זינוק בירידה? על חוסר היציבות של גיא חיימוב במכבי חיפה

גיא חיימוב
גיא חיימוב | מאור אלקסלסי

השוער הגיע לכרמל כהבטחה גדולה, אבל לא הצליח לצבור ביטחון וגם בשבוע שעבר ספג שער מביך בסלובניה. הערב (חמישי ב-21:40, ספורט1) הוא יתארח עם הירוקים אצל שטרסבורג במטרה להוכיח שהוא האיש הנכון

קבוצות: שטרסבורג
(גודל טקסט)

את משחק הבכורה שלו בשער מכבי חיפה סיים גיא חיימוב על כתפי האוהדים. זה היה בדיוק לפני שנה, בדרבי העירוני בחצי גמר גביע הטוטו.

שתי הדיפות שלו לשני פנדלים של הפועל חיפה בבעיטות הכרעה סללו את הדרך של קבוצתו לגמר המפעל. עד אז עמדו בשער הירוקים אוהד לויטה ועומרי גלזר. חיימוב, שעתידו בחודש יולי היה לוט בערפל למרות חוזה חתום בהפועל ב"ש, טרף את הקלפים, מיצב את עצמו כשוער ראשון אצל החיפאים וסיים עונה עם 33 וחצי משחקים במסגרת הליגה.

העונה הוחלט בחיפה שגם גלזר יעזוב, והשוער הצעיר הושאל לעולה החדשה מנס ציונה. מי שיתחרה עם חיימוב יהיה ג'וש כהן, יהודי בן 26, שהגן העונה על שער סקרמנטו מליגת ה-USL בארה"ב. כהן, עם עבר בפיניקס ובאורנג' קאונטי, שיחק העונה ב-16 מ-18 משחקי הליגה של סקרמנטו, קיבל המלצות חמות מחברו לקבוצה דקל קינן, וגם מאמן השוערים של מכבי חיפה גיורא אנטמן אמר את דברו. רצה המקרה, וההודעה על ההחתמה יצאה יממה בלבד לאחר הניצחון של מכבי חיפה 2:3 על מורה בסלובניה, משחק שנפתח בטעות קשה של חיימוב.

"אם אתה שואל אותי, אז הבאת שוער אמריקאי אמורה לעשות לחיימוב רק טוב", אמר בוני גינצבורג, אחד משלושת שיאני ההופעות עבור שוער בנבחרת ישראל. "אני באמת לא יודע כלום על כהן, אבל אני סומך על העין החדה של אנטמן. הוא יודע לזהות פונטציאל, ולכן אם כהן באמת שוער טוב, זה רק ידחוף את חיימוב ליכולות גבוהות יותר. בכל מקרה, ברור שהעונה חיימוב יהיה תחת זכוכית מגדלת".


תחת זכוכית מגדלת. גיא חיימוב (דני מרון)

לחיימוב (33) כרטיס ביקור הכולל 212 משחקים בליגת העל, ובנוסף עונה אחת בליגה הלאומית עם הכח עמידר ר"ג ועונה אחת בא.א.ק לרנקה מקפריסין. מלבד שתי הקבוצות האלה שיחק גם במכבי ת"א, בהפועל כפ"ס, בקריית שמונה ובהפועל ב"ש. מכבי חיפה היא קבוצתו השביעית.

"אני לא חושב שהמעבר הזה טוב לשוער", אומר אריה בז'רנו, מגדולי שוערי הפועל ת"א. "תסתכל בעולם על השוערים הגדולים באמת, ותראה שלאורך הקריירה שלהם הם עברו שתי קבוצות, מקסימום שלוש. זה שחיימוב עבר שבע קבוצות, זה לא כל כך ייאמר לזכותו".

החתימה של חיימוב בהפועל ב"ש הייתה לשלוש שנים, אבל אחרי שנתיים התפצלו הדרכים. היו שהעלו טענות על אי השתלבות בחדר ההלבשה, כמובן הושמעה גם טענה מקצועית, אבל את האמת רק ברק בכר ואלונה ברקת יודעים. כך או אחרת, חיימוב לא היה אף פעם שוער שעושה את ההבדל. העובדה שבגיל 33 הוא קיבל רק שלוש הזדמנויות ללבוש את אפודת הנבחרת (ב-2011 במוקדמות אליפות אירופה, ולאחרונה בעידן האוסטרי בליגת האומות ובמשחק ידידות. בכל המשחקים ישראל הפסידה) אומרת בעצם הכל.


הגעתו תדחוף את חיימוב קדימה? ג'וש כהן (מכבי חיפה – האתר הרשמי)

האם חיימוב הוא האיש הנכון לעמוד בין קורות השער של מכבי חיפה?
גינצבורג: "עכשיו בטוח שכן. חילוף שוער בשלב כזה הוא חילוף דרמטי מדי. פרשנתי את המשחק נגד הפועל ב"ש והוא נראה לי קצת הססן, אבל עדיין לא הייתי עושה שינוי כזה. ברור שמצבו בעייתי, ובכל זאת יש לתת לו את החולצה".

בז'רנו: "שוער טוב משפיע על כל הקבוצה. כשסומכים עליו, כולם משחקים אחרת. שקט ורוגע של שוער מקרין על יתר השחקנים. אני באמת לא יודע מי האמריקאי שהגיע, ולכן לא יכול להגיד אם הוא האיש הנכון לעמוד בשער, אבל אוי ואבוי אם חיימוב נפגע מהבאתו. לשוער אסור להיפגע, ואסור שהביטחון שלו יתערער".

סיכומים?
גינצבורג, 68 משחקים בנבחרת: "זוכרים לו את הגול שקיבל מהשוער של קריית שמונה, ועכשיו את הגול שקיבל בין הרגליים בליגה האירופית. ובכל זאת, זה לא זמן טוב לעשות זעזוע כל כך משמעותי בקבוצה".

בז'רנו, שמחזיק בשיא ההופעות הרצופות של שוער בליגה: "אם אני מסתכל על השנתיים שלו בהפועל ב"ש לעומת השנה שעברה במכבי חיפה, הוא לא עשה דברים גדולים. נדמה לי שהוא נכנס ללחץ, ואני לא מתייחס באופן כללי לפשלה כזו או אחרת, כי כולנו חטפנו גולים שטותיים. החוכמה היא לצאת מזה".


"זה לא זמן טוב לעשות זעזוע כל כך משמעותי בקבוצה" (מאור אלקסלסי)

"העדפתי לא לקבל את שטרסבורג"
"זוהי הגרלה קשה, אולי הכי קשה ברשימה. העדפתי לא לקבל אותם", הודה אתמול מאמן מכבי חיפה מרקו בלבול לקראת המשחק הערב מול שטרסבורג, "היא משחקת באחת הליגות החזקות באירופה. למרות זאת, את הסגנון שלנו לא נשנה. יכול להיות שקו ההגנה יהיה יותר נמוך כדי שנצא עם תוצאה טובה,. אני בטוח שהשחקנים ייתנו הכל כדי לעשות זאת.

"שטרסבורג לוחצת גבוה, יש לה שחקנים חזקים. מה שחשוב הוא שיש לנו קבוצה צעירה, עבור חלק מהשחקנים זהו משחק חוץ ראשון באירופה והם יצטרכו להתמודד גם מנטלית. חיימוב? כולם צריכים להיות מוכנים. אני בטוח שיפעילו עלינו לחץ ויבעטו הרבה לשער, והשחקנים יצטרכו לתת יום טוב כדי להגיע עם תוצאה טובה הביתה", סיכם המאמן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי