העתיד כבר כאן: אירופה נושאת עיניים ללוקה יוביץ'

לוקה יוביץ'
לוקה יוביץ' | Gettyimages

מסיבת בריכה גרמה לבנפיקה לשלוח אותו לפרנקפורט, ומאז הקריירה של הסרבי בן ה-20 בנסיקה מתמדת. בגרמניה כבר טוענים: "הוא יכול להבקיע אפילו עם הישבן, מזכיר את גרד מולר". בראשון (19:00, ספורט3) לברקוזן מחכה

(גודל טקסט)

תשכחו לרגע מכל הכוכבים הצעירים שהתגלו העונה בליגה הגרמנית. חלוץ איינטרכט פרנקפורט לוקה יוביץ' הוא אחד השחקנים הכי חמים בשוק ההעברות. ברצלונה וליברפול מתעניינות בו ושלחו נציגים לראות אותו, אחרי שבגיל 20 כבש עשרה שערים בבונדסליגה ומוליך יחד עם פאקו אלקאסר את טבלת הכובשים. בנוסף, הוא גם מלך השערים בליגה האירופית עם חמישה כיבושים בצוותא עם מואנס דאבור.

המשחק ביום חמישי בליגה האירופית אמנם היה לפרוטוקול בלבד, אבל פרנקפורט שברה שיא גרמני כשניצחה את לאציו 1:2 באולימפיקו, עברה את שאלקה שצברה בעבר חמישה ניצחונות בשישה משחקים והפכה לקבוצה הראשונה מהבונדסליגה שמסיימת את שלב הבתים במפעל השני בחשיבותו עם מאזן מושלם של שישה ניצחונות.

יוביץ' מושאל לפרנקפורט מבנפיקה ליסבון, כשלפי החוזה היא אמורה להחליט בקיץ הקרוב אם לרכוש אותו. לפי פרטי החוזה הגרמנים אמורים לשלם רק שמונה מיליון יורו, אבל בגרמניה מדברים על כך שמחזיקת הגביע תוסיף עוד ארבעה מיליון רק כדי להשתיק את בנפיקה בה חתם עד 2021.

כתב "בילד" הוותיק, רולאנד פאלמרד, שמכסה את הקבוצה מזה עשרות שנים אמר לספורט1: "יוביץ' הוא החלוץ בן ה-20 הכי טוב שיצא לי לסקר מימיי. אף מגן לא יודע איך להגיב מולו כי קשה לדעת מה תהיה התנועה הבאה שלו. לוקה יודע לבעוט בשתי הרגליים, מהיר כמו שד, מזכיר ברחבה את גרד מולר ויכול לכבוש שערים אפילו עם הישבן אם יש צורך. בגרמניה משווים אותו גם לצ'ה בום קון ולאנתוני יבואה (86 שערים ב-156 משחקים) ששיחקו בפרנקפורט ובסרביה אומרים שהוא ברמה של פלקאו הברזילאי וכוכב העבר דארקו פאנצ'ב וחושבים שהוא יגיע רחוק מאוד".

באוקטובר נבחר שער של יוביץ' בבעיטת מספריים בניצחון 1:7 על דיסלדורף כשער היפה של החודש בליגה, כשבאותו משחק הוא כבש חמישה שערים והיה לשחקן הראשון של פרנקפורט שכובש בליגה חמישייה. ההצלחה שלו החלה כבר בשנה שעברה כאשר הגיע בינואר. הוא כבש את שער הניצחון על שאלקה בחצי גמר הגביע, אבל דווקא במעמד השיא בו ניצחה פרנקפורט את באיירן מינכן 1:3, לא שותף.


יוביץ' חוגג נגד דיסלדורף. חמישייה כולל מספרת (Gettyimages)

אופ"א הציבה אותו בין 50 השחקנים הכי מבטיחים בכדורגל העולמי והמנהל המקצועי של מחזיקת הגביע הגרמני, פרדי בוביץ', אף הצהיר כי: "בכל משחק יש לנו יציע מלא בסקאוטים שבאים לראות אותו וקצת את האחרים".

יוביץ' עצמו מנסה להישאר צנוע: "אני צריך לשמור את הרגליים על הקרקע. אולי תהיה לי קריירה מזהירה בעתיד". יוביץ' יודע צניעות מה היא. הוא נולד בעיירה הסרבית ביילינה ואבא שלו היה לוקח אותו באופן קבוע לאימון בבלגרד, מרחק 280 קילומטרים. "היו הרבה לילות שהייתי ישן עם אבא שלי במכונית כי לא יכולנו לנסוע כל יום 280 קילומטרים הלוך-חזור ולא היה לנו כסף לשהות בבית מלון", גילה החלוץ.


יוביץ'. היציעים מלאים בסקאוטים (Gettyimages)

ב-2006, כשרק היה בן תשע, כבר ידעו בפרטיזן ובכוכב האדום שמדובר בילד פלא וניסו לפתות אותו. פרטיזן הבטיחה לו 200 יורו לחודש וכוכבי עבר כמו דיאן סטנקוביץ' או סינישה מיכאילוביץ' וסאבו מילוסביץ' גייסו כסף עבור אימו ואחותו, שהיו חולות ונאלצו לעבור טיפולים באיטליה. אלא שיוביץ' היה מאוהב בכוכב האדום, בכה כמו ילד ואמר: "אני מעריך את כל מה שעשו עבורי, אבל אני הולך לכוכב האדום".

בנפיקה עשתה טעות קשה כשרכשה את יוביץ' ואז החליטה להשאיל אותו, לאחר שהשתתף במסיבת בריכה רגע לפני משחק נגד ארוקה. המאמן והצוות המקצועי חשבו שהוא לא מתאים, מה שגרם לכישרון שלו לנחות בפרנקפורט והשאר היסטוריה, כנראה עם הרבה הרבה עתיד. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי