מארבע יוצא אחד: האזנהוטל הוא המועמד האידיאלי לבאיירן מינכן

ראלף האזנהוטל
ראלף האזנהוטל | Getty

בעוד בגרמניה מדברים על נאגלסמן או על טוכל כמי שיעמדו על הקווים בעונה הבאה, יוכין מונה ארבע סיבות מרכזיות להתאמה המושלמת של מאמן לייפציג. ב-19:30 (ספורט3): האלופה וסגניתה נפגשות באליאנץ ארנה

(גודל טקסט)

באיירן מינכן גייסה את יופ היינקס עד לסיום העונה, אבל מי יאמן אותה החל מקיץ 2018? זו אחת השאלות המרתקות ביותר בגרמניה, ואיש לא יודע את התשובה. יוליאן נאגלסמן נחשב למועמד המוביל. הנשיא אולי הנס מעריך מאוד את מאמן הופנהיים, ולא רק בזכות ההצלחה המטאורית שלו בשנתיים האחרונות. ב-2015 סירב נאגלסמן להצטרף למחלקת הנוער של באיירן, ובכך דווקא הרשים מאוד את הבוס.

נחישותו להוכיח את עצמו בקבוצה צנועה יותר, ואמונתו כי יקבל את הג'וב, מעידות על בטחון עצמי גבוה. נאגלסמן מכיר בערכו, ולא היה מעוניין בקיצורי דרך. עם זאת, מדובר בבחור בן 30, וגורמים רבים בהנהלה, ביניהם קרל-היינץ רומניגה, סבורים כי נאגלסמן פשוט צעיר מדי. איך הוא יהיה מסוגל להשתלט על חדר ההלבשה של כוכבים עם אגו ענק? הדוגמא של אנדרה וילאש-בואש, שלא ממש הצליח בצ'לסי ובטוטנהאם, מעניינת בהקשר זה – והפורטוגלי היה מבוגר יותר.

האופציה השניה היא תומאס טוכל, ויש לו קבלות. טקטיקן מעולה, מאמן יצירתי ודומיננטי, עם נסיון עשיר בבונדסליגה הן בקבוצה צנועה כמו מיינץ והן על ספסל בורוסיה דורטמונד. הוא פנוי, וגם זה מדבר בזכותו. ואולם, הוא לא מונה כאשר קרלו אנצ'לוטי פוטר, ויש לכך סיבה אמיתית. טוכל מעוניין לשלוט בכל פרט ופרט במועדון, ונטיה זו גרמה בסופו של דבר לסכסוך עמוק אפילו עם הנהלת דורטמונד. הוא לא סובל התערבות בעבודתו, וידוע בעקשנותו. אפשר לראות תכונות אלה באור חיובי, והן בהחלט מתאימות לקבוצות רבות – אך לא לבאיירן. עם אנשים בעלי אגו נפוח מאוד בהנהלה, האש עלולה להתלקח מהר מאוד.

וזה מוביל אותנו לאלטרנטיבה נוספת, עליה לא מרבים לדבר. השבוע הוא פוגש את באיירן פעמיים על ספסל לייפציג, וזו הזדמנות נוספת לראלף האזנהוטל להציג את כישוריו. ביום רביעי, גם כאשר נותרו ב-10 שחקנים בעקבות ההרחקה של נאבי קייטה, הצליחו השוורים לסיים 120 דקות בתיקו 1:1, והודחו רק בפנדלים. היום (שבת, 19:30, שידור ישיר בספורט3)  מתארח האזנהוטל אצל היינקס, ונצחון סנסציוני יאפשר ללייפציג על פני באיירן בדרך לפסגה.


האזנהוטל שיקם את אאלן, העלה את אינגולשטאט. סוג של מצליחן (getty)

אז למה עשוי האוסטרי להיות הפתרון האופטימלי עבור ספינת הדגל של הכדורגל הגרמני?

1. מדובר במצליחן. בינואר 2011 הוא קיבל את אאלן בתחתית הליגה השלישית, הציל אותה מירידה, שינה לחלוטין את הקבוצה, והצעיד אותה לעליה ב-2012. בשלהי 2013 הוא הוזעק לאינגולשטאט שהיתה הרוסה בתחתית הליגה השניה, לכאורה בדרך לירידה בטוחה. האזנהוטל שיקם גם אותה, וב-2015 העלה אותה לראשונה בתודלותיה לבונדסליגה. והוא גם השאיר אותה שם, עם סגנון פשוט אך יעיל להפליא. את חשיבותו אפשר היה לראות אשתקד – אחרי שעזב ללייפציג, ירדה אינגולשטאט חזרה לליגה השניה, בעוד המאמן המעולה הופך את העולה החדשה בבעלות רד בול לסגנית האלופה.

2. יודע לעבוד בהרמניה עם ההנהלה. האזנהוטל יודע לעבוד בהרמוניה עם ההנהלה. האיש החזק בכל הפרויקט של רד בול, הן בלייפציג והן בזלצבורג, הוא המנהל הספורטיבי ראלף ראנגניק. מאמן הופנהיים ושאלקה לשעבר אף הדריך את לייפציג בעצמו בעונת העליה שלה, אבל אז חיפש מישהו שיוכל לעבוד עם הסגל על בסיס יומיומי ויאפשר לו לחזור למשימות הניהול. האזנהוטל התברר כקלף מנצח. הוא גם מוסיף המון כמאמן, אך גם ממלא בדייקנות את ההוראות מגבוה, ומיישם את האסטרטגיה של המועדון.


האזנהוטאל עם ראנגניק הבוס שלו בלייפציג. יודע לעבוד בהרמוניה

3. מכיר את באיירן מבפנים. ב-2002, בשלהי הקריירה על הדשא כחלוץ מרכזי, האזנהוטל הוחתם בקבוצת המילואים של הבווארים על ידי הרמן גרלאנד. המאמן חיפש תמיד שחקן ותיק שיהווה דוגמא עבור הצעירים, והאוסטרי היה מושלם למשימה. הוא חינך את פיליפ לאם ואת בסטיאן שוויינשטייגר בתחילת דרכם, ונותר בקשר מעולה איתם. לאם אמנם סירב בקיץ לתפקיד המנהל הספורטיבי, אך הוא לא סגר את הדלת בפני מועדונו האהוב, ועשוי למצוא את עצמו בהנהלה בעתיד הקרוב. אם כך יהיה, יעלו מאוד מניותיו של האזנהוטל. וגם בלי לאם יש גורמים רבים במועדון שזוכרים לטובה את השנתיים של החלוץ בקבוצת המשנה.

4. גמיש ולומד כל הזמן. האזנהוטל הוא מאמן גמיש מאוד שמתאים את עצמו לחומר השחקנים. באינגולשטאט הוא התבסס בעיקר על ארגון בהגנה וכדורים ארוכים, אבל בלייפציג הוכיח כי הוא מסוגל לקדם מאוד גם שחקנים יצירתיים כמו אמיל פורסברג, נאבי קייטה ומרסל סאביצר. השיחות עם ראנגניק, מאמן התקפי מאוד בעצמו, תרמו מאוד להרחבת האופקים של האוסטרי, ובגיל 50 הוא נראה בשל לאתגר הגדול ביותר בחייו. 

ברור שלא מדובר באפשרות אידיאלית. טרם ידוע כיצד מתמודד האזנהוטל עם לחצים במועדון פאר, והוא מעולם לא הדריך כוכבי על, אבל יש יסוד סביר להניח שהוא עשוי להיות ממשיך דרך טוב עבור היינקס. הוא לא ימציא את הגלגל מחדש כמו פפ גווארדיולה, ולא יגרום לשחקנים לאבד את המשמעת כמו אנצ'לוטי. יש בו משהו שמזכיר את אוטמאר היצפלד, ובאיירן זקוקה מאוד לדמות מסוג זה. הביקור באליאנץ ארנה יהיה מרגש מאוד עבורו בשבת, וכדאי להסתכל עליו גם בזווית של מאמן באיירן אפשרי.


לאם. האזנהוטל גידל אותו בבאיירן בסוף דרכו ככדורגלן פעיל (Getty)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי