14 שנות מאסר למחבל שפוצץ את האוטבוס של דורטמונד

סרגיי, דורטמונד
סרגיי, דורטמונד | Gettyimages

סרגיי ונרגולד, שביצע את הפיגוע לפני כשנה וחצי במשחק ליגת האלופות של הצהובים שחורים נגד מונאקו, הורשע בניסיון רצח של 28 אנשים ושימוש במטעני חבלה והתנצל במהלך המשפט

(גודל טקסט)

סרגיי ונרגולד הגרמני ממוצא רוסי שפוצץ את האוטובוס של בורוסיה דורטמונד לפני 595 ימים באפריל 2017, נידון הערב (שלישי) ל-14 שנות מאסר אחרי שהואשם בניסיון רצח של 28 בני אדם שהיו בכלי הרכב במהלך התקיפה.

ונרגולד, על פי העדויות, רצה להוריד את ערך המניות של דורטמונד בבורסה באמצעות ההתקפה ולכן ביצע את אותו מעשה מזעזע. הוא הכין שלוש פצצות והפעיל אותן כשהאוטובוס היה בדרכו למשחק בליגת האלופות בדורטמונד מול מונאקו. המשפט נערך 11 חודשים לאחר מכן והאזרח הגרמני שנולד ברוסיה הוביל במהלך אותה התקפה לפציעתם של הבלם מארק ברטרה ושוטר מקומי בן 60 שרכב אז על אופנוע וכיום הוא משותק.

ונרגולד שהה מראש בבית המלון של דורטמונד כדי לעקוב אחרי הקבוצה. הפצצות שהכין שקלו שני קילו והוא היסווה את המטרה האמיתית שלו בכך שהשאיר מכתב בו נאמר שהוא טרוריסט איסלמי וכולם היו בטוחים שזו הייתה עוד התקפה של הגיהאד האיסלמי על הכדורגל העולמי, אך למעשה הוא הימר ב-26 אלף יורו על כך שמניות הקבוצה יירדו בערכן וקיווה להרוויח חצי מיליון יורו, כך טענה התביעה נגדו. בבית המשפט הוא ביקש סליחה מהנפגעים ועורך דינו קרל היידנריך טען: "מרשי רצה רק לעורר פאניקה ולא לפגוע שמישהו".

המשטרה עצרה אותו אחרי עשרה ימים לאחר שהשאיר עקבות. הוא התלונן בבית המלון שהחלון שלו פונה לצד הכניסה לבית המלון ואחרי הפיצוץ נכנס בצורה הכי טבעית לאכול סטייק במסעדה. בארטרה, בלם בטיס כיום, נפצע בכף ידו מחפץ מתכתי ובמקומות אחרים בגוף ועבר ניתוח. שחקני דורטמונד העידו בבית המשפט ואמרו כי עברו סיוט נוראי ובמשך ימים רבים אחרי הפיגוע לא יכלו לישון. הדבר הכי שערורייתי היה שאופ"א הכריחה את דורטמונד לשחק יום לאחר מכן מול מונאקו. המאמן תומאס טוכל, שנמצא בפאריס כיום, התנגד ורב אז עם הנהלת הקבוצה שהסכימה לתביעת אופ"א וזו אחת הסיבות שהוא עזב את המועדון. 


הואשם בניסיון רצח של 28 אנשים (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי