זלצבורג ודאבור רוצים לעשות סנסציה, ארסנל עם הגב לקיר

מואנס דאבור
מואנס דאבור | Gettyimages

האוסטרים זקוקים לנס כדי לעבור את נאפולי, החלוץ הישראלי ימשיך בהרכב. התותחנים חייבים לפחות שני שערים בבית נגד ראן, צ'לסי עם רגל וחצי בשלב הבא. בסביליה בטוחים: "אנחנו נהיה בהגרלה ביום שישי"

(גודל טקסט)

הליגה האירופית מעבירה הילוך כשמחר (חמישי, שידורים ישירים בערוצי ספורט1) ייערכו משחקי הגומלין של שמינית הגמר. שמונה קבוצות במרדף אחרי הכרטיסים לרבע הגמר. השאלה הגדולה היא האם רד בול זלצבורג של מואנס דאבור יכולה לחולל נס ולמחוק את ההפסד 3:0 לנאפולי באיטליה. ארסנל נוצחה 3:1 על ידי ראן במשחק הראשון בצרפת ויש לה משימה לא קלה בגומלין. קבוצה לונדונית אחרת, צ'לסי, תגיע בתחושה טובה הרבה יותר למשחק החוץ שלה בקייב לאחר ניצחון משכנע 0:3 במשחק הראשון.

משחק מסקרן נוסף ייערך בסן סירו בו תארח אינטר את פרנקפורט אחרי 0:0 במשחק הראשון בגרמניה, כשהקפטן מאורו איקרדי שוב לא ישחק. קבוצתו החדשה של מואנס דאבור, סביליה, תצא למשחק חוץ מול סלביה פראג אחרי 2:2 מאכזב מאוד בבית.

זלצבורג – נאפולי  (19:45, שידור ישיר בספורט1)
זלצבורג לא הפסידה כבר 39 משחקים רצופים בגביעי אירופה בבית, אבל הפעם גם אם תנצח את נאפולי זה עלול לא להספיק לה אחרי שגילתה חולשה גדולה במשחק הראשון והובסה 3:0. האוסטרים, שלא ניצחו השבוע גם בליגה, זקוקים למהפך ענק כפי שעשו בשנה שעברה מול קבוצה אחרת מאיטליה, כשהפסידו 4:2 ללאציו אך הגיבו עם ניצחון 1:4.


נאפולי חוגגת במשחק הראשון. יתרון גדול (Gettyimages)

הפעם המשימה הרבה יותר קשה. הקבוצה תחסר את זלטקו יונוזוביץ' בגלל פציעה בירך וקסבר שלאגר המושעה. מואנס דאבור אמור להמשיך בהרכב, על רקע האכזבה מיכולתו והחמצת הפנדל הרשלנית מול שטורם גארץ, וגם בנבחרת ישראל עוקבים אחרי הנעשה. בינתיים, בקבוצה בונים על פטסון דאקה שכבש צמד מול קלאב ברוז' בניצחון 0:4. בנאפולי ייעדרו הבלם קאלידו קוליבלי והמגן ניקולה מקסימוביץ'.

מרקו רוזה, מאמן זלצבורג, שהוזכר היום כמועמד לאמן את הופנהיים הגרמנית בסיום העונה, אמר לקראת המשחק: "אם נבקיע שער מוקדם אפשר אולי לעשות הפתעה ומהפך כמו שיובנטוס עשתה נגד אתלטיקו מדריד. חסר לנו משהו לאחרונה במשחק שלנו ואנחנו בתקופה פחות טובה. נצטרך לשנות הרבה דברים במשחק שלנו מול אצטדיון מלא. הכי חשוב לא לספוג שער כי אז נצטרך להבקיע חמישה נגד נאפולי וזה יהיה קצת קשה. יש לנו עדיין את ניצוץ ההצלחה ובכדורגל דברים יכולים להתהפך. נצטרך לשפר את ההגנה וההתקפה".

נאפולי מצידה לא ניצחה בשני משחקי הליגה האחרונים שלה. במחזור האחרון נחלצה מהפסד כשלורנצו אינסינייה כבש שער שיוויון מאוחר מול ססואלו (1:1). על אף היריבות עם יובנטוס, הקבוצה בירכה בחשבון הטוויטר שלה את הביאנקונרי על המהפך אתמול בליגת האלופות.

דינמו קייב – צ'לסי (19:45, שידור ישיר בספורט4)
הניצחון הגבוה של צ'לסי יכול להרגיע אותה כי בשני משחקים קודמים על אדמת אוקראינה היא לא ניצחה (תיקו והפסד). הבלם דויד לואיז שיהיה בן 34 בחודש הבא עשוי לחתום על הארכת חוזה בקבוצה אחרי שבמועדון הביעו הערכה ליכולת שלו. "כולם יודעים שאני אוהב את המועדון ורוצה להמשיך", אמר הברזילאי, למרות שצ'לסי הציעה לו חוזה חדש לשנה אחת בלבד. בליגה פספסו הבלוז הזדמנות גדולה לעקוף את מנצ'סטר יונייטד כשסיימה בתיקו ביתי מאכזב מול וולבס (1:1) עם שער נהדר של הזאר ברגע האחרון. הבלגי שיחק העונה שלוש פעמים בלבד בליגה האירופית וטרם הבקיע.


הזאר. צ'לסי עם רגל וחצי בשלב הבא (Gettyimages)

אינטר – איינטרכט פרנקפורט (21:50, שידור ישיר בספורט4)
החדשות הגדולות באינטר הן שאין חדש עם הקפטן מאורו איקרדי שלא מתאמן עם הקבוצה וימשיך להיעדר. הוא לא נכלל בסגל שפורסם היום לקראת המשחק. המנהל המקצועי של אינטר בפה מארוטה אמר שנמאס לו מאיקרדי והוא לא צופה בסוכנת ואישתו של השחקן בתוכנית "טיקי טאקה" בטלוויזיה. "מספיק עם כל הספקולציות סביבו", אמר.

מאמן אינטר לוצ'אנו ספאלטי: "קייטה באלדה בסדר ובורזוביץ' יפתח על הספסל. מספיק להתלונן, יהיו לנו 11 שחקנים על המגרש. אנחנו צריכים לחשוב על המשחק הזה לפני הדרבי של מילאנו ויש לנו את הנשק לנצח. אנחנו רוצים להיות בלתי צפויים בהתקפה". אינטר בהחלט רוצה להעפיל לרבע הגמר רגע לפני הדרבי נגד מילאן. בפרנקפורט, שמדורגת חמישית בבונדסליגה והשיגה שלושה ניצחונות רצופים, ימשיך להיעדר אנטה רביץ' הפצוע.

ארסנל – ראן  (21:50, שידור ישיר בספורט1)
לתותחנים יש משימה לא קלה בכלל, לעבור את ראן הצרפתית. מצד שני, תוצאה כפי שהשיגו נגד מנצ'סטר יונייטד ביום ראשון, אז ניצחו 0:2 – בהחלט תספיק. ברמה המקצועית, הבלם המושעה סוקרטיס ייעדר. הקשר הנריק מחיטריאן יעבור מבחן כשירות. החדשות הטובות הן שעונש ההרחקה של אלכסנדר לאקזט הומתק לשני משחקים והוא יוכל לשחק אחרי שהורחק מול באטה בוריסוב. קפטן ראן בנג'מין אנדרה ייעדר בגלל השעיה, אבל למאמן ג'וליאן סטפן יש סגל כמעט מלא. ראן הפסידה במשחק היחיד שלה באנגליה ב-2001. מנגד, ארסנל שיחקה נגד הצרפתיות 12 משחקים, ניצחה חמישה וסיימה ארבעה בתיקו.


שחקני ארסנל. התוצאה מיום ראשון תספיק להם כדי לעבור (Gettyimages)


סלביה פראג – סביליה
קבוצתו הבאה של מואנס דאבור נמצאת עם הגב אל הקיר לאחר שסיימה רק בתיקו 2:2 בספרד במשחק הקודם, אבל סביליה התאוששה בליגה כשחזרה לנצח והביסה 2:5 את ריאל סוסיאדד. נשיא הקבוצה חוסה קסטרו אמר לקראת המשחק: "אני משוכנע שביום שישי נהיה בהגרלה של השלב הבא". החלוץ וויסאם בן ידר שכבש שלושער באותו משחק והגיע ל-26 שערים העונה, מצפה לקבל זימון לנבחרת צרפת. המאמן פאבלו מצ'ין מרגיש את הלחץ ויודע שהדחה עלולה לגרום לפיטוריו.

יתר המשחקים: (בסוגריים: תוצאות המשחק הראשון)
קרסנודר – ולנסיה (1:2 לוולנסיה במשחק הראשון) (19:45, שידור ישיר בספורט3), בנפיקה – דינאמו זאגרב (0:1 לדינמו במשחק הראשון) (21:50), ויאריאל – זניט סט. פטרסבורג (1:3 לוויאריאל במשחק הראשון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי