קבוצות הבונדסליגה מחפשות את ג'יידון סאנצ'ו הבא

ג'יידון סאנצ'ו
ג'יידון סאנצ'ו | Gettyimages

השחקן האנגלי הפך לסחורה מבוקשת בגרמניה. כל 18 הקבוצות של הליגה הבכירה שלחו סקאוטים כדי לצפות בניצחון 1:3 של הנבחרת הבריטית עד גיל 17 על ברזיל. בורוסיה דורטמונד כעת תנסה לרכוש גם את פיל פודן ודקלן ריס

(גודל טקסט)

השחקנים האנגלים הפכו למטרה מספר אחד של קבוצות הבונדסליגה. בעקבות הצלחתו של ג'יידון סאנצ'ו בבורוסיה דורטמונד מועדונים ברחבי גרמניה שולחים מאתרי כישרונות ברחבי אנגליה. כל 18 הקבוצות בבונדסליגה שלחו סקאוטים לראות משחקים באנגליה כדי לנסות לעשות 'מחטפים' של צעירים מוכשרים בכדורגל המקומי שלא מרבים לשחק בקבוצות הבכירות בפריימרליג.

בחמש השנים האחרונות הנבחרות הצעירות באנגליה עבדו בסנט. ג'ורג' פארק תחת המנהל המקצועי בהתאחדות דן אשוורת' שעזב בחודש שעבר לברייטון והשאיר חור גדול מקצוע. העבודה שלו הביאה לזכייה באליפויות העולם עד גיל 17 ועד גיל 20 וביורו עד גיל 19. אחרי ההצלחה של סאנצ'ו רוצים כעת בדורטמונד את פיל פודן ממנצ'סטר סיטי ודקלן ריס מווסטהאם. ביום שלישי נכחו 18 סקאוטים מכל הקבוצות בבונדסליגה כדי לראות את אנגליה גיל 17 מנצחת את ברזיל בטלפורד 1:3.

אחד מסוכני הכדורגל אמר: "זה ברור שבגרמניה שמו להם למטרה להחתים צעירים אנגלים והם מציעים להם לשחק בבוגרים כדורגל באופן קבוע בעוד שבגדולות של אנגליה אפילו כישרון כמו פודן שפפ גווארדיולה שיבח והילל בקושי זוכה לדקות משחק בגלל כמות הכוכבים בליגה. בבונדסילגה המצב שונה מכיוון שיש לקבוצות יכולת לתת לצעירים לשחק. אין כוכבי על ושחקנים שנרכשים בכסף גדול כמו באנגליה שם מחויבים לתת לאלה שעלו הרבה כסף לשחק. הקבוצות משלמות כסף קטן על הצעירים לאנגליות והם יודעים שבעתיד יהפכו לכוכבים גדולים כי הם מקבלים דקות משחק". האם הבונדסליגה תהיה כעת האחראית לטיפוח צעירים בליגה?


פיל פודן שלא מקבל דקות בסיטי הפך למטרה מבוקשת בגרמניה (Gettyimages)

סאנצ'ו דוגמא מצוינת אחרי שזומן לנבחרת הבוגרת רק בזכות ההופעות שלו בדורטמונד ששילמה עליו שמונה מיליון ליש"ט בעונה שעברה. כבר עכשיו הערך שלו בשוק השחקנים הרבה יותר גבוה והקשר היה שותף כמחליף בתיקו 0:0 נגד קרואטיה בליגת האומות. סאנצ'ו כבר האריך חוזהו בדורטמונד עד 2022 אחרי שבישל שישה שערים העונה למרות שפתח רק פעם אחת בהרכב. הוא מוביל את טבלת המבשלים בליגות הגדולות באירופה יחד עם סוסו ממילאן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי