מוריניו על מועמדותו לבאיירן מינכן: "מקווה שקובאץ' יישאר"

מוריניו
מוריניו | Gettyimages

המאמן הוזכר כמועמד לבווארים וכשהתראיין בנושא ל"בילד" הצהיר: "קשה לי להאמין שהם לא ייקחו אליפות ומגיע לו להמשיך. הבונדסליגה מעניינת, ליגה עם ניהול מעולה אצטדיונים מלאים". וגם: יחסיו עם נשיא דורטמונד

(גודל טקסט)

ברחבי אירופה ממשיכים לעקוב אחר התפתחויות בנוגע לעתידו של ז'וזה מוריניו, שאם לדייק בעצמו עושה את מסע יחסי הציבור למען תפקידו הבא. היום (רביעי) הוא התראיין לעיתון הגרמני "בילד" בעקבות ידיעות על מו"מ מתקדם עם ראשי מיינכן לקראת העונה הבאה והכחיש הדיווחים לפיהם יאמן בעונה הבאה את אחת מבין באיירן מינכן או בורוסיה דורטמונד, אולם ניתן לשער שלא היה אומר דבר בנושא כל עוד לשתי הקבוצות יש מאמן בתפקיד.

לאחר פיטוריו ממנצ'סטר יונייטד בדצמבר, "המיוחד" הצהיר שהוא מחפש לאמן בליגה בה לא עבר עד כה ותחילה נטען כי צרפת היא היעד המועדף, אלא שכעת מוריניו בעצמו העביר את ההתמקדות לגרמניה אחרי שנטען כי הוא במו"מ מתקדם עם ראשי באיירן מינכן והוא מצדו שיבח את הבונדסליגה ובחר להתראיין בעיתון הנחשב "בילד" הנחשב. עד כה, לפי הדיווחים, הוא הציע את עצמו לפריז סן ז'רמן, ליון, רומא, אברטון ובאיירן מינכן.

למרות שניקו קובאץ' בדרך לזכייה באליפות אחרי שרמס 0:5 את דורטמונד בשבת האחרונה במשחק העונה, עתידו בבאיירן מינכן בספק אחרי שעף מליגת האלופות מול ליברפול ופיגר אחרי דורטמונד כמעט לכל אורך העונה וכבר היה על סף פיטורים ואילו לוסיאן פאברה בדורטמונד גם עלול לאבד את כיסאו אחרי התבוסה הצורמת ואיבוד הפסגה בה ניצב ברוב שלבי העונה.


קובאץ'. מוריניו מוזכר כמועמד מוביל, אבל מחזיק אצבעות למאמן הנוכחי (Gettyimages)

"הבונדסליגה מאוד מעניינת. האיצטדיונים מלאים, הארגון בליגה מעולה, רוב הקבוצות משחקות עם טקטיקה מעניינת", אמר מוריניו, אבל גם הגן על קובאץ' בעקבות השמועות על הגעתו, "מבטיח לכם שאני מקווה שניקו יישאר בתפקיד, כי הוא עובד קשה מאוד כדי להגיע לרמות הגבוהות. לא האמנתי שבאיירן מסוגלת עדיין לזכות השנה בתואר, אבל אחרי ה-0:5 זו חייבת להיות באיירן כי הגורל של הליגה בידיים שלה. כנראה הניסיון הגדול שיש לה עדיין מהווה גורם חשוב. יש לה עוד משחק קשה נגד לייפציג, אבל אני לא מאמין שהיא לא תזכה".

מוריניו דיבר גם על יחסיו עם נשיא דורטמונד האנס-יואכים ואצקה :"הכרנו לפני זמן רב והוא בוטח בי כל כך, עד שהוא הרשה לעצמו בעבר לשאול את דעתי על שחקן זה או אחר שרצה לרכוש או על מאמנים שהוא רצה לתפקיד. יש בינינו כבוד הדדי גדול. אני מעריץ את העבודה שנעשית בדורטמונד ואת המאמצים להתחרות עם ענקית כמו באיירן מינכן".


מוריניו. המשרה הבאה תהיה בגרמניה? (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי