פטר בוס פוטר, פטר שטוגר יחליפו בבורוסיה דורטמונד

פטר בוס
פטר בוס | Getty

אחרי 163 ימים בתפקיד, הדחה צורמת בליגת האלופות וצניחה חופשית בליגה, ההולנדי שילם את המחיר. שטוגר: "התפקיד שלי הוא לספק את הצרכים של דורטמונד". צורק נפרד: "מודה לבוס באופן אישי". צפו במשחקו האחרון

(גודל טקסט)
אחרי 163 ימים בתפקיד, פטר בוס פוטר היום (ראשון) מבורוסיה דורטמונד. אחרי הכישלון בליגה האלופות והצניחה החופשית בליגה הגרמנית, הנהלת המועדון בחרה לסיים את ההתקשרות עם ההולנדי, שהגיע מאייאקס ואימן בעבר את מכבי תל אביב. דורטמונד מיהרה להגיב ומינתה את פטר שטוגר, שעזב לאחרונה את קלן, כמחליפו.


אחרי שהאימון של הקבוצה בוטל, היה ברור כי הזעזוע בדרך. ואצקה סיפר במסיבת העיתונאים שכינסה דורטמונד: "שוחחתי עם בוס, והחלטנו לשחרר אותו מיידית מהתפקיד. זו הייתה החלטה רגשית, אבל נפרדנו בסטייל. נשארנו ביחסים טובים". צורק הוסיף: "אני מודה לפטר באופן אישי, ההחלטה לפטרו הייתה קשה. אחרי התוצאות בשבועיים האחרונים, הפרידה ממנו הייתה בלתי נמנעת. הגיע הזמן שנצבור נקודות, אנחנו רוצים לחזור לעצמנו בחצי השני של העונה". 

שטוגר, שהוצג באופן רשמי, סיפר: "זו הייתה הזדמנות חד פעמית לקבל קבוצה כמו דורטמונד. טסתי מקלן לווינה, ואז קיבלתי שיחה מהמועדון. היום כבר חזרתי. זו הייתה הפתעה גדולה, יש כאן אתגר גדול. עכשיו אני צריך לספק את הצרכים של הקבוצה, יש אצלי המון ריגוש לקראת התפקיד". המאמן החדש הוסיף: "אורך החוזה לא חשוב לי כרגע. זה לא היה עוזר אם הייתי חותם עד 2020 ולא הייתי מצליח. חתמתי לחצי שנה בתקווה שנצליח. ראיתי אתמול בלילה את המשחק של דורטמונד נגד ברמן שוב ואני יודע מה מצב השחקנים ואיך הם משחקים. אני אשוחח עם השחקנים היום. ללא ספק הבעיה היא קודם כל פסיכולוגית". המאמן החדש חתם עד לסיום העונה כאשר יוליאן נגלסמן מהופנהיים הוא המועמד המוביל לרשת אותו בעונה הבאה. 
 


סוף הסיפור? בוס (AFP) 



מוקדם יותר, היו בטוחים ב'בילד' שבוס יתקשה לשרוד אחרי התצוגה המאכזבת של דורטמונד מול ורדר ברמן. אמש התקיימה פגישת חירום בין יואכים ואצקה, מיכאל צורק ומספר שחקנים בכירים (מרקו רויס, מרסל שמלצר ולוקאש פישצ'ק) במהלכה הם ניסו לקבל חוות דעת לגבי התנהלותו של בוס. דורטמונד חשקה לסיים את ההתקשרות עם ההולנדית תקופה ארוכה, אך בהיעדר מחליף בכיר וראוי, בחרה לגבות אותו גם אחרי ה-4:4 המטורף בדרבי מול שאלקה. שטוגר, שהוליך את קלן בעונה הקודמת לליגה האירופית ופוטר ממנה לאחרונה אחרי פתיחת עונה פושרת, ינסה להחזיר את הצהובים-שחורים אל המסלול. הבכורה של שטוגר תהיה ביום שלישי מול מיינץ.


בסיום משחקו האחרון, בוס ניסה להסביר את התצוגה הרעה מול ברמן: "אני אחראי למצב ואני לא יכול לשפוט את מעמדי בקבוצה. אני לא יכול להסביר מה קורה לנו. זה היה המשחק הגרוע ביותר שלנו, המחצית הראשונה עשתה לי כאבים בעין". הפרשנים טענו כי כל הניסיונות של ההולנדי לשנות את גורלו כמו שיחות חירום, שינוי השיטה ואפילו שינויים תכופים בהרכב, לא הובילו לשינוי. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי