קומאן כשיר, קובאץ' חושש: "ליברפול תוכל להבקיע נגדנו בכל דקה"

קינגסלי קומאן
קינגסלי קומאן | AFP

באיירן מינכן גברה 2:3 על אאוגסבורג וצימקה את הפער מדורטמונד, אך הניצחון הדחוק על קבוצת התחתית העלה את מפלס הדאגה. לעומת זאת, קומאן, טיאגו וחאמס רודריגס יהיו כשירים

(גודל טקסט)

ניקו קובאץ', מאמן באיירן מינכן, לא נתן לניצחון הדרמטי 2:3 על אאוגסבורג לבלבל אותו, למרות שקבוצתו הורידה אתמול את הפער מדורטמונד לשתי נקודות בלבד לפחות עד יום שני, אז תשחק נגד נירנברג בחוץ (21:20, שידור ישיר בספורט2).

באיירן מינכן נקלעה פעמיים לפיגור אחרי שלאון גורצקה כבש שער עצמי תוך 13 שניות משריקת הפתיחה (השער העצמי המהיר בהיסטוריית הבונדסליגה והכי מהיר העונה), אבל קינגסלי קומאן תיקן עם צמד ודויד אלאבה כבש שער נוסף כדי להעניק נקודות יקרות, אבל גם נורת אזהרה רצינית לקראת המשחק נגד ליברפול באנפילד ביום שלישי בשמינית גמר ליגת האלופות, מפגש אליו יותר מסביר שהבווארים לא מוכנים.

לצד הניצחון הדחוק, בבאיירן התבשרו שקינגסלי קומאן, המצטיין במשחק שירד צולע לחדר ההלבשה לאחר שנפגע בקרסול השמאלי, שם קרע רצועות פעמיים בעבר ונותח, יהיה כשיר. זו אנחת רווחה גדולה עבור באיירן, מכיוון שפציעה באיזור בשנה שעברה גרמה לקומאן להחמיץ חלק גדול מהעונה וגם את הגביע העולמי וגם העונה נפגע באיזור וחזר לשחק רק בדצמבר. כאמור הבוקר הבדיקה הראתה כי ישנה פגיעה, אולם היא לא חמורה כפי שחששו והוא יהיה כשיר למשחק באנפילד.


נבדק ונמצא כשיר ליום שלישי. קומאן (AFP)

בניגוד לקומאן שיוכל לשחק, באיירן תחסר מול ליברפול את תומאס מולר המושעה ואריאן רובן וקורנטן טוליסו הפצועים. חאמס רודריגס וטיאגו אלקנטרה נפצעו אף הם אתמול, אבל נראה שאין חשש שלא יהיו כשירים.

המטרה של באיירן הייתה להלחיץ את דורטמונד והיא הושגה במשחק באאוגסבורג, אבל מפלס הלחץ עלה לאחר שמשחק מול קבוצה שנמצאת שש נקודות בלבד מהמקום האחרון הפך למסובך וכמעט עלה לה במעידה נוספת. קובאץ' אמנם פתח עם ההרכב הכי חזק שלו, אבל זה היה רחוק מלשכנע. "נגד ליברפול כל אחד יצטרך להיות הרבה יותר טוב", הבהיר המאמן בקצרה כשנשאל אם זה יספיק נגד מוליכת הפרמיירליג. היה זה משחק שישי ברציפות ב-2019 שבאיירן ספגה, אפילו שמנואל נוייר חזר מפציעה ויפתח גם נגד ליברפול. יתרה מכך, בליגה באיירן כבר ספגה העונה 26 שערים, כאשר בבל העונה שעברה ספגה 28.


קובאץ' וטיאגו. הקשר צפוי להיות כשיר, אבל יצטרך גם הוא להציג יכולת טובה יותר (AFP)

קובאץ' הוסיף: "טעויות כאלה כמו שעשינו בהגנה לא יכולות לחזור נגד ליברפול. אם השחקנים שלי יתנו לשחקני ליברפול את אותו מרחב פעולה, נמצא את עצמנו במצב מסוכן של ספיגה בכל דקה. חשוב מאוד להחזיק בכדור ושהשחקנים יראו משמעת. אם אתה נותן ליריבה לרוץ מולך, אז כל קבוצה בבונדסליגה יכולה לכבוש מולנו. ההרגשה היא שלאאוגסבורג היו שלוש בעיטות לשער ושתיים נכנסו בגלל שלא עמדנו נכון בהגנה. זה דבר שרודף אותנו העונה כאשר כל אחד שבועט נגדנו גם כובש. כשהכדור לא ברגליים שלנו אנחנו לא משחקים כפי שאני רוצה. טעויות אישיות של השחקנים שלנו גורמות לשערים".

מנואל נוייר הוסיף לדברי מאמנו: "לא יכולתי לעשות הרבה מדי מול השערים של היריבה. רצינו להיות עם רשת נקייה לפני ליברפול ונצטרך לשפר את הצד הזה אצלנו.  קבוצה מאוד התקפית ונצטרך לשפר את הצד הזה של משחקנו".

פרנק ריברי שנכנס כמחליף התראיין ל"ל'אקיפ" ואמר שהוא רוצה להאריך את חוזהו בבאיירן לעונה נוספת: "החולצה של באיירן היא כמו העור השני שלי. אני מרגיש שאני מסוגל עדיין לשחק בקבוצה 35 משחקים בעונה. אני ווינר ויש לי הכל בקבוצה, אז למה שאלך למועדון אחר? מקווה בעתיד לקבל תפקיד במועדון. עזרתי להרבה צעירים כמו דויד אלאבה שבגיל 15 לקחתי אותו תחת חסותי".


ריברי. רואה את עצמו נשאר בבאיירן גם ביום שאחרי הקריירה (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי