צפו בתקציר: 2:4 קל לארסנל על וורסקלה פולטבה

סטפן ליכטשטיינר
סטפן ליכטשטיינר | AFP

התותחנים רשמו ניצחון ראשון בליגה האירופית בעידן אמרי. אובאמיינג עם צמד (56, 32), וולבק (48) ואוזיל (74) הוסיפו. צ'סנאקוב ושארפר צמצמו. דאבור כבש, זלצבורג ניצחה 2:3 את לייפציג. 0:1 למילאן על דודלאנז'

(גודל טקסט)
ארסנל הביסה הערב (חמישי) 0:3 את וורסקלה פולטבה האוקראינית. התותחנים שלטו על כר הדשא כבר מהרגע הראשון ושער היתרון הגיע אחרי שפייר-אמריק אובאמיינג ניצל כדור רוחב מדוייק של אלכס איוובי בדקה ה-32.


כשלוש דקות בפתיחת המחצית השנייה הקבוצה האנגלית הכפילה את היתרון משער בנגיחה של וולבק שקיבל הגבהה מדוייקת מהנריק מחיטריאן ושמונה דקות לאחר מכן אובאמיינג כבש צמד אחרי בישול נוסף של מחיטריאן ומיד לאחר השער הוחלף על ידי מסוט אוזיל.


הגרמני הצטרף גם הוא לחגיגה כשהוא כבש את השער הרביעי של ארסנל בדקה ה-74. וורסקלה פולטבה צמצמה את התוצאה בדקה ה-77 של המשחק אחרי שוולודימיר צ'סנאקוב ניצל טעות ברחבה של סטפן ליכטשטיינר ושארפר כבש את השער השני של האוקראינים בהתקפה האחרונה של המשחק.



יונאי אמרי. ינסה לזכות בליגה האירופית בפעם הרביעית (Gettyimages)


הרכבים
ארסנל: ברנד לנו, סטפן ליכטשטיינר, סוקראטיס פאפאסטאטופולוס, רוב הולדינג, נאצ'ו מונראל, מוחמד אלנני, לוקאס טוריירה (מתאו גונדוזי 57), הנריק מחיטריאן, דני וולבק, אלכס איוובי (סמית' רואו 70), פייר-אמריק אובאמיינג (מסוט אוזיל 57).


וורסקלה פולטבה: בוהדאן שוטס, איגור פרדוטה, ארדין דאלקו, וולודימיר צ'סנאקוב, ארתור, דימיטרו קרשבנקו, פאבלו רנבוק, אלכסנדר קובאחידזה, ויאצ'סלאב שארפר, ולאדיסלב קולאך, יורי קולומוייץ. 


מהלך המשחק
דקה 32: ארסנל עלתה ליתרון 0:1: אלכס איוובי יצא להתקפה מתפרצת ומסר רוחב אל פייר-אמריק אובאמיינג שבעט אל הפינה הימנית של השוער והעלה את התותחנים ליתרון.


דקה 38: לוקאס טוריירה בעט כדור חופשי מסוכן אל פינתו השמאלית של בוהדאן שוטס, אך הוא פגש רק את הרשת החיצונית.


דקה 45: אובאמיינג היה קרוב לצמד אחרי בעיטה סיבובית מ-25 מטרים שהכניעה את השוער אבל הכדור פגש את העמוד.


דקה 48: ארסנל עלתה ליתרון 0:2:
אכלס איוובי חדר אל תוך רחבת האורחים ומסר למחיטריאן שהגביה אל ראשו של דני וולבק שהכפיל את היתרון.


דקה 56: ארסנל עלתה ליתרון 0:3:
צמד לאובאמיינג אחרי שבעט בצורה מושלמת אל מחוץ לרחבה. זהו הבישול השני של מחיטריאן במשחק.



פייר-אמריק אובאמיינג כיכב מול וורסקלה פולטבה (Gettyimages)


דקה 74: ארסנל עלתה ליתרון 0:4: סטפן ליכטשטיינר הגביה לכיוון מרכז השער ומסוט אוזיל המחליף ניצל טעות של השוער וכבש מול שער ריק.


דקה 77: וורסקלה פולטבה צמצמה ל-4:1: וולודימיר צ'סנאקוב חטף לסטפן ליכטשטיינר ברחבה, בעט אל חיבורי הקורות וכבש שער ניחומים למועדון האוקראיני.


דודלאנז' – מילאן 1:0 (לצפייה בתקציר לחצו כאן)
הופעת הבכורה של קבוצה לוקסמבורגית במפעל אירופי כלשהו הסתיימה עם הפסד, אבל עם זכרונות טובים. המארחים נלחמו נגד מילאן האימתנית, ולמשך כמעט שעה הצליחו לשמור על שער ריק, עד שהגיע היגוואין בדקה ה-59 וכבש בבעיטה מ-15 מטרים. בעוד שבועיים יתארחו הלוקסמבורגים אצל בטיס ויקוו לחלץ תיקו. מילאן, לעומת זאת, כבר עם משחק רביעי ברציפות ללא הפסד וזה בהחלט יעודד אותה לפני אטלנטה ביום ראשון.


לייפציג – זלצבורג 3:2 (לצפייה בתקציר לחצו כאן)
מי אם לא מואנס דאבור העלה את האוסטרים ליתרון בדקה ה-20, כשהביך את כל הגנת המארחת. שתי דקות לאחר מכן זה כבר היה 0:2, כשאמאדו היידארה ניצל גם הוא חור בהגנה. מאז אמנם זלצבורג לא הצליחה להבקיע, אבל עדיין שלטה במשחק והוכיחה מדוע בעונה שעברה היא הגיעה עד חצי גמר המפעל. אלא שכקונרד לאיימר (70) צימק, המארחת חזרה לעניינים והחלה לתקוף. זה השתלם עם נגיחה ענקית של יוסוף פולסן בדקה ה-82 שהותירה את הישראלי וחבריו בהלם. מזל שההגנה של לייפציג, אחרי הכל, לא היתה ביום גדול. פרדריק גולברנדסן מצא עוד פירצה בדקה ה-89 כדי להכריע את המשחק לטובת האוסטרים.


JAAAAAA!!!!!! SIEG IN LEIPZIG!!!! #RBLFCS#UNSERBEWERBpic.twitter.com/FXTOuwYXN8

— FC Red Bull Salzburg (@RedBullSalzburg) September 20, 2018


אולימפיאקוס – בטיס 0:0
ביברס נאתכו, שפתח את המשחק על הספסל, עלה במפתיע כבר בדקה ה-35 כשהחליף את אנדראס בוחלאקיס המוצהב. אולימפיאקוס גם נותרה ב-10 שחקנים כשקוסטנטינוס צימיקאס ספג צהוב שני, אבל הצליחה לשמור על התיקו המאופס עד לסיום.


ספרטק טרנאבה – אנדרלכט 0:1
קני סייף נכנס בדקה ה-65 רק כדי לראות את מתאי אוראבץ' מעלה את הסלובקים ליתרון בדקה ה-79 ואת חבריו לקבוצה הבלגית נותרים ללא מענה.


תוצאות נוספות
א.א.ק לרנקה – ציריך 1:0


סלטיק – רוזנבורג 0:1


דינמו זאגרב – פנרבחצ'ה 1:4


פ.צ. קופנהאגן – זניט סנט פטרסבורג 1:1


לודוגורץ – באייר לברקוזן 3:2 (לצפייה בתקציר לחצו כאן)


סלביה פראג – בורדו 0:1


ספורטיג – קרבאז' 0:2

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי