מולר: "זה דבר נדיר", ריברי: "יום ההולדת שלי הגיע מוקדם"

פרנק ריברי עם תומאס מולר ועם רוברט לבנדובסקי
פרנק ריברי עם תומאס מולר ועם רוברט לבנדובסקי | AFP

באיירן מינכן חגגה עם חמישיה בלתי נשכחת לרשת של דורטמונד במשחק העונה: "לא זוכרים חוויה כזאת באליאנץ ארנה". קובאץ': "כדורגל הוא דבר שקשה להסביר". פאברה: "היינו מרוכזים בדיבורים על אליפות".

(גודל טקסט)
באיירן מינכן רשמה אתמול (שבת) את אחד הניצחונות הגדולים בהיסטוריה שלה. את הקלאסיקר ה-100 כבר לא ישכחו, אחרי ה-0:5 שהנחיתו הבווארים על דורטמונד במשחק העונה באליאנץ ארינה, ועכשיו הם בדרך לזכייה בעוד אליפות. הפער אומנם רק נקודה לבאיירן, אבל המכה המוראלית שספגה דורטמונד היא עצומה. לראשונה מאז עונת 2001/2 יש רק פער של נקודה בין המוליכות בבונדסליגה במחזור ה-28. אז זו היתה לברקוזן שהקדימה בנקודה את דורטמונד, שזכתה לבסוף בתואר. האם זה יקרה שוב?


הכותרת ב"בילד" היתה "ניקו קובאץ' קפץ לעבר האליפות", לצד תמונה של המאמן חוגג באוויר. בעיתון נתנו שבחים לקובאץ' אחרי שני משחקים לא טובים של באיירן, שסיימה ב-1:1 נגד פרייבורג ובקושי ניצחה את הידנהיים 4:5 בגביע. בעיתון נכתב: "קובאץ' הכין את באיירן בצורה מושלמת למשחק, וזה היה אולי משחקו הטוב ביותר כמאמן בבונדסליגה. הוא קיבל החלטות טובות כשהחשובה בהן היא להחזיר את טיאגו אלקנטרה לתפקידו הקודם בקישור ההתקפי וזה עבד. הספרדי-ברזילאי היה חם כמו אש וגם בעט קרנות מצוינות".


קובאץ' עצמו אמר בסיום: "כדורגל הוא דבר משונה. לפעמים קשה להסביר אותו. היו לנו משחקים יותר טובים מאלה בעבר, אבל התוצאות לא היו טובות. לנצח בצורה כזאת זה מצוין. נתנו הופעה ענקית 90 דקות. המחצית הראשונה היתה מדהימה במיוחד. אני שמח ומברך את השחקנים שלי. יש עוד שישה משחקים לסיום, וראיתם כמה דברים משתנים במהירות בליגה. גם לנו וגם לדורטמונד מצפים משחקים קשים מאוד, כך שלא אגיד דבר על הסיכויים לאליפות. הכי חשוב ששיחקנו טוב בכל העמדות במגרש".


0 – Marco Reus hasn't fired a shot against FC Bayern and had more touches during kick-off than in the opposition box (1). Lost. #FCBBVBpic.twitter.com/eLzaKt9o7Q

— OptaFranz (@OptaFranz) 6 באפריל 2019


לבאיירן יש אולי שני משחקים קשים בסיום, נגד לייפציג בחוץ ופרנקפורט בבית, אבל יש לה גם הפרש שערים טוב יותר עם 46+ לעומת +31 של השנייה בטבלה. לדורטמונד משחקים קלים יותר על הנייר, אבל במחזור האחרון היא תפגוש את מנשנגלדבאך בחוץ. שלושה מהשערים שהובקעו מולה אתמול היו על ידי שחקני דורטמונד לשעבר. צמד של רוברט לבנדובסקי ושער של מאטס הומלס, שכבש את שערו הראשון העונה מול עיניו של מאמן הנבחרת יוגי לב שניפה אותו מהסגל בחלון הנבחרות. הוא לא חגג מול קבוצתו לשעבר.


לבנדובסקי כבש את שערו ה-200 בליגה, והפך לזר הראשון שעשה זאת. החלוץ הפולני עומד לזכות בפעם הרביעית בתואר מלך השערים, ורק גרד מולר זכה יותר פעמים בתואר עם שבע זכיות.


מנגד דורטמונד היתה חלשה מאוד. מרקו רויס לא בעט לעבר השער של באיירן אפילו פעם אחת, ונגע בכדור ברחבה שלו פעם אחת יותר מאשר הרחבה של הבאוורים. נשיא באיירן אולי האנס הזהיר לפני המשחק: "הפעם לא יהיו תירוצים", ושחקני באיירן לקחו אותו בשיא הרצינות.


Feels like my birthday has come one day earlier this year Brilliant performance from the whole team #fr7#miasanmia@FCBayernpic.twitter.com/fK8LaHr69L

— Franck Ribéry (@FranckRibery) 6 באפריל 2019


באיירן סיימה את המחצית הראשונה ביתרון 0:4. תומאס מולר הודה: "זה דבר נדיר אפילו עבור באיירן. לא זוכר חוויה כזאת באליאנץ ארינה נגד קבוצה כמו דורטמונד. המחצית הראשונה היתה פשוט מדהימה". פרנק ריברי, שחוגג היום יום הולדת 36, צייץ: "אני מרגיש שיום ההולדת שלי הגיע יום מוקדם יותר. הופעה מבריקה של כל הקבוצה".


מאמן דורטמונד לוסיאן פאברה אמר: "היינו מרוכזים יותר מדי בדיבורים על זכייה באליפות. קשה להסביר את התוצאה, אבל מגיע לבאיירן. נצטרך ללמוד מזה לקח. יכולנו לכבוש שער ראשון וזה אולי היה משנה את המשחק. ממצב של 4:0 במחצית כבר קשה לחזור. נצטרך להתרכז במשחק הבא. נצטרך לתת את המיטב בהמשך".


Say hello to the league leaders #MiaSanMiapic.twitter.com/dvo7SvhF40

— FC Bayern English (@FCBayernEN) 6 באפריל 2019


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי