לבנדובסקי: לא אתחיל להתאמן עד שלא אדבר עם ראשי באיירן

רוברט לבנדובסקי
רוברט לבנדובסקי | Gettyimages

החלוץ הפולני התראיין למספר כלי תקשורת וביקר את התנהלות קבוצתו: "הם לא התייצבו לצדי ולא תמכו בי". וגם: הכישלון עם פולין בגביע העולם, השיחה עם סוכנו פיני זהבי וההתקפות הארסיות

(גודל טקסט)

רוברט לבנדבסקי היה אחד השחקנים המאכזבים של מונדיאל 2018 ברוסיה, כלל לא מצא את הרשת כשנבחרתו פולין סיימה את הטורניר בשלב הבתים, וכתוצאה מכך נפגע מעמדו וקבוצות הפאר שחשקו בשירותיו, ריאל מדריד וצ'לסי לפי הדיווחים, הסירו את מועמדותן ובכך כנראה שהבין החלוץ כי בלית ברירה יהיה עליו להמשיך עונה נוספת אצל הבווארים. עם זאת, היום הפולני הצהיר לפי ה"בילד" שהוא לא יתחיל באימוני טרום העונה לפני שישוחח עם ראשי באיירן מינכן על עתידו.

"אני רוצה לשוחח עם ראשי באיירן ועד אז לא אתחיל להתאמן. בחודשים האחרונים היו התקפות ארסיות נגדי מהתקשורת הגרמנית והם לא התייצבו לצדי ולא תמכו בי", סיפר החלוץ לעיתון. לבנדובסקי נמצא כרגע בחופשה ואמור להתחיל להתאמן ב-25 ביולי. הוא גם התראיין ל"פשגלונד ספורטובי" הפולני ואמר בין היתר שהוא רוצה להישאר קפטן נבחרת פולין תחת יז'י בז'צ'ק, המאמן החדש ששיחק במכבי חיפה: "אנשים חיכו שאני אכשל והעבירו עלי ביקורות ארסיות. לא יודע מהיכן מגיע הרוע הזה. לא יודע מה בדיוק קרה לי במונדיאל. זה היה סיוט. חזרתי הביתה והמשחק הראשון שראיתי בטלוויזיה בין חצי הגמר בין קרואטיה לאנגליה ואמרתי לעצמי 'איך אנגליה עלתה לשלב הזה ואנחנו לא נמצאים שם".

לבנדובסקי גם אמר: "אני בן אדם כמו כולם. אני לא מכונה. הבעיה בפולין שבמקום אופוריה כולם נכנסו למרה שחורה כאילו הכדורגל שלנו התמוטט. זה היה מונדיאל גרוע, אבל אי אפשר לזרוק את כל מה שהשגנו קודם לכן לפח. יש לנו סגל טוב וצריך להתאושש ולחזור. השחקנים נתנו והקריבו מעצמם מאה אחוז, אבל לא הגענו לתוצאות שהאוהדים ציפו מאיתנו".


לבנדובסקי. "בפולין יש תחושה שהכדורגל התמוטט" (Gettyimages)

הטעויות של הנבחרת: "היו לי הרבה לילות בלי שינה. לא יכולתי לצפות במשחקים במונדיאל. הכי גרוע שעשינו טעויות טיפשיות ונתנו מתנות ליריבות שלנו. הכישלון היה מורכב מגורמים שונים. הייתי ארבע שנים הקפטן וכולם חשבו שהכל בסדר. פתאום היו כישלונות וחושבים שאני לא מתאים לתפקיד. אנשים צריכים להבין שזה לא סוף העולם בקשר לנבחרת ושאנחנו עוד נחזור לנצח. ירדו עלי שאחרי סנגל הלכתי לאשתי ביציע במקום לחדר ההלבשה. אני לא יכול לקבל חיבוק מאשתי ברגע כזה כואב?".


הקושי לעזוב את באיירן מינכן:
"אמרתי לפיני זהבי, הסוכן שלי, שמרגע שהמונדיאל מתחיל אני לא רוצה דיבורים על ההעברות. רציתי להיות מרוכז לחלוטין במונדיאל וזה מה שעשיתי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי