בלאן מועמד לסביליה, מונטלה מונה למאמן פיורנטינה

לורן בלאן
לורן בלאן | Gettyimages

מנג'ר נבחרת צרפת ופריז סן ז'רמן לשעבר, עשוי לשוב לקווים לאחר היעדרות של שלוש שנים ולשתף פעולה עם דאבור. המאמן האיטלקי החליף את פיולי המאכזב, מרקו רוזה יעזוב את זלצבורג בתום העונה ויעבור למנשנגלדבאך

(גודל טקסט)
לורן בלאן שלא מצא קבוצה מאז קיץ 2016, עשוי לשוב לקווים ולהצטרף בקיץ הקרוב לסביליה ולמואנס דאבור עקב מצבו הבריאותי של חואקין קפארוס, שהחליף את פבלו מאצ'ין בחודש מרץ והודיע השבוע כי הוא סובל מלוקמיה.


בלאן בן ה-53 החל את קריירת האימון שלו בבורדו בשנת 2007 וזכה עם הקבוצה מעיר היין באליפות בעונת 08/09 ואף הגיע עם הקבוצה לרבע גמר ליגת האלופות שנה מאוחר יותר. לאחר הקדנציה בבורדו מונה למאמן נבחרת צרפת, שם לא זכה להצלחה גדולה כאשר הודח ברבע הגמר על ידי ספרד ביורו 2012.


בקיץ 2013 מונה למאמן פריז סן ז'רמן שאיתה זכה בשלוש אליפויות רצופות כולל האליפות המוקדמת ביותר בתולדות הליגה הצרפתית בשנת 2016, אך בתום אותה עונה הוחלט שלא להמשיך את חוזהו של המנג'ר הצרפתי עקב אי הצלחה בליגת האלופות וכאמור לא שב לקווים עד היום.
מנו.



עשוי להתאמן תחת לורן בלאן בקיץ. מואנס דאבור (מאור אלקסלסי)


בתוך כך, מאמנו הנוכחי של דאבור, מרקו רוזה בן ה-42, שאת קריירת האימון החל רק בעונת 2012/13 בקבוצת לוקומוטיב לייפציג ומשם המשיך למחלקות הנוער של זלצבורג עד שקודם לתפקיד המאמן הראשי ב-2017, הודיע היום רשמית על מעברו בעונה הבאה לבורוסיה מנשנגלדבאך כשניצל סעיף שחרור בחוזהו.


גלדבאך מדורגת לאחר 28 מחזורים במקום החמישי בגרמניה, עדיין נאבקת על המקום הרביעי המוביל לליגת האלופות, ממנו היא רחוקה רק ארבע נקודות. מאז דצמבר 2016 היא מודרכת על ידי דיטר הקינג, שחוזהו מסתיים כעת וידוע כי לא ימשיך בקבוצה. לפחות לפי הפרסום, חוזהו של רוזה בלגדבאך הינו לעונה אחת בלבד, סביר שכולל אופציה בהתאם לתוצאות שתשיג הקבוצה.


Marco Rose will be our new head coach as of the 2019/20 season #DieFohlenpic.twitter.com/jJ75SSGkaD

— Gladbach (@borussia_en) April 10, 2019


זלצבורג הודיעה על עזיבת המאמן בתום העונה במסיבת עיתונאים, בה טען רוזה שקבוצתו עדיין נמצאת במאבקי אליפות לאור קיזוז שנעשה העונה לראשונה בליגה האוסטריה: "זלצבורג תהיה בעדיפות ראשונה מבחינתי בשבועות הבאים. אני חייב למועדון והיו לי הרבה סיבות להישאר כאן, כי התפתחתי והשתפרתי כאן כמאמן וזכיתי להמון רגעי אושר. ניתן את הכל עד סוף העונה ובקיץ אעבור למנשנגלדבאך, שם יהיה לי אתגר חדש. היו המון ספקולציות על כך בחודשים האחרונים, אבל זה נסגר רק השבוע".


באיטליה יממה לאחר שסטפאנו פיולי פוטר מפיורנטינה, וינצ'נצו מונטלה חתם בקבוצה מעיר מפירנצה והוא חוזר לקווים לאחר שפוטר מסביליה באפריל 2018. המנג'ר האיטלקי יפתח קדנציה שנייה בפיורנטינה כאשר אימן אותה במשך שלוש עונות בין השנים 2012-2015 כאשר הישג השיא שלו היה בעונתו האחרונה כאשר הוביל את הקבוצה לחצי גמר הליגה האירופית.


#MONTELLA È IL NUOVO ALLENATORE‼️
https://t.co/3Vf2bJTdwF#NoiSiamoFirenze ⚜️ #InsiemeSiamoPiùFortipic.twitter.com/dcrV1rnRsf

— ACF Fiorentina (@acffiorentina) April 10, 2019

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי