צפו בתקציר: 1:2 לדורטמונד על מנשנגלדבאך

מרקו רויס
מרקו רויס | Gettyimages

המחזור האחרון לפני היציאה לפגרה נפתח עם משחק עונה בין שתי המוליכות, בסיומו ההפרש בפסגה צמח ל-9 נקודות. סאנצ'ו כבש ראשון, קראמר איזן בהחלטה גבולית ורויס עם שערו ה-11 העונה הכריע. פאקו אלקאסר נפצע

(גודל טקסט)

לא רק אלופת החורף, אלא גם בסטייל: בורוסיה דורטמונד התאוששה מההפסד באמצע השבוע בדיסלדורף וניצחה בביתה 1:2 את בורוסיה מנשנגלדבאך בקרב בין שתי הראשונות בבונדסליגה, כך שהיא יוצאת לפגרה כשהיא בפער מבטיח של תשע נקודות מהמדורגות אחריה. באיירן מינכן תשחק רק מחר בחוץ נגד איינטרכט פרנקפורט (שבת, 19:30, ישיר בספורט3), אבל עד אז גם היא בפיגור משמעותי מהמוליכה.

כידוע הפסדה של דורטמונד רק לפני שלושה ימים היה הראשון שלה העונה, אבל בפתיחת המחזור ה-17 והאחרון בגרמניה לפני היציאה לפגרה שתיארך כחודש, שחקניו של לוסיאן פאברה הוכיחו מדוע הם הטובים ביותר בבונדסליגה בחצי העונה הראשונה ולהם כעת 42 נקודות לעומת 33 של הדולקות אחריהם. בדקה ה-34 הצהובים שחורים חטפו מכה לא פשוטה כשפאקו אלקאסר, החלוץ המצטיין שהפעם גם פתח, נפצע והוחלף על ידי מריו גצה, אבל דווקא דקות לאחר מכן הגיעה נקודת המפנה.

אחרי 42 דקות היה זה גצה בכבודו ובעצמו שבישל את השער הראשון במשחק, אותו סיים בצורה נפלאה ילד הפלא האנגלי ג'יידון סאנצ'ו בן ה-18. כבר נראה היה שכך יירדו הצדדים למחצית, אבל דקה בתוך תוספת הזמן הצליח כריסטוף קראמר להכניע את רומן בורקי וקבע 1:1. שחקני דורטמונד טענו לנגיעת יד ובצדק, צוות ה-VAR חשב שהייתה זו נגיעה לא מכוונת ועל כן אישר את השער.


סאנצ'ו. ללא ספק הדבר הבא בככדורגל העולמי (Gettyimages)

במחצית השנייה דורטמונד הגיבה במהרה וכבר בדקה ה-54 שבה ליתרון. מתפרצת קטלנית מאגף ימין הסתיימה בבישול נוסף של גצה, הפעם למרקו רויס שגלש לכדור, הקדים את יאן זומר, כבש את ה-11 שלו העונה ולמעשה קבע את תוצאת המשחק ונתן את האות לחגיגות. רויס עוד יכול היה לכבוש את השלישי בכדור חופשי, אבל נעצר רק על ידי המשקוף.


רויס מכריע את ההתמודדות. אלופת חורף חדשה ובסטייל (Gettyimages)

בתוך כך, הערב גם נפתח המחזור ה-17 בליגה הספרדית ושני משחקים נערכו. תחילה נפרדו ג'ירונה וחטאפה ב-1:1, אנחל העלה את האורחת ליתרון בדקה ה-61 וחמש דקות לסיום ברנרדו אספינוסה איזן ומנע מג'ירונה הפסד ביתי, לאחר מכן ריאל סוסיאדד נכנעה בביתה 1:0 לאלאבס המפתיעה משער של ג'ונתן קאיירי בדקה ה-11.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי