חמישי בליגה האירופית: דאבור בשירות האחות הגדולה

מואנס דאבור
מואנס דאבור | Gettyimages

שלב הבתים יגיע לסיומו כשהישראלי וזלצבורג ירצו לשמור על מאזן מושלם נגד סלטיק (22:00, ספורט1) ולעזור ללייפציג. קוסיילני יחזור אחרי חצי שנה להרכב ארסנל נגד קרבאח (ספורט4) מילאן רוצה מקום ראשון (ספורט2)

קבוצות: מילאן
(גודל טקסט)
אחרי ליגת האלופות, גם בליגה האירופית שלב הבתים יגיע מחר (חמישי) לסיומו עם מחזור המשחקים האחרון שישלים את תמונת העולות לשלב 32 הגדולות של הליגה האירופית, בהן 24 שיגיעו מהבתים ועוד שמונה קבוצות שסיימו במקום השלישי בליגת האלופות.


עד כה, 13 קבוצות הבטיחו את עלייתן לשלב הבא משלב הבתים של הליגה האירופית: ארסנל, באייר לברקוזן, צ'לסי, דינאמו זאגרב, איינטרכט פרנקפורט, פנרבחצ'ה, לאציו, ריאל בטיס, זלצבורג, ספורטינג, זניט זניט סנט פטרסבורג, פ.צ. ציריך וקרסנודר.


בית 1
א.א.ק לרנקה – באייר לברקוזן, לודוגורץ – פ.צ. ציריך (22:00, חגיגה אירופית בספורט1).
הגרמנים שבמקום הראשון עם 10 נקודות והשוויצרים עם 9 נקודות כבר הבטיחו למעשה את מקומם בשלב הבא, כשלמעשה המאבק היחיד שנשאר הוא על המקום הראשון בבית.


בית 2
סלטיק – זלצבורג (22:00, שידור ישיר בספורט1)

האוסטרים שנחשבים למעצמה במפעל כבר הבטיחו עלייה מהמקום הראשון בבית אחרי חמישה ניצחונות בחמישה משחקים, כשלעונת זאת סלטיק צריכה נקודה או איבוד נקודות של לייפציג במשחק המקביל. בסקוטלנד חוששים שזלצבורג תילחם עבור האחות הגדולה מגרמניה כאשר שתי הקבוצות שייכות ל"רד בול", שמוגדרת רק בספונסרית בקבוצה הסקוטית בעיתון "דיילי רקורד" אף נכתב שבזלצבורג נשבעו לעזור ולנצח את סלטיק.


המנהל הספורטיבי של זלצבורג, כריסטוף פרוינד, אמר: "אנחנו מגיעים בהרכב מלא וננסה לנצח. אני מכיר אנשים בלייפציג שמחזיקים לנו אצבעות ואם ננצח, גם יהיה לנו מאזן מושלם בשלב הבתים וגם נעזור להם, אז למה לא?". האוסטרים כזכור הדהימו את לייפציג עם ניצחון 2:3 בגרמניה. המאמן מרקו רוזה סובל מפציעות של ארבעה שחקני הרכב, כשמלך השערים של המפעל מואנס דאבור צפוי לפתוח.



דאבור. יעזור לאחות הגדולה? (AFP)


בצד השני, מאמן סלטיק ברנדן רוג'רס: "חשוב שהגענו למשחק האחרון כשהכל תלוי בנו. יהיה משחק קשה, אבל אנחנו במצב טוב". הבלם הקרואטי של סלטיק פיליפ בנקוביץ' אמר: "זה משחק סופר חשוב עבורנו ונילחם בו ביותר ממאה אחוז. זלצבורג משחקת כדורגל מרשים העונה ומאוד קבוצתי. אנחנו קבוצה התקפית וככה אנחנו יודעים לשחק. לא נשחק על תיקו למרות שהוא מעלה אותנו".


לייפציג – רוזנבורג (22:00, שידור ישיר בספורט3)
בבונדסליגה לייפציג מדורגת במקום הרביעי שמוליך לליגת האלופות, אבל הפסידה במפתיע 3:0 לפרייבורג במחזור האחרון. ההצלחה בליגה האירופית עדיין חשובה להם ונגד הנורבגים, שלא צברו אפילו נקודה במפעל עד כה, הם יצטרכו כאמור לנצח. בלם הקבוצה איברהימה קונאטה אמר: "אנחנו חייבים לנצח כי זו תהיה ההרגשה הכי גרועה בעולם אם לא ננצח וזלצבורג תנצח את סלטיק".


בית 3
פ.צ. קופנהאגן – בורדו (22:00, חגיגה אירופית בספורט1)
הדנים שבמקום השלישי והצרפתים שבתחתית הבית עדיין יכולים לעלות לשלב הבא במקרה שסלאביה פראג תפסיד, ולכן יהיו חייבים לנצח . במשחק הקודם בבורדו אגב, ניצחה קופנהאגן 1:2.


Direction Copenhague ✈️ pic.twitter.com/hR1hJh98Mp

— FC Girondins de Bordeaux (@girondins) December 12, 2018

סלביה פראג – זניט (22:00, חגיגה אירופית בספורט1)
תיקו יספיק לצ'כים רק אם קופנהאגן לא תנצח, כשזניט מצידה כבר הבטיחה עלייה מהמקום הראשון בבית.


בית 4
דינאמו זאגרב – אנדרלכט, טרנבה – פנרבחצ'ה (22:00, חגיגה אירופית בספורט1).
הקרואטים הבטיחו את העלייה מהמקום הראשון, הטורקים מהמקום השני ולמעשה מדובר במשחקים לפרוטוקול בלבד


בית 5
ארסנל – קרבאח (22:00, שידור ישיר בספורט4)
התותחנים כבר הבטיחו את העלייה מהמקום הראשון בבית ומסוט אוזיל חזר לסגל של אונאי אמרי אחרי שלא שיחק כבר ארבעה משחקים כשלפי המועדון הוא היה פצוע בגבו. שחקנים נוספים שיחזרו מפציעה הם ארון ראמזי שהחלים מפציעה בקרסול והקפטן הצרפתי לורן קוסיילני, שהמאמן הספרדי אישר שיפתח לראשונה העונה מאז חזר נפצע במאי האחרון. "אוזיל בסגל ונחליט עד המשחק אם יפתח או יהיה רק מחליף".



קוסיילני. יפתח לראשונה מאז הפציעה (AFP)


ספורטינג ליסבון – וורסקלה (22:00, חגיגה אירופית בספורט1)
עוד משחק לפרוטוקול כשהפורטוגלים כבר הבטיחו את המקום השני בבית.


בית 6
דודלנג' – ריאל בטיס (22:00, חגיגה אירופית בספורט1), אולימפיאקוס – מילאן (22:00, שידור ישיר בספורט2). בטיס ומילאן כבר הבטיחו עלייה לשלב הבא ולמעשה המאבק הוא על המקום הראשון כשהאנדלוסים מוליכים את הבית עם 11 נקודות והרוסונרי במקום השני עם 10 נקודות.


בית 7
ראפיד וינה – ריינג'רס (19:55, חגיגה אירופית בספורט1)
עשרת אלפים אוהדים סקוטים יגיעו למשחק בווינה, כשקבוצתו של סטיבן ג'רארד חייבת לנצח אך לאוסטרים יספיק גם תיקו. אם ויאריאל לא תנצח במשחק המקביל וראפיד כן, המארחת אף עשויה לסיים בראשות הבית.


ℹ️ Rapid will be through to the round of 32 with a win or a draw. Rangers must win to progress…#UELpic.twitter.com/OnvLOm813n

— UEFA Europa League (@EuropaLeague) December 12, 2018

ויאריאל – ספרטק מוסקבה (19:55, שידור ישיר בספורט2)
ה"צוללת הצהובה", שמדורגת בליגה ממש מעל הקו האדום, פיטרה השבוע את מאמנה חאבי קאייחה ומינתה במקומו את לואיס גרסיה פלאסה. ויאריאל זקוקה לנקודה אחת כדי לעלות ומאמנה החדש אמר: "זה משחק חשוב מאוד למועדון ואני אחראי כעת לתוצאה".


בית 8
לאציו – איינטרכט פרנקפורט (19:55, שידור ישיר בספורט3), מארסיי – אפולון (19:55, חגיגה אירופית בספורט1).
הגרמנים הבטיחו עלייה מהמקום הראשון, ה"ביאנקוצ'לסטי" את השני ולמעשה גם כאן מדובר על משחקים לפרוטוקול בלבד.

בית 9
בשיקטאש – מאלמו (19:55, חגיגה אירופית בספורט1)

הבית הכי מסובך ופתוח בליגה האירופית כאשר גם לסארפסבורג שהדיחה את מכבי תל אביב עדיין יש סיכוי לעלות. בשיקטאש שבמקום השני עם 7 נקודות תעלה אם לא תפסיד, כשהאורחת משבדיה, שמדורגת שלישית עם 6 נקודות, צריכה ניצחון.


Beşiktaşımız Malmö maçı hazırlıklarını tamamladı pic.twitter.com/i6scycHleP

— Beşiktaş JK (@Besiktas) December 12, 2018

גנק – סארפסבורג (19:55, חגיגה אירופית בספורט1)
הבלגים שמוליכים את הבית עם 7 נקודות יעלו גם עם תיקו ביתי נגד הנורבגים שבמקום האחרון בבית עם 5 נקודות, אבל הפסד ידיח את גנט מהמפעל. סארפסבורג צריכה לנצח כדי לעלות. במשחק הראשון בנורבגיה אגב, הפסידו הבלגים 3:1.


בית 10
סביליה- קרסנודר, אחאיסר – סטנדרד ליאז' (19:55, חגיגה אירופית בספורט1).
סביליה מדורגת שנייה עם 9 נקודות וסטנדרד שלישית עם כמות נקודות זהה, כך שהספרדים יעלו אם ינצח או לפחות ישיגו תוצאה דומה לזו של הבלגים. קרסנודר שמוליכה עם 12 נקודות צריכה נקודה בלבד כדי לזכות בראשות הבית.


Máxima concentración para la FINAL de mañana! ⚪ #VamosMiSevilla#NuncaMeRindo#UELpic.twitter.com/5hiYTRg5uZ

— Sergi Gómez Solà (@gomez_sergi) December 12, 2018

בית 11
דינמו קייב – יבלונץ, ראן – אסטנה (19:55, חגיגה אירופית בספורט1).
קייב כבר עלתה, יבלונץ איבדה סיכוי. והצרפתים חייבים לנצח אם הם רוצים לסיים במקום השני.


בית 12
פאוק – באטה בוריסוב (19:55, חגיגה אירופית בספורט1), וידי – צ'לסי (19:55, שידור ישיר בספורט4).
צ'לסי כבר עלתה, אבל הקרב על המקום השני פתוח כשווידי ההונגרית צריכה לעשות תוצאה טובה יותר (ניצחון או תיקו) ממה שתעשה באטה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי