זמן להתעורר: הבונדסליגה חוזרת אחרי תרדמת חורף

מרקו רויס עם מריו גצה
מרקו רויס עם מריו גצה | Gettyimages

אחרי חודש שלם, הליגה הגרמנית שוב כאן. בתום מחנות אימונים וחיזוקים נקודתיים בסגל, הקבוצות ישובו למגרשים לחצי השני של העונה. השאלה העיקרית: האם דורטמונד מסוגלת לשמור על הפער בדרך לאליפות?

(גודל טקסט)

הבונדסליגה חוזרת בסוף השבוע אחרי הפסקה של חודש, אותו ניצלו הקבוצות כדי לצאת למחנות אימונים ולרכוש שחקנים. השאלה המרכזית: האם דורטמונד, שהוכתרה לאלופת החורף, מסוגלת לשמור על פער שש הנקודות מבאיירן מינכן ולזכות באליפות.

כבר מחר תארח הופנהיים את באיירן ותוכל לתרום לדורטמונד משהו במאמץ המשותף למנוע מהבווארים אליפות שביעית ברציפות. מאז עונת 2011/12 אלופת החורף גם זכתה באליפות בסיום העונה, ובאותה עונה היוצרות היו הפוכות: באיירן הובילה, אבל דווקא דורטמונד הניפה את צלחת האליפות בתום העונה.

יש אולי ליגות טובות מהבונדסליגה, אבל בשני פרמטרים היא הכי בולטת: היא הליגה עם הצעירים הכי מבטיחים כיום, ונכבש בה ממוצע השערים הרב ביותר בין הליגות הגדולות באירופה: 3.04 גולים למשחק (2.85 באנגליה, 2.38 בלבד בישראל). חלון ההעברות בינואר לא כלל עסקאות ענק. היכולת המשופרת שהציגה באיירן מינכן לקראת הפגרה גרמה לראשי המועדון לדאוג לחיזוק בעיקר לקראת העונה הבאה. בין השאר סוכם על החתמת מגן נבחרת צרפת בנג'מין פבאר, שהצטיין במונדיאל וכבש שער ענק נגד ארגנטינה. הוא ישחק לראשונה בקריירה בקבוצה גדולה ויגיע משטוטגרט בקיץ תמורת 35 מיליון יורו. הדבר יאפשר את הסטתו של ג'ושוע קימיך לקישור.


הם בורוסיה דורטמונד תחגוג אליפות בסוף העונה? (Gettyimages)

השחקן היחיד שהגיע לבאוורים בינואר הוא אלפונסו דיוויס הקנדי-גנאי בן ה-18, ששיחק בוונקובר ווייטקאפס מה-MLS ויוכל לשחק באגפים. מחירו הסופי ינוע בין 11 ל-15 מיליון יורו, ולאחר שחתם לחמש שנים אמר: "זו הגשמת חלום עבורי". רוברט לבנדובסקי סבור שהוא יהפוך לחלוץ גדול והמאמן ניקו קובאץ' התלהב: "הוא כבר בשל לשחק בבונדסליגה". באיירן החליטה עקרונית לרכוש צעירים מבטיחים בכסף גדול ועדיין מנסה להחתים את קאלום הודסון-אודוי מצ'לסי, עליו הציעה 40 מיליון יורו ונענתה בשלילה.

דורטמונד המוליכה מכרה את כריסטיאן פוליסיץ' לצ'לסי (שהשאילה לה אותו עד תום העונה) – כנראה בשל היכולת המזהירה שמציג ג'יידון סאנצ'ו, שדחקה את פוליסיץ' לקצה הספסל. בצ'לסי הוא עשוי לשמש כיורש של אדן הזאר בעסקת ענק של 64 מיליון יורו. מקצועית, דורטמונד לא אמורה להיפגע בחלק השני של העונה, וזכתה לשבחים על התנהלותה הכלכלית כשהוציאה עד כה 90 מיליון יורו על רכש – כולל בלם בוקה ג'וניורס לאונרדו באלרדי עליו שילמה 15 מיליון יורו – ועדיין נותרה מאוזנת.

דורטמונד עדיין עלולה לאבד את יוליאן וייגל, אותו רוצה פריז סן ז'רמן. תומאס טוכל לוחץ עליו להישאר, אבל אם לא יצליח למנוע את המעבר, הוא מעוניין להחליפו באדריאן ראביו, שיעשה את הדרך ההפוכה. וייגל לא נחשב לשחקן הרכב ראשון אלא כמחליפו של אקסל ויטסל. דורטמונד החליטה עקרונית שלא למכור עוד שחקנים לבאיירן, אחרי שהעבירה אליהם בעבר את מריו גצה, את רוברט לבנדובסקי (בהעברה חופשית) ואת מאטס הומלס. פוליסיץ' היה יכול לעבור בקלות לבאיירן, אבל דורטמונד התעקשה והוא נמכר לפרמייר-ליג.


מליגת ה-MLS היישר לאלופת גרמניה. אלפונסו דיוויס (Gettyimages)

ר.ב לייפציג הרביעית עשתה רכש מצוין אחרי שקנתה את אמדו הידרה, שחקן נבחרת מאלי בן 20 מרד בול זלצבורג, הנחשב ליורש של נבי קייטה. הקבוצה גם רכשה את הקשר האחורי טיילר אדאמס (19) מניו יורק רד בול. בלייפציג כל כך התרשמו ממנו, עד שנתנו לו חוזה לחמש שנים למרות פציעה קשה בברכו. כעת הוא התאושש ואמור לחזור לשחק. מי שעשוי לעזוב בקיץ הקרוב הוא טימו ורנר, לבאיירן או לליברפול.

פרנקפורט, שגם היא נחשבת לאחת מהפתעות העונה, בילתה במחנה אימונים חמים בפלורידה והמאמן אדי הוטר מקווה להמשיך ולהפתיע בשבת נגד פרייבורג. מאמן הנבחרת יואכים לב הצהיר שפרנקפורט היא אחת המועמדות מבחינתו לזכות באליפות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי