עונש תיאורטי: אוהדי ב"ש שהורחקו בקפריסין שבים ליציע

אוהדי הפועל באר שבע
אוהדי הפועל באר שבע | אודי ציטיאט

שישה אוהדי האלופה שנתפסו לפני משחק החוץ מול אפואל ניקוסיה שברשותם אמצעים פירוטכניים הורחקו לתקופת הפגרה ויוכלו להתייצב כרגיל כבר למחזור הקרוב, בשבת באשדוד (20:30, ישיר בספורטHD4)

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

שישה אוהדים של הפועל באר שבע שהחדירו אבוקות לאצטדיון בניקוסיה יצאו בזול: בית משפט השלום בבאר שבע הרחיק אותם ממגרשי הכדורגל למשך שבועיים בלבד וקבע שתקופת ההרחקה תסתיים בשבת הקרובה ב-12 בצהריים. משמעות הדבר: האוהדים שהפרו את הסדר בקפריסין יוכלו לצפות במשחקה של הפועל באר שבע שיתקיים במוצאי שבת (20:30, שידור ישיר בספורט4) באצטדיון הי"א באשדוד. במילים אחרות: מדובר בעונש הרחקה תיאורטי בלבד.

ראשיתו של המקרה במשחקה של הפועל באר שבע בקפריסין מול אפואל ניקוסיה במסגרת מוקדמות הליגה האירופית. בחיפוש בכליהם של שישה מאוהדיה של האלופה נתגלו אמצעים פירוטכניים והמשטרה הקפריסאית עיכבה אותם לחקירה. שופט מעצרים התחשב כנראה בהיותם אוהדים מחו"ל שעלולים לפספס את הטיסה לישראל ושחרר אותם כעבור מספר שעות, לא לפני שפרטיהם הועברו לאינטרפול, ומשם למשטרת ישראל.

זמן קצר לאחר חזרתם של האוהדים ארצה הגיעו שוטרים לבתיהם ועצרו אותם בחשד לביצוע אותן עברות שבגינן הסתבכו עם רשויות החוק בקפריסין. המשטרה ביקשה להטיל על ששת האוהדים עונשי הרחקה ממגרשי הכדורגל לתקופות של עד שלושה חודשים ופנתה לקבלת סעד מבית המשפט.
מנגד, עורך הדין מוני בן מוחה, פרקליטם של האוהדים, טען כי ההליך בתיק מנוגד לחוק איסור האלימות בספורט, ובית המשפט קיבל את טיעוניו.


מופע האבוקות בניקוסיה. הרחקה תיאורטית בלבד (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי