הקינג לקראת דורטמונד: "זה אחד המשחקים הכי קשים שיש"

דיטר הקינג
דיטר הקינג | Gettyimages

מאמן גלדבאך מתכונן לקרב הצמרת בשישי (21:00, ישיר בספורט) נגד מוליכת הטבלה, בקרב בין שתי הקבוצות שניצחו העונה את האלופה באיירן מינכן: "זה נורמלי לחלוטין שהאוהדים מצפים מאיתנו לדברים".

(גודל טקסט)

בורוסיה דורטמונד כבר הבטיחה את אליפות החורף וגם הפסד מחר (שישי, 21:00, שידור ישיר בספורט1) לבורוסיה מנשנגלדבאך בבית לא ישנה את העובדה הזאת, אבל בהחלט עלול להבעיר את הצמרת ולהוציא את מוליכת הטבלה לפגרה עם הרגשה ענקית של פספוס.

בגרמניה מכנים זאת "קרב הבורוסיות" מנשנגלדבאך שבמקום השני רחוקה רק שש נקודות מדורטמונד ובשיוויון נקודות עם באיירן מינכן שמדורגת שלישית. שתיהן זכו בעבר כל אחת בחמש אליפויות, אבל רחוקות מ-27 התארים של הבווארים, שהפסידו העונה 3:0 לגלדבאך וגם 3:2 בקלאסיקר לשוורצגלבן. גלדבאך זכתה לאחרונה באליפות ב-1977, כשדורטמונד לעומתה זכתה בשתיים רצופות ב-2011 וב-2012 עם יורגן קלופ.

דורטמונד כבשה עד כה 42 שערים ב-16 מחזורים, ממוצע של כמעט שלושה שערים במשחק, אותו לא השיגה מאז ייסוד הליגה ב-1963/4, כשאף סגל של קבוצה בליגה לא כולל 16 שכבר הבקיעו, כשפאקו אלקסר (12) ומרקו רויס (10) מובילים. החלוץ הספרדי מחזיק בשיא בונדסליגה עם עשרה כיבושים אחרי שעלה מהספסל, ורויס הוא השחקן הבולט ביותר אחרי שהוסט לעמדה קידמית יותר בקישור והוא נהנה מהפתיחה הכי טובה בליגה.

גם גלדבאך כובשת בצרורות והעונה הבקיעה עד כה 35 שערים. תורגן הזאר והרכש מניס אלאסן פלאה, כבשו תשעה שערים כל אחד. הזאר היה מעורב -15 שערים העונה (9 שערים ושישה בישולים). הוא כבש מכל זווית והמנהל הספורטיבי של הקבוצה מקס אברל אמר: "הוא הפך לשחקן מושלם". שתי הקבוצות גם נהנות מכך שביתן הפך למבצרן. מנשגלדבאך רשמה שמונה נצחונות ביתיים ויש לה את המאזן הביתי הטוב ביותר, ודורטמונד הפסידה העונה שתי נקודות בלבד בזיגנל אידונה פארק.

החלוץ הברזילאי רפאל ייעדר מהרכב מנשגלדבאך בגלל פציעה ואמר: "הבחורים יעשו את זה עבורי. הרבה אוהדים עודדו אותי וגם מאמן דורטמונד פאברה התקשר", אמר. מאמן גלדבאך דיטר הקינג אמר: "הציפייה למשחק הזה ענקית. זה סיום מצוין של החלק הראשון של העונה ונקווה שנוציא תוצאה טובה. זה נורמלי לחלוטין שהאוהדים מצפים מאיתנו לדברים גדולים, אבל זה אחד המשחקים הכי קשים שיש".


הקינג. מבין את הציפיות מגלדבאך (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי