דיווח: פיליפ לאם מועמד לתפקיד יו"ר ההתאחדות הגרמנית

פיליפ לאם
פיליפ לאם | Gettyimages

קפטן באיירן והנבחרת בעבר, שפרש מכדורגל לפני כמעט שנתיים, עשוי להחליף את ריינהרד גרינדל שצפוי להתפטר עד סוף השבוע לאחר שכהונתו הקצרה בתפקיד, מאז מאי 2016, מוגדרת ככישלון חרוץ

(גודל טקסט)
בגרמניה פורסם היום (שני) כי ריינהרד גרינדל, נשיא ההתאחדות הגרמנית, צפוי להודיע על התפטרותו עד סוף השבוע ולפנות את הדרך למישהו אחר שייקח את המושכות. מועמד בכיר לקבל את המשרה הוא פיליפ לאם בן ה-35, מגן נבחרת גרמניה ובאיירן מינכן בעבר. 


גרינדל התמנה לתפקיד בחודש מאי 2016 ותקופתו הקצרה בתפקיד לוותה לא רק בהתדרדרות המקצועית של הנבחרת הגרמנית שכאלופת העולם הודחה כבר בשלב הבתים במונדיאל, אלא גם בסכסוכים פנימיים. הקשר מסוט אוזיל שהודיע על פרישה מהנבחרת, תקף את ההתאחדות הגרמנית על היחס כלפיו לאחר שספג ביקורת קשה  כשהצטלם עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן. יו"ר ההתאחדות לא הגן על הקשר ולא עצר את העליהום. לפי הדיווח, הגרמני איבד את מעט התומכים שהיו לו, ואתמול נערכה ישיבה של הדריקטוריון. 


בגרמניה רוצים לתקן את הרושם ולצאת לדרך חדשה ופיליפ לאם שנחשב לאחד השחקנים האהובים בגרמניה ולדמות שקטה מאוד, נראה כמחליף האידיאלי. להאם כבר סייע לגרמניה לזכות באירוח יורו 2024 כאשר כיהן כשגריר. להאם שיחק עשר שנים בנבחרת גרמניה והיה הקפטן שהניף את גביע העולם ב-2014 לאחר הניצחון על ארגנטינה. הוא רשם 113 הופעות במדיה המאנשפט ומדורג חמישי בכל הזמנים במספר ההופעות. גם בבאיירן מינכן הייתה לו קריירה יוצאת דופן כאשר זכה איתה בטרבל ב-2012/13 ובסה"כ השלים 13 שנים בבוואריה עם למעלה מ-500 משחקים.


⚠️ According to Spox and Goal, Reinhard Grindel will announce this week that he will step down as DFB president with Philipp Lahm favourite to replace him! pic.twitter.com/Fq2zfnREcK

— Bayern & Germany (@iMiaSanMia) April 1, 2019

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי