומכבי בבית עם הדחיפה של האוהדים עדיפה על סארפסבורג למרות יתרון שני השערים. המטרה היא לצאת לבאר שבע עם הכרטיס לשלב הבתים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי