צפו: המבורג ניצלה מירידה, דורטמונד שלישית, קלן בליגה האירופית

המבורג
המבורג | AFP

הדינוזאורים ניצחו 1:2 את וולפסבורג ושלחו את המנוצחת למבחנים נגד הירידה. 3:4 לדורטמונד על ברמן. 0:2 לתיישים ומקום חמישי. 90 דקות לכהן, 62 לטוואטחה

קבוצות: וולפסבורג
(גודל טקסט)

בוולקספרקשטדיון, שמודד את הזמן של המבורג בבונדסליגה (היחידה שלא ירדה) יכול להמשיך לתקתק. הדינוזאורים שוב עשו את זה שוב כשניצלה מירידה במחזור האחרון לאחר שניצחה 1:2 את וולפסבורג ושלחה את היריבה להתמודד בשני משחקי פלייאוף מול השלישית בבונדסליגה השנייה על ההישארות.

דורטמונד לקחה את המקום השלישי ואת הכרטיס האוטומטי לצ'מפיונס לאחר 3:4 על ברמן, בעוד הופנהיים שסיימה רק ב-0:0 עם אאוגסבורג תסתפק במקום הרביעי ותלך לפלייאוף. שלושת הכרטיסים לליגה האירופית יהיו של קלן  (עם 0:2 על מיינץ) והרטה ברלין (שהובסה 5:2 . פרייבורג השביעית, שהפסידה 3:1 אצל באיירן במשחק הפרידה מצ'אבי אלונסו ופיליפ לאם, תצטרף אליהם אם פרנקפורט תפסיד לשוורצגלבן בגמר הגביע.

המבורג – וולפסבורג 1:2
כבר ארבע שנים שהמארחת עומדת עם החרב על הצוואר וניצלת. פעמיים ברציפות סיימה במקום ה-16 ושרדה את המבחנים, אשתקד נתנה גז לקראת סיום העונה והערב (שבת) נזקקה לניצחון כדי להימנע מעוד מסע דרך המבחנים. לגיבור הגדול קוראים ג'אנלוקה וולדשמיט. הילד בן 21 שהעביר את רוב העונה בהמבורג ב' נכנס בדקה ה-86 וכעבור שתי דקות נגח הגבהה של פליפ קוסטיץ' מקרוב לרשת ונתן את האות לחגיגות.

צ
גומז ייאבק על הישרדות בבונדסליגה. צילום: AFP

הסרבי שבישל כבש את שער השוויון בדקה ה-31 ומחק יתרון מוקדם של האורחים מנגיחה של רובין קנוחה בדקה ה-32. הזאבים שקיוו לתפוקה ממלך השערים שלהם מריו גומז (16) לא קיבלו אותה ויילכו למבחנים מול השלישית בליגה השנייה.

דורטמונד – ברמן 3:4
שלושה מהפכים, שלושה כובשי צמדים, שבעה שערים ובסוף השוורצגלבן חוגגים מקום שלישי ומקום מובטח בצ'מפיונס. ועוד משהו: אחד מכובשי הצמדיםפייר אמריק אובימיאנג (42 ו-89 בפנדל) עקף את רוברט לבנדובסקי וזכה במלכות השערים (31 מול 30 של הפולני). מרקו רויס  (32 ו-75 בפנדל) השלים. שער של זלטקו יונוזוביץ' (7) וצמד של פין ברטלס (46 ו-48) קבעו פעמיים יתרון לאורחים שמיד נמחק.

dyh
אובמיאנג עקף את לבנדובסקי ברגע האחרון, הכתר שלו (Getty)

הופנהיים – אאוגסבורג 0:0
בניגוד לדורטמונד שקיבלה יריבה נוחה, המארחת נאלצה להתמודד עם קבוצה שהיתה חייבת נקודה כדי לא להגיע למבחנים והשיגה אותה. ועדיין הופנהיים, הקבוצה המלהיבה של העונה, תלך לפלייאוף של הצ'מפיונס ליג . מצד שני היא תאלץ להסתדר ללא שני מכוכביה ניקלס זולה וסבסטיאן רודי שעוברים לבאיירן.

באיירן – פרייבורג 1:4
הבווארים חגגו את הפרידה מצ'אבי אלונסו ופיליפ לאם (ראה ידיעה נפרדת) וכדרכם עשו זאת בסטייל. השאיפות של האורחת להגיע לליגה האירופית לא ממש עניינו את אריאן רובן שכבש שער אופייני (חתך מימין למרכז ובעט פצצה לרשת) ובישל פעמיים לארתורו וידאל ופרנק ריברי, השני בפריצה על פני מגרש שלם. יוזוע קימיך השלים. נילס פטרסן צימק.


פרנקפורט – לייפציג 2:2

טאלב טוואטחה רשם הופעה שלישית רצופה בהרכב של הנשרים ושמינית בסך הכל, אבל דווקא אחרי שהוחלף בדקה ה-62 הצליחה פרנקפורט לחזור ל-2:2 משערים של המחליף שלו חסוס וואייחו ודני בלום ממש בדקה ה-90. מרסל ביצר ויוסוף פאולסן כבשו לאורחת, סגנית האלופה. סיכום העונה של המגן הישראלי: 18 הופעות בליגה ובגביע, 11 מהם בהרכב הראשון, שני שערים (בגביע) ושני בישולים (אחד בליגה). לא רע.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי