ג'יידון סאנצ'ו הוא השחקן הצעיר היקר בעולם על פי CIES

ג'יידון סאנצ'ו
ג'יידון סאנצ'ו | Gettyimages

קשר בורוסיה דורטמונד ונבחרת אנגליה שווה 150 מיליון יורו, יותר מכל שחקן אחר עד גיל 20, על פי הנתונים של מכון המחקר השוויצרי. גונדוזי במקום השני. ויניסיוס ג'וניור רק שביעי ואיזה מקום תפס קן מיובה?

(גודל טקסט)
מכון המחקר הגדול בעולם הכדורגל CIES Football Observatory הבודק סטטיסטיקות מתקדמות ברחבי 31 הליגות הבכירות באירופה ומתמחה בהערכת שווי המוערך לשחקנים בליגות הבכירות, פרסם הבוקר (שני) את רשמית השחקנים הצעירים היקרים ביותר באירופה.


השחקן שדורג במקום הראשון בפער ניכר הוא לא אחר מאשר השחקן המחונן של בורוסיה דורטמונד ונבחרת אנגליה, ג'יידון סאנצ'ו שחגג את יום הולדתו ה-19 לפני כחודש ימים. שחקן האגף האנגלי שנרכש בקיץ 2017 על ידי הצהובים שחורים ממנצ'סטר סיטי תמורת שמונה מיליון יורו, שוויו זינק עד ל-150 מיליון יורו כאשר הוא מוביל את טבלת הבישולים של הבונדסליגה עם 14. בנוסף סאנצ'ו כבש לא פחות מ-11 שערים וכיום הוא השחקן היחיד בליגה הגרמנית עם מספר דו ספרתי בשני מדדים אלו.



הגיע ממנצ'סטר סיטי תמורת 8 מיליון יורו בלבד. ג'יידון סאנצ'ו (Gettyimages)


מתחת השחקן האנגלי מופיע אחד מתגליות העונה באנגליה, מתאו גונדוזי בן ה-20 שנרכש על ידי ארסנל תמורת שמונה מיליון יורו בלבד הפך לשחקן הרכב כמעט קבוע במדי התותחנים ולפי מכון המחקר ערכו עומד עם 70 מיליון יורו.



ברשימת הסטטיסטיקה שלו אולי לא תמצאו שערים ובישולים אבל הצרפתי מספק מסירות מוצלחות בכמעט 90 אחוזי דיוק ומבצע תיקול וחצי מוצלח במשחק. הופעת הבכורה של הכישרון הצרפתי בנבחרת הטריקולור טרם הגיעה, אבל אין ספק שאם ימשיך לשמור על יציבות גם דשאן כבר לא יהיה יכול להתעלם.



תגלית העונה בכדורגל האנגלי (Gettyimages)


במקום השלישי מופיע ניקלו זניאולו מרומא עם שווי מוערך של 67 מיליון יורו, קאי הרבץ מבאייר לברקוזן ודקלאן רייס מווסטהאם סוגרים את החמישייה עם שווי זהה של 64 מיליון יורו. את המקומות השישי והשביעי תפסו ג'יאנלואיג'י דונארומה ממילאן (59 מיליון יורו) ו-ויניסיוס ג'וניור מריאל מדריד (55) בהתאמה ולאור יכולתם במהלך העונה אותם שחקנים אולי היו ראויים להתברג במקום גבוה יותר.


חלוץ יובנטוס מויזה קן שפרץ בקול תרועה והפך לשחקן הרכב קבוע ביובנטוס ואף זכה לשער במדי נבחרת איטליה בפגרת הנבחרות האחרונה נמצא במקום ה-20 בלבד עם שווי מוערך של 20 מיליון יורו. 



אם מישהו שואל מדוע מלך שערי הליגה הצרפתית והשחקן הצעיר המצטיין של השנה קיליאן אמבפה נותר מחוץ לרשימה. הסיבה לכך היא שבבדיקת השחקנים נערכה רק על אלו שנולדו לאחר שנת 1999 וכוכב פריז סן ז'רמן נולד בסוף 1998.



למרות יכולות נהדרת בחודשים האחרונים, מיוזה קן נמצא רק במקום ה-20 (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי