רוקאביצה: "המו"מ ארך יותר משציפיתי", בלבול: "אסור לחשוב שכבר עלינו"

ניקיטה רוקאביצה, מרקו בלבול
ניקיטה רוקאביצה, מרקו בלבול | אודי ציטיאט

החלוץ התייחס במסיבת העיתונאים בסלובניה לקראת הגומלין מול מורה (חמישי, החל מ-20:50 בספורט1) לזמן הרב עד שחתם על חוזהו החדש, המאמן הוסיף: "הוא ו-ווילדסחוט כשירים לכ-40 דקות. יש לי ניסיון במשחקי חוץ"

(גודל טקסט)

מכבי חיפה מחזיקה ביתרון די משמעותי של 0:2 מהמשחק הראשון נגד מורה הסלובנית ובוודאי כבר חושבת על מפגש אפשרי בשבוע הבא בצרפת נגד שטרסבורג הצרפתית, אבל בשביל להבטיח את מקומה בסיבוב המוקדמות השני של הליגה האירופית היא זקוקה לא להפסיד ביותר משני שערים במשחק החוץ (חמישי, החל מ-20:50 בשידור ישיר בספורט1).

במסיבת העיתונאים לקראת המשחק אמר המאמן מרקו בלבול לתקשורת הסלובנית: "התחלנו את ההכנות כבר בארץ, התאמנו אתמול והיום ערכנו אימון במגרש שבו נשחק. התוצאה שהשגנו היא בסדר וטובה לנו, אבל עשינו רק חצי עבודה. היה לנו משחק לא קל נגד מורה בסמי עופר ונצטרך להיות מחר מרוכזים במשחק חוץ – כי אם היה קשה לנו בבית, קל וחומר שיהיה לנו קשה בחוץ. צריך להשיג את המטרה שהיא לעלות לשלב הבא".


על סגנון המשחק הצפוי:
"אני לא חושב שזה נכון לחשוב על תוצאה כזו או או אחרת, אנחנו לכל משחק מגיעים במטרה לנצח וככה יהיה גם מחר. נשחק את המשחק הרגיל שלנו, נצטרך להיות מרוכזים וחדים כי יש לי ניסיון גדול במשחקי חוץ באירופה ואכין את השחקנים מנטלית. חשוב לנו לעבור סיבוב, אבל גם לשחק טוב".


"נשחק את המשחק הרגיל שלנו". מרקו בלבול (אודי ציטיאט)

התחושות בסלובניה: "אנחנו מרגישים כאן מצוין, מזג האוויר יותר טוב מאשר בישראל והתנאים טובים. אני מתרשם שמורה קבוצה איכותית ומצפה למשחק קשה, אבל בשביל להעפיל שלב אנחנו צריכים לעשות את העבודה שלנו ולא לחשוב אפילו לשנייה אחת שכבר עשינו את העבודה".

על רוקאביצה שישב לצדו ו-ווילדסחוט: "יש סיכוי שהם ישחקו, אני בוחר את החילופים שלי לפי הסיטואציה במשחק. שניהם כשירים מבחינתי ל-30-40 דקות, אלה שחקנים שהיינו צריכים בסגל".

רוקאביצה הוסיף לדברי מאמנו: "אני חוזר לכושר לאט לאט וזה ייקח עוד קצת זמן, אבל אחרי 10 ימים של אימונים אני מרגיש הרבה יותר טוב".

מדוע המו"מ ארך כל כך הרבה זמן: "בכדורגל מו"מ לא יכול לקחת יום או יומיים. החוזה שלי הסתיים ובחנתי את האפשרויות שלי, אבל ידעתי שאם אשאר בישראל זה יהיה רק במכבי חיפה. המו"מ לקח יותר זמן ממה שציפיתי, אבל בסופו של דבר אני כאן, אני שמח להיות פה ואתן את הכל כמו שעשיתי מהיום שהגעתי למכבי חיפה".


רוקאביצה. עשוי לערוך הופעת בכורה מחודשת בירוק (אודי ציטיאט)

כפי שפרסמנו הבוקר, על פי המסתמן מרקו בלבול יערוך שינוי אחד בלבד בהרכב לעומת ה-11 שניצחו 0:2 בשבוע שעבר בסמי עופר, כאשר מוחמד עוואד שעלה מהספסל, בישל וכבש, יזכה הפעם לקבל את חולצת ההרכב על חשבונו של מקסים פלקושצ'נקו. דקות בכורה העונה עשוי לרשום ניקיטה רוקאביצה, שלא שותף בשבוע שעבר מכיוון שרק חתם מספר ימין קודם לכן. לעומתו, ההולנדי יאניק ווילדסחוט עדיין לא בכושר משחק ונראה כי ישותף לראשונה ביום ראשון ברבע גמר גביע הטוטו נגד הפועל באר שבע, אבל כפי שאמר בלבול הוא עשוי לשבת על הספסל ולעלות במידת הצורך.

הרכב משוער: גיא חיימוב, ארנסט מאבוקה, עאיד חבשי, רמי גרשון, עופרי ארד, רז מאיר, נטע לביא, יובל אשכנזי, דולב חזיזה, מוחמד עוואד, ירדן שועה.

גם מורה הסלובנית ערכה היום את מסיבת העיתונאים הרשמית לקראת המשחק והמאמן אנטה סימונדזה אמר: "אנחנו מודעים לקושי שמצפה לנו. יש לנו יריבה קשה, אבל אנחנו מקווים לרשום הופעה טובה. היינו תחרותיים במשחק בישראל והיינו בתמונה, אבל בארבע דקות רעות ספגנו. עלינו להיות ממושמעים טקטית ואני מאמין שאפשר להשיג תוצאה טובה".


שחקני מורה. "מכבי חיפה לא קבוצה מיוחדת" (מאור אלקסלסי)

כשנשאל המאמן אם הם עומדים לפני משימה בלתי אפשרית הוסיף: "אנחנו ספורטאים שתמיד רוצים לנצח. נגיע כדי להתחרות, עם החזון שלנו בהגנה ובהתקפה, ואני מקווה שנגיע מוכנים ונמצא פתרון למצב אליו נקלענו. נצטרך קצת מזל ואת תמיכת האוהדים, אני בטוח שהם יתנו את המקסימום".

המגן קלמן שטורם הוסיף: "עשינו יותר מדי טעויות טקטיות במשחק בישראל ואני מקווה שנראה מחר שאנחנו יכולים להתחרות מול קבוצה טובה כמו מכבי חיפה, שיש לה שחקנים מצוינים. זו לא קבוצה מיוחדת, אבל יש לה שחקנים איכותיים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי