שחקנים שיכורים וכמעט עריקה לבאיירן: מעללי קלופ בדורטמונד נחשפים

יורגן קלופ
יורגן קלופ | טוויטר

מאמנה הגרמני של ליברפול יוציא לאור ביוגרפיה שתשפוך אור בין השאר גם על תקופתו בבונדסליגה. על הטלפון מאולי האנס, ה-"כמעט התקף לב" בגלל גצה והחגיגות של גונדוגאן, קטעים ראשונים

(גודל טקסט)

ביום שישי תתפרסם ביוגרפיה חדשה של מאמן ליברפול יורגן קלופ – "אוהב את זה כשזה קורס". בעיתון "בילד" פורסמו כמה קטעים מהספר כשעוד מהם צפויים לצאת בימים הקרובים.

"שחקני דורטמונד הופיעו שיכורים"
דורטמונד תחת קלופ רשמה 28 משחקים ללא הפסד מאז אוקטובר 2011 וניצחון רביעי על באיירן מינכן באפריל 2012 קבע שהקבוצה של קלופ הקדימה את הבווארים בשש נקודות. קלופ אמר אז: "אנחנו לא יכולים לשחק טוב יותר. אנחנו צריכים להיות מאוחדים עד סיום העונה, אבל השחקנים יכולים לקחת שלושה ימי חופשה". קשר הקבוצה, אילקיי גונדוגאן, מגלה בספר שאחרי כל משחק באותה עונה היו יוצאים 7-8 שחקנים שהיו רווקים לבלות ו-"היינו מגיעים בבוקר שיכורים לאימונים, אבל זה דווקא גיבש אותנו. היינו שיכורים במידה הנכונה וזה רק עזר לנו". באותה עונה (2011/12) דורטמונד קבעה גם שיא נקודות בבונדסליגה של 81 נקודות.

גונדוגאן
גונדוגאן. היה כיף בדורטמונד (AFP)

"אולי האנס על הקו"
ב-2008 קיבל קלופ שיחה מאוד מפתיעה מנשיא באיירן מינכן, אולי האנס, כשאימן את מיינץ. "הוא היה אז האיש הכי חזק בכדורגל הגרמני והייתי בהלם שהוא מתקשר אלי. הוא רצה שאבוא לבאיירן כמחליפו של יופ היינקס אם הם לא ימצאו מאמן אחר". קלופ ידע שהוא רק המועמד השני לתפקיד, אבל לא שלל את האפשרות שיגיע לאמן. אחרי יומיים האנס התקשר והודיע שיורגן קלינסמן נבחר לאמן את באיירן. האנס אמר לקלופ: "החלטנו על יורגן האחר". קלופ, שחשב כי באיירן תחתים מאמן זר, הופתע מהבחירה אחרי שהאנס אמר שיש להם מועמד בינלאומי, אבל הוא התכוון רק למקום מגוריו של קלינסמן שמתגורר בקליפורניה.

"העזיבה של גצה הרגישה כמו התקף לב"
קלופ חשף בספר שההחלטה של מריו גצה לעבור לבאיירן מינכן שהייתה כשהקבוצה שיחקה בחצי גמר האלופות מול ריאל מדריד ב-2013, היכתה בו. קלופ סיפר שגונדוגאן בישר לו את החדשות. הקשר: "שלחתי SMS למרקו רויס שיש להם אותו סוכן והוא אישר לי את הידיעה: 'אני יודע את זה מאתמול אבל לא האמנתי שזה נכון'". גצה היה אז בן 20 ושיחק מגיל שמונה בדורטמונד והיה הסמל שלה. "כמה שחקנים לא יכלו לישון אז. זה היכה בי כמו התקף לב", אמר קלופ.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי