קובאץ': "באיירן לא מוכנה לסבול עוד הפסדים כאלה"

ניקו קובאץ'
ניקו קובאץ' | Gettyimages

מאמן אלופת גרמניה אחרי ההפסד 2:0 להרטה: "לא רק שלא ניצלנו הזדמנויות, גם נתנו להם לכבוש שני שערים וזה דבר שלא יכול לקרות". רק לפני שנה פוטר אנצ'לוטי מהמועדון. סקיילברד: "לא האמנתי שאראה תוצאה כזאת"

קבוצות: הרטה ברלין
(גודל טקסט)
באיירן מינכן בהלם אחרי שהפסידה אתמול (שישי) 2:0 להרטה ברלין באצטדיון האולימפי בברלין, הפסד שגרם לכך שהאלופה כבר הפסידה ארבע נקודות השבוע אחרי התיקו נגד אאוגסבורג, ועלולה לרדת למקום השלישי בליגה. במועדון הבווארי כבר פיטרו בעבר מאמנים על דברים כאלה, אבל נראה שמעמדו של ניקו קובאץ' עדיין לא התערער לחלוטין. עם זאת, במקרה שהאלופה לא תעלה על מסלול הניצחונות בהקדם, נראה שלא תהיה הרבה סבלנות כלפיו כפי שהיה עם קודמיו, בהם קרלו אנצ'לוטי. שפוטר לפני שנה בדיוק אחרי ההפסד 3:0 בליגת האלופות לפאריס סן ז'רמן.


על קובאץ' עברו רגעים לא נעימים אתמול. ב"בילד" נכתב שהיה אירוני שהוא הפסיד לקבוצה בה החל את הקריירה ככדורגלן ושיחק בה 223 משחקים בשתי קדנציות, האחרונה כשעזב את באיירן לשלוש עונות ב-2003/4. לפי הסטטיסטיקה, כאשר ודאד איבישביץ' העלה את הברילנאים ל-0:1 בפנדל בדקה ה-23 יכלו בבאיירן לדעת שהם כבר לא ינצחו את המשחק. זאת מאחר שבכל 15 המשחקים שהבוסני העלה את הרטה ל-0:1, הקבוצה לא הפסידה (11 נצחונות ו-4 תיקו). מלבד זאת החלוץ כבש את הפנדל ה-17 שלו בבונדסליגה מתוך 20 שבעט והרטה ניצחה את באיירן לראשונה אחרי 14 משחקים.


עוד נכתב שהרוטציה של המאמן הקרואטי לא עבדה. הוא ביצע שישה שינויים בהרכב מזה שפתח נגד אאוגסבורג, השינוי הכי גדול שנעשה אי פעם בבאיירן, ולמרות זאת הקבוצה נעדרה יצירתיות ושיחקה כדורגל איטי. קובאץ' אמר בסיום: "לא רק שלא ניצלנו את ההזדמנויות שלנו, גם נתנו להם לכבוש שני שערים וזה דבר שלא יכול לקרות. הפנדל היה מיותר ובשער השני גם עשינו טעות טקטית ונענשנו כל כך. מי שעושה טעויות בבונדסליגה נענש מיד. כל מי שמכיר את הקבוצה יודע שלא נהיה מוכנים לסבול עוד הפסדים כאלה. אני חושב ששיחקנו משחק סביר, אבל התוצאה מקשה את הצדקת דבריי". באיירן הפסידה לראשונה ב"אוקטוברפסט" בליגה מאז 2010 במשך 28 משחקים רצופים.


השוער מנואל נוייר אחרי המשחק: "במחצית הראשונה לא נכחנו במגרש במאה אחוז. היה חסר לנו משהו. רק במחצית השנייה אפשר היה להרגיש שאנחנו באמת רוצים לנצח את המשחק". שחקני באיירן גילו חולשה נוראית. ג'רום בואטנג קיבל את הציון 6 שנחשב לגרוע ביותר (בסולם הדירוג של התקשורת הגרמנית לפי 0 הכי טוב ו-6 הכי גרוע) ב"בילד". ניקלאס סולה, רנאטו סאנצ'ס הפורטוגלי וגם ניקו קובאץ' על ניהול המשחק, קיבלו את הציון 5 כל אחד.


28 – #Bayern have lost a game during the #Wiesn for the first time since their 2-0 defeat against Dormund in 2010, ending a streak of 28 matches without a defeat. Hangover. #BSCFCBpic.twitter.com/lhYMWTO6W4

— OptaFranz (@OptaFranz) 28 בספטמבר 2018

מאמן הרטה פאל דארדיי, ששיחק עם קובאץ' באותה הקבוצה, הראה לכולם איך מנצחים את באיירן על ידי משחק לחץ על כל המגרש והוא שיחק כל הזמן על אגף שמאל החלש של האלופה ואמר בסיום: "זה לא לחץ כמו שזו משמעת טקטית. הפנדל היה נכון במאה אחוז וידענו לשלוט בכדור. נחגוג בסוף השבוע ואחרי זה נחזור לעבוד קשה". הקשר הנורבגי פר סקיילברד בן ה-32, ששיחק לראשונה העונה, אמר: "אני מסתכל על לוח התוצאות באיצטדיון וזה נראה לי כמו תוצאה סוריאליסטית. במארס 2013 הפסדתי להם 9:2 עם המבורג בליגה ולא הייתי מאמין שעוד אספיק לראות תוצאה כזאת ככדורגלן פעיל".  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי