צפו: המבורג ירדה מהבונדסליגה אחרי 54 שנים, הקהל השתולל

המבורג
המבורג | AFP

אוהדי הקבוצה ירו את כל האמל"ח בתוספת הזמן ועצרו לכרבע שעה את המשחק מול מנשנגלדבך (1:2). באיירן הושפלה עם 4:1 בבית מול שטוטגרט (רביעייה ראשונה בליגה מאז 2008). שאלקה, דורטמונד והופנהיים בצ'מפיונס

(גודל טקסט)
האליפות הוכרעה כבר במחזור ה-29  כשבאיירן זכתה בתואר השישי ברציפות וגם יורדת, קלן, כבר היתה לנו עוד לפני שנפתח היום (שבת) המחזור האחרון, אבל כל שאר השאלות נשארו פתוחות. (לחצו כאן וצפו בכל שערי המחזור ה-34 והאחרון)


עם סיומו נקבע שהמבורג, שהיתה בין מקימי הבונדסליגה בעונת 1963/6 והקבוצה היחידה שלא ירדה ממנה, צנחה לבונדסליגה השנייה אחרי 55 עונות.  (גם באיירן מעולם לא ירדה אבל לא היתה מהמקימות ועלתה אליה בעונת 1965/66) . הדינוזאורים אמנם ניצחו 1:2 את מנשנגלדבאך, אבל וולפסבורג ניצחה 1:2 את קלן  ותלך למבחנים מול הולשטיין קיל, השלישית בבונדסליגה השנייה. האוהדים הגיבו בשלל חזיזים לכר הדשא והביאו להפסקת המשחק ליותר מעשר דקות.


אחרי שבאיירן ושאלקה הבטיחו מקום בליגת האלופות עוד קודם לכן, הצטרפו אליהם הופנהיים ודורטמונד. החבורה של יוליאן נגלסמן גברה 1:2 בבית על השוורצגלבן והעלתה את שתי הקבוצות. לברקוזן (0:3 על האנובר) ולייפציג (2:5 בברלין על הרטה) שפכו הרבה לאגר אבל יסתפקו בליגה האירופית. שטוטגרט הביסה 1:4 בחוץ את באיירן, אבל תחזיק אצבעות לבאוורים בגמר הגביע על מנת לקבל את הכרטיס השלישי והאחרון לאירופית.





וכך זה נראה בפולקספארק שטדיון. אוהדי המבורג סירבו להשלים עם רוע הגזירה (Getty)


וכך הכל ייראה בעונה הבאה:

ליגת האלופות: באיירן, שאלקה, דורטמונד, הופנהיים
ליגה אירופית: לברקוזן, לייפציג, שטוטגרט/פרנקפורט
יורדות: המבורג, קלן
מבחנים: וולפסבורג


המבורג – מנשנגלדבך 1:2, וולפסבורג – קלן 1:4 (קרבות הירידה)

הדינזוארים היו זקוקים לניצחון שלהם ולהפסד של הזאבים כדי להגיע לשלב המבחנים אותו שרדו בעונות 2013/14 ו-2014/15. זה החל טוב עם פנדל של ארון האנט בדקה ה-11 שקבע 1:1 עם שער של יונאס הקטור שקבע שוויון של היורדת בדקה ה-26, אחרי שוולפסבורג כבשה מרגלי ג'ושוע גילאבוגי בדקה הראשונה. בשלב הזה עוד שער של קלן יכתוב עוד סיפור מדהים בדפי ההיסטוריה.



והנה המחאה השקטה והלגיטימית של אוהדי המבורג (Getty)


החלום החזיק מעמד שתי דקות. יוסיפ דרמיץ' השוה לגלדבאך בדקה ה-28 מבישול של תורגן הזאר, בעוד הזאבים ברחו ל-1:3 משערים של דיבוק אוריגי בדקה ה-52 ורובין נושה בדקה ה-71. לואיס הולטבי לפחות דאג שהירידה תהיה בראש זקוף ועם שלוש נקודות. אחרי שכבש את השישי שלו העונה בדקה ה-68, ובמקביל חתם יוסיפ ברקאלו בדקה ה-90 את תוצאת המשחק מול קלן. ואז כאמור החלה המהומה ביציעים של המבורג.


הופנהיים – דורטמונד 1:3, לברקוזן – האנובר 2:3 (קרבות על הכרטיסים לאלופות)
לברקוזן היתה זוקה לפני המחזור האחרון לניצחון משלה ולעזרה מדורטמונד כדי לעבור אות הופנהיים. והיתה עוד אפשרות: להביס את האנובר בתנאי שהחבורה של יוליאן נאגלסמן תביס במקביל את השוורצגלבן. לוקאס אלריו עם צמד בדקות 3 ו-18 ויוליאן בראנדט אחרי כדור עומק מצוין מלארס בנדר קבעו 0:3 לבאייר שעשתה את שלה, אבל הבשורות מהופנהיים היו מאכזבות. מרקו רויס אמנם השווה זמנית לדורטמונד, אבל ההונגרי אדם סלאי והצ'כי לארס קאדרבק מיהרו לעלות את המארחת ל-1:3 ולתת לה את הכרטיס לליגת האלופות   


באיירן -שטוטגרט 4:1 (לחצו כאן וצפו בתקציר)
יופ היינקס רצה להיפרד יפה מהקבוצה והאוהדים וגם העלה הרכב כמעט מלא אבל לדניאל ג'ינצק בצמד (5 ו-55), אנסטאסיוס דוניס בפריצת יחיד (42) והקונגוזלי אקולו (55) היו תכניות אחרות. הבווארים ספגו הפסד ביתי ראשון מאז 2016, ורביעייה ביתית מאז 2008 (שני הנתונים מתייחסים אך לליגה), בעוד האורחת עדיין תלויה בבאיירן. דאבל של הבווארים בניצחון בגמר הגביע בשבוע הבא על פרנקפורט יעניק לעולה החדשה  את הכרטיס האחרון לליגת האלופות. אם החברים של טאלב טוואטחה יקחו גביע הכרטיס יילך אליהם.



תוצאות נוספות:

פרייבורג – אאוגסבורג 0:2

לפרייבורג: ניקולאס הופלר (49), טים קליינדינסט (65).


מיינץ – ורדר ברמן 2:1
למיינץ: ז'אן-פיליפ גבאמין (12)
לברמן: פלוריאן קיינץ (23), תאודור גברה סילאסי (79).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי