משחק הכנה: דאבור צריך להתרגל לקבוצות ברמה של נאפולי

מואנס דאבור
מואנס דאבור | Gettyimages

זה לא המשחק הגדול בקריירה של החלוץ מנצרת, אבל הוא בהחלט ברשימה. קרלו אנצ'לוטי יודע את מי הוא צריך לעצור הערב כשקבוצתו תארח את רד בול זלצבורג לשמינית גמר הליגה האירופית (21:50 ספורט2)

(גודל טקסט)
לא יהיה נכון לומר כי המשחק בנאפולי הערב הוא הגדול בקריירה של מואנס דאבור. אחרי הכל, הוא כבר היה שותף בכיר מאוד להעפלה של זלצבורג לחצי גמר הליגה האירופית בעונה שעברה, ואפילו כמעט נגע בגמר. בדרך לשם, הוא התארח באיצטדיונים של ריאל סוסיאדד, לאציו, דורטמונד ומארסיי. הוא מצא את הרשת במפגשים הביתיים מול הבאסקים והאיטלקים.

בתחילת העונה החלוץ מנצרת הבקיע צמד מול הכוכב האדום בלגראד במשחק הגומלין בפלייאוף ההעפלה לליגת האלופות. זה יכול היה להפוך לאירוע המכונן בקריירה, אלמלא קבוצתו לא הייתה הלוזרית האולטימטיבית במוקדמות צ'מפיונס-ליג. מדהים, אבל עובדה – זלצבורג תמיד מפסידה שם. הרצף הזה החל מול הפועל תל אביב ומכבי חיפה, ונמשך עד היום. אפילו נגד נציגת לוקסמבורג היא הצליחה איכשהו לעוף פעם. אז גם המאמצים של דאבור לא הועילו. בסיומו של אותו משחק, הסרבים העפילו אחרי שכבשו פעמיים תוך דקה.

אולי זה היה הערב בו הבין דאבור שהוא חייב לעשות את הצעד הגדול קדימה על מנת להתקדם מקצועית. ואולי זה היה ברור לו לפני כן. איך שלא תסתכלו על זה, הוא מיצה את עצמו בליגה האוסטרית. במאי הוא יחגוג את יום הולדתו ה-27, וזה הזמן לנסות משהו גדול באמת. דאבור כבר היה מלך השערים באוסטריה אשתקד. הוא כבר זכה באליפויות. הוא כבר הוכיח את עצמו גם בשווייץ כאשר שיחק בגראסהופרס. מאזנו בליגות הבינוניות כביר, ועניין מצד קבוצות כמו קריסטל פאלאס בקיץ שעבר התקבל בטבעיות. ואולם, סביליה זה משהו אחר לגמרי.


סביליה זה סיפור אחר לגמרי. (האתר הרשמי)
סביליה זה סיפור אחר לגמרי. (האתר הרשמי)


הערב בנאפולי, יופנו אליו הזרקורים בעיקר כי הוא השתדרג מאוד תודעתית. תג מחיר של 15 מיליון יורו זה לא דבר של מה בכך כאשר מדובר בחלוץ ישראלי, והוא יגיע לקבוצה שמסוגלת להעפיל לליגת האלופות ישירות, ללא צורך במוקדמות. יש אמנם משהו אירוני בכך שהאנדלוסים נקלעו למשבר דרמטי בשבועות האחרונים,שאיבדו את המקום הרביעי ונמצאים בסכנה ממשית של אובדן דרך מוחלט, בדיוק אחרי ההחתמה של הישראלי. אבל זה לא משנה את העובדה כי הוא יהפוך בקיץ הקרוב לרכש יקר בקבוצת ליגת אלופות לגיטימית. וכך יראו אותו מעכשיו, גם בדרום איטליה.


דאבור יגיע לאנדלוסיה למשבצת שתפוסה כרגע על ידי אנדרה סילבה, החלוץ הפורטוגלי הצעיר המושאל ממילאן. סילבה נכשל באופן מוחלט בליגה האיטלקית, ולכן נאלץ לעזוב זמנית את סן סירו על מנת להחזיר את הקריירה לפסים הנכונים. הסקורר דעך מעט אחרי פתיחה מסחררת, וזה רק מדגיש את גודל האתגר של הישראלי. הוא עשוי להתחרות על המקום בהרכב עם וויסאם בן יידר הצרפתי, והציפיות ממנו יהיו גבוהות. ההסתגלות למעמד החדש מתחילה כבר עכשיו. וזה נחמד לכבוש צמד נוסף לרשת וולפסברגר בליגה האוסטרית, אבל המבחן האמיתי הוא באירופה, מול קבוצות בסדר הגודל של נאפולי.


לקרלו אנצ'לוטי ברור לגמרי את מי צריכה קבוצתו לעצור הערב. דאבור הוא גם מלך השערים של הליגה האירופית עם 6 כיבושים בשלב הבתים ושער נוסף לרשת של ברוז' בסיבוב הקודם. הוא חיית רחבה עם חושים מחודדים וביטחון עצמי פנומנלי. אלא שהפעם האתגר יהיה בסדר גודל אחר. עבור נאפולי, שהודחה מליגת האלופות בבית המוות שכלל את ליברפול, פריז סן ז'רמן והכוכב האדום (כן, הקבוצה שהעיפה את דאבור), נותרה העונה רק הליגה האירופית.



קרלו אנצ'לוטי יודע את מי הוא צריך לעצור (Getty Images)


בעקבות ההפסד הדרמטי ליובנטוס ביום ראשון,  גם התקוות הקלושות לזכות באליפות נעלמו לחלוטין. מהגביע האיטלקי היא כבר הודחה. הליגה האירופית היא הסיכוי האחרון של קרליטו לסיים את העונה עם תואר. יתרה מזו – מדובר בתואר שחסר בארונו של המאמן שהניף את ליגת האלופות 3 פעמים, וזכה באליפויות באיטליה, אנגליה, צרפת וגרמניה. 

"יהיו אלה משחקים קשים מאוד כי נאפולי חזקה בכל המערכים. היא תתייצב בהרכב חזק, ואנחנו חייבים להתעלות פעמיים על מנת לעבור אותה", הכריז דאבור, רגע לפני שיפגוש את קאלידו קוליבאלי, אשר נחשב בצדק לאחד הבלמים הטובים בעולם. הצרפתי שמייצג את נבחרת סנגל במדיה הצטיין במונדיאל השלים 180 דקות אפילו מול ציריך בסיבוב הקודם. אנצ'לוטי סומך עליו בעיניים עצומות, והוא מתמחה במיוחד בעצירת חלוצים מסוגו של דאבור.


אם יבקיע הערב באיצטדיון סן פאולו, אם יהיה יעיל יותר מלורנצו אינסינייה ודריס מרטנס, יעשה דאבור כותרות לא רק באוסטריה ובאיטליה. החדשות יגיעו גם לספרד, ומניותיו לקראת ההמראה בסביליה יעלו. הוא זקוק לכך. לכן, אם וכאשר יעשה זאת, בדיעבד זה בהחלט יכול להיות המשחק הגדול בחייו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי