בלבול: "קיוויתי שנהיה יותר מוכנים". שועה ועוואד יפתחו בחוד

מרקו בלבול
מרקו בלבול | אודי ציטיאט

מאמן מכבי חיפה נשמע אופטימי במסע"ת: "השחקנים יעשו הכל כדי שנצא עם תוצאה טובה" והזהיר אותם ממצבים נייחים. דודו בזק: "לא זוכר כאלה איסורים". שני החלוצים יקבלו את הקרדיט, הבלם ורדאסקה מועמד להצטרף

(גודל טקסט)

מכבי חיפה ממשיכה את ההכנות בשטרסבורג לקראת המשחק מחר בסיבוב המוקדמות השני של הליגה האירופית (חמישי, 21:40, שידור ישיר בספורט1) והערב היא ערכה מסיבת עיתונאים לקראת המשחק בצרפת אליה התייצבו המאמן מרקו בלבול והמגן הימני ארנסט מאבוקה. לאחר מכן קיימו הירוקים את האימון המסכם ומי שצפוי לפתוח בצד שמאל של ההגנה הוא רז מאיר. המאמן עדיין מתלבט בין דולב חזיזה למקסים פלקושצ'נקו וקיימת אפשרות שהאחרון, לו אופי הגנתי יותר, יעלה ב-11 בסופו של דבר. הצוות המקצועי הזהיר את השחקנים מהאתלטיות של היריבה ושם דגש על מצבים נייחים.

הרכב משוער: גיא חיימוב, ארנסט מאבוקה, עאיבד חבשי, עופרי ארד, רמי גרשון, רז מאיר, נטע לביא, יובל אשכנזי, דולב חזיזה (מקסים פלקושצ'נקו), מוחמד עוואד, ירדן שועה.

בלבול נשאל בתחילה אם יהיה משחק טקטי: "זוהי הגרלה קשה, אולי הכי קשה ברשימה, העדפתי לא לקבל אותם, היא משחקת באחת הליגות החזקות באירופה, אין ספק שטקטיקה כן משפרת אבל את הסגנון שלנו לא נשנה, יכול להיות שקו ההגנה יהיה יותר נמוך כדי שנצא עם תוצאה טובה, אני בטוח שהשחקנים ייתנו הכל כדי לעשות זאת".

גם שטרסבורג משחקת במערך של שלושה בלמים: "אנחנו צריכים להיות מוכנים בכל שיטה כי הם משחקים גם במערך של ארבעה שחקני הגנה, אבל מה שקובע זה הסגנון, הם לוחצים גבוה יש להם שחקנים חזקים. מה שחשוב שיש לנו קבוצה צעירה, חלקם משחקים משחק חוץ ראשון באירופה והם יצטרכו להתמודד גם מנטלית, אני בטוח שהשחקנים יעשו הכל כדי לחזור עם תוצאה טובה הביתה".


לא רצה לקבל את שטרסבורג. מרקו בלבול (אודי ציטיאט)

מי השחקנים המסוכנים של הקבוצה: "יש להם שחקנים באיכות מאוד גבוהה, יש להם חלוץ מעולה, גם קשרים טובים, אבל הקוליטיב חזק יותר מכל שחקן בנפרד, ראיתי את כל משחקי הידידות ומדובר בקבוצה טובה".

האם דיברתם עם גיא חיימוב לפני המשחק: "אני לא מכיר משחק שאנחנו לא מדברים עם כל השחקנים על הכל ההיבטים, ואם אתה למשחק כזה שהוא יותר קשה כולם צריכים להיות מוכנים ואני בטוח שיפעילו עלינו לחץ ויבעטו הרבה לשער, השחקנים יצטרכו לתת יום טוב כדי להגיע עם תוצאה טובה, כולם יהיו כשירים למשחק".

מכבי חיפה פחות טובה מעונה שעברה, היית מצפה שהסגל יהיה יותר איכותי: "קיוויתי שנהיה מוכנים ונהיה עם כל הסגל, אבל באמת שקשה להשלים סגל, ואני בטוח שגם שטרסבורג תתחזק, אבל שוב אני סומך על השחקנים שלי ותוך כדי תנועה נתחזק וחשוב שנביא את השחקנים הנכונים ולא נהמר כדי שנשחק את הכדורגל שאני רוצה לראות".

מאבוקה הוסיף: "אנחנו מכירים את הליגה הראשונה בצרפת ואנחנו יודעים שהם פייבוריטים למחר, אבל ננסה לעשות תוצאה טובה לקראת הגומלין". 


במועדון דיברו עם גיא חיימוב לפני המשחק (אודי ציטיאט)

דובר מכבי חיפה דודו בזק סיכם את מסיבת העיתונאים והסביר על איסורים חריגים כלפי האוהדים הישראלים: "מכבי חיפה שיחקה הרבה שנים באירופה ואני לא זוכר כאלה איסורים שנותנים לאוהדים, אסור ללכת עם חולצות של מכבי חיפה ולא ללכת עם דגלי ישראל, המשטרה צריכה לאבטח את המשחק ולא לתת איסורים כאלה וחבל שזה ככה. אני יכול להבטיח שהם יוכלו להניף את דגל צרפת בשבוע הבא".

בנושא אחרי, לפי דיווחים בקפריסין, הירוקים מעניינים בבלם דיוגו ורדאסקה אשר משחק בסראגוסה מהליגה השנייה בספרד. הפורטוגלי בן ה-22 ששיחק בקבוצת הנוער של פורטו, נמצא בקבוצה החל מ-2017 שיחק בעונה החולפת 30 הופעות ואף כבש שלושה שערים.

פרט למכבי חיפה, גם א.א.ק. אתונה היוונית, לודוגורץ של דן ביטון ומאוויס צ'יבוטה, ויריבתה של מכבי תל אביב במוקדמות ליגת האלופות, קלוז' הרומנית מעוניינות לקלוט את הבלם. כזכור סראגוסה הוזכרה כמועמדת לקלוט את בלם מכבי תל אביב ז'איר אמאדור, כאשר גם הוא מפורטוגל.


דיוגו ורדאסקה ימין. יעבור למכבי חיפה? (Alex Livesey/Getty Images)


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי