ואלוורדה עוזב את בילבאו, ברצלונה תכריז על מינויו ביום שני

ארנסטו ואלוורדה. שילוב מפתיע
ארנסטו ואלוורדה. שילוב מפתיע | צילום: gettyimages

אתלטיקו בילבאו הודיעה רשמית שהמאמן לא ימשיך בקבוצה וכלי התקשורת בספרד טוענים שימונה באופן רשמי בשבוע הבא למחליפו של לואיס אנריקה

(גודל טקסט)
אתלטיק בילבאו הודיעה רשמית על סיום תפקידו של המאמן ארנסטו ואלוורדה במועדון, ו"מונדו דפורטיבו" פרסם מוקדם יותר היום (שלישי) שהנהלת ברצלונה החליטה באופן סופי למנות את אותו למאמן הקבוצה בעונה הבאה. לפי הדיווח המאמן סגר לשנתיים פלוס אופציה לשנה נוספת וייחל את תפקידו ב-1 ביולי. ההכרזה הסופית תהיה ב-29 במאי, יומיים אחרי גמר הגביע הספרדי.


ואלוורדה בן ה-53 נולד בעיר אקסטרמדורה יוצג רשמית בשבוע הבא בברצלונה. הוא שיחק שנתיים בברצלונה בשנים 1988-1990 ומכיר את המנטליות במועדון ואת שיטת המשחק. 
את קריירת האימון שלו החל בבילבאו ב-2003 אחרי ששימש כעוזר מאמן וכמאמן קבוצת הבת ונשאר בה עד 2005. ב-2013 חזר ואלוורדה לקדנציה שנייה ב"אריות" וזכה בסופר קאפ הספרדי ב-2015.


 

ביחד עם ואלוורדה יגיעו שני אנשי צוות. עוזר המאמן יון אספיאזו ומאמן הכושר חוסה אנטוניו פוסנקו, ששיחק בעבר בברצלונה, אבל נאלץ לפרוש בגיל 21 בגלל פציעה. השניים הם אנשי אמונו של ואלוורדה והנהלת בארסה כבר אישרה את הגעתם.

 

Ernesto Valverde no continuará como entrenador del primer equipo https://t.co/s5PglMB2Wq#athletic

— Athletic Club (@AthleticClub) May 23, 2017

אם לא יקבע משחק הכנה נוסף, המשחק הראשון של ואלוורדה כמאמן ברצלונה יהיה בניו ג'רזי מול יובנטוס ב-22 ביולי בגביע האלופות העולמי. מדובר במשחק במסגרת מסע שיערכו הקטאלונים בארצות הברית במהלכו יפגשו את מנצ'סטר יונייטד בוושינגטון (26 ביולי) ואת ריאל מדריד במיאמי (29 ביולי).



ליאו מסי. יש לו מאמן חדש (AFP)
ליאו מסי. יש לו מאמן חדש (AFP)






מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי