אמרי: "היו שחקנים בארסנל שהעדיפו להתמקד בפרמיירליג"

אונאי אמרי
אונאי אמרי | Gettyimages

המנג'ר חשף כי שחקניו חשבו לחלק את הכוחות בתחילת העונה: "לא רציתי שיזלזלו במפעל, רק אני מחליט מי נח ובאיזה משחק". עוזר מאמן צ'לסי על צ'ך: "כל עוד הוא על המגרש, הוא אויב". סוקראטיס: "לא מפחדים מהם"

קבוצות: ארסנל
(גודל טקסט)
מנג'ר ארסנל, אונאי אמרי, רמז לכך ששחקניו רצו לשמור כוחות למשחקים החשובים שנותרו דווקא בפרמיירליג, עד שהוא נזף בהם ודרש מהם להיות בפוקוס מלא לליגה האירופית. הספרדי יעלה עם התותחנים למשחק הגמר נגד צ'לסי ברביעי הקרוב (21:30, שידור ישיר בספורט1) וסיפר כי חלק משחקני הקבוצה נתנו עדיפות לפרמיירליג בתחילת העונה.


"הרעיון הראשון שהייתי צריך להעביר לשחקנים, הוא שאנחנו נותנים 100% בכל תחרות", אמר אמרי, "היינו צריכים להפנים את חשיבות הליגה האירופית כמפעל. כשהתחלנו להשתתף בתחרות, חלק מהשחקנים העדיפו את הפרמיירליג. הסברתי לכל אחד מהם שאנחנו צריכים את אותו ריכוז בכל מפעל ואני זה שיחליט מי נח ומי לא. לא רציתי שאנשים יזלזלו בשלבים המוקדמים ואז נגיע לחצי הגמר או לגמר והם יחליטו שהם רוצים לשחק", הסביר המאמן.


אחת ההתלבטויות של אמרי לקראת הגמר היא בעמדת השוער. פטר צ'ך פתח בין הקורות בעשרה מתוך 14 משחקים במפעל הבינלאומי, אך הפעם התותחנים פוגשים קבוצה עם משמעות מיוחדת מבחינת הצ'כי, שכיכב בצ'לסי בין השנים 2004-2015 וצפוי לחזור אליה בתפקיד מקצועי לאחר שיפרוש בסיום העונה הנוכחית. אמרי יצטרך להחליט האם לחזור בו מהאמון שנתן בשוער לאורך העונה ולהרכיב את ברנד לנו, או לתת את הכבוד לצ'ך במשחקו האחרון בקריירה, למרות החיבור הרגשי ליריבה.

.
משחק אמוציונלי לפטר צ'ך. יסיים קריירה עם תואר? (gettyimages)
משחק אמוציונלי לפטר צ'ך. יסיים קריירה עם תואר? (gettyimages)


קרלו קודיצ'יני, שאיבד את מקומו בהרכב לצ'ך לפני 15 שנים ומשמש היום כעוזר מאמן בצ'לסי, מאמין שהצ'כי יפתח בשער ארסנל: "זה משחק גדול עבור פטר, המשחק האחרון שלו בקריירה ויש לו הזדמנות לזכות בתואר", אמר האיטלקי, "כמובן שהרבה רגשות יציפו אותו כי הוא פוגש מועדון שחשוב לו והיווה חלק גדול מהקריירה שלו, אבל הוא מקצוען והוא חכם. ברגע שאתה על המגרש, אתה שוכח הכל ומסתער על התואר. מבחינתנו הוא אויב למשך 90 או 120 הדקות שבהן הוא יהיה על המגרש".


מי שנשמע אופטימי בשורות ארסנל לקראת המשחק הוא הבלם סוקראטיס: "צ'לסי קבוצה טובה עם המון שחקנים טובים. אנחנו מכבדים אותם, אך לא מפחדים. אנחנו רוצים לנצח ולשחק בליגת האלופות בשנה הבאה", אמר היווני. על חשיבות המעמד הוא הוסיף: "אם נזכה, זה יהיה התואר הכי גדול בחיי. כשהגעתי לכאן מדורטמונד זה היה בשביל לשחק עם ארסנל בליגת האלופות. נעשה הכל כדי להיות שם".


@UnaiEmery_'s first year in numbers…

Played: 57
Won: 35
Drawn: 8
Lost: 14

What's been your favourite match of the Emery era so far? pic.twitter.com/EVzm01kCeI

— Arsenal FC (@Arsenal) May 23, 2019

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי