ברצלונה זכתה בגביע המלך אחרי 1:3 על דפורטיבו אלאבס

ברצלונה חוגגת זכייה בגביע הספרדי
ברצלונה חוגגת זכייה בגביע הספרדי | צילום: Gettyimages

מסי, ניימאר ואלקאסר העניקו מתנת פרידה ללואיס אנריקה במשחקו האחרון על ספסל הבלאוגרנה. הרננדז רק השווה זמנית בבעיטה חופשית מושלמת. מסצ'ראנו נפגע בראשו ובברכו הימנית והוחלף

(גודל טקסט)

ברצלונה זכתה בגביע הספרדי אחרי שגברה 1:3 בגמר על דפורטיבו אלאבס, במשחקו האחרון של לואיס אנריקה בתום שלוש שנים על ספסל הבלאוגרנה בהן זכה בתשעה תארים.


המשחק נפתח בצורה שקולה בוויסנטה קלדרון, אך קצת אלימה מצד שחקני אלאבס. פחות מעשר דקות בתוך המשחק ברצלונה איבדה את חאבייר מסצ'ראנו שעלה לקרב אווירי מול מרקוס יורנטה המושאל מריאל מדריד. הארגנטינאי נפגע קשה בראשו ובברכו הימנית והוחלף באנדרה גומש. הבאסקים היו קרובים מאוד ליתרון כשכדור של איבאי גומש פגע בקורה וטייל על קו השער בדקה ה-27, אבל דווקא הקטאלונים עלו ל-0:1 בדקה ה-30.


דאבל פס ליאו מסי עם ניימאר הסתיים בבעיטה מסובבת של הארגנטינאי מקצה הרחבה לרשת של פרננדו פאצ'קו, והפך אותו לראשון שכובש בשלושה גמרי גביע רצופים מאז עשה זאת פרנץ פושקאש בשנות השישים. אלאבס לא ויתרה ושלוש דקות בלבד לאחר מכן הגיע השיוויון כשתיאו הרננדז, שעל פי דיווחים כבר סיכם בריאל מדריד, סובב כדור חופשי מושלם לחיבורים של יאספר סילסן ההולנדי.



ברצלונה. גביע שלישי ברציפות (Gettyimages)


ואז כשכבר היה נראה שהקבוצות יירדו  להפסקה בשיוויון, כדור עומק של מסי הגיע לגומש. הפורטוגלי העביר מסירת רוחב מימין לניימאר שדחק מקרוב את ה-1:2. ואם זה לא הספיק, שתי דקות בתוך תוספת הזמן מבצע אישי גדול של הפרעוש הסתיים בכדור עומק נהדר לפאקו אלקאסר, שלבד מול פאצ'קו העלה את הבלאוגרנה ליתרון מבטיח לפני ההפסקה.



המחצית השנייה הייתה רגועה הרבה יותר כשנראה שהרוח יצאה מהשחקנים של אלאבס. למרות חילופים התקפיים של מאוריסיו פלגרינו, הבאסקים לא הצליחו להשוות כשברצלונה מצידה רשמה הזדמנויות בודדות שלא נוצלו עד לחגיגות המאופקות בסיום המשחק.


ברצלונה הפכה לקבוצה הראשונה ב-64 השנים האחרונות שזוכה בגביע שלישי ברציפות ותפגוש פעמיים את ריאל מדריד בתחילת העונה לקאלסיקו במסגרת ה"סופר קופה" בתחילת העונה הבאה, כשאלאבס יכולה להתנחם אחרי הופעה מכובדת בגמר הגביע הראשון בתולדות המועדון הקטן מחבל הבאסקים.



לואיס אנריקה. נפרד עם תואר (AFP)



אינייסטה חוגג עם עוד גביע (AFP)


הרכבים
ברצלונה: יאספר סילסן, ג'ורדי אלבה, חאבייר מסצ'ראנו (אנדרה גומש 10), ג'רארד פיקה, סמואל אומטיטי, סרחיו בוסקטס, אנדרס אינייסטה, איבן רקיטיץ' (אלייש וידאל 83), ליאו מסי, ניימאר, פאקו אלקאסר.


אלאבס:
 פרננדו פצ'קו, רודריגו אלי, זוהיר פדאל, קרלוס ויגראי, תיאו הרננדז (אוסקר רומרו 79), קיקו, מרקוס יורנטה, מאנו גרסיה, אדגר מנדס (ויקטור קמראסה 60), איבאי גומס (רובן סוברינו 60), דייברסון.


מהלך המשחק

דקה 6: מסי שלח כדור עומק נהדר לאלבה, שניסה להעביר רוחב לניימאר, אבל הכדור הלך החוצה.


דקה 10: מסצ'ראנו עלה לקרב אווירי מול יורנטה ונפגע בראשו. הארגנטינאי קיבל כדור מספר דקות על המגרש והוחלף באנדרה גומש.
 


מסצ'ראנו. הוחלף כבר אחרי עשר דקות (AFP)

 

Brutal golpe de Javier Mascherano y Marcos Llorente – FC Barcelona 0-0 D…#FinalCopaTelecincohttps://t.co/TRgNs8ZfXf

— ricardo garcía mingu (@richywhichy) May 27, 2017


דקה 23: מסי העביר כדור לניימאר אחרי מבצע אישי, הברזילאי בעט לשער מקצה הרחבה אך הכדור פגע בהגנה ונהדף לקרן.


דקה 27: הזדמנות גדולה לאלאבס. איבאי גומס קיבל כדור אחרי איבוד של פיקה, חדר לרחבה משמאל ובעט לשער, אך הכדור פגע במשקוף וטייל לכל אורך הקו. דייברסון השתלט על הריבאונד, שהלך החוצה.


דקה 30: 0:1 לברצלונה! דאבל פס של מסי עם ניימאר הסתיים בבעיטה מסובבת של הארגנטינאי לרשת של פאצ'קו.



מסי חוגג את היתרון (Gettyimages)


דקה 33: אלאבס משווה ל-1:1! אלאבס קיבלה כדור חופשי, ותיאו הרננדז ניצל עם בעיטה מושלמת לחיבורים של סילסן.



הרננדז. השווה בכדור חופשי נהדר (AFP)


דקה 45: ברצלונה עולה ל-1:2! כדור עומק של מסי הגיע לגומש, שמצד ימין של הרחבה העביר מסירת רוחב לניימאר ולברזילאי נשאר רק לדחוק מקרוב.


 

דקה 45+2: ברצלונה עולה ל-1:3! מבצע אישי גדול של מסי הסתיים בכדור עומק נהדר לאלקאסר, שלבד מול פאצ'קו העלה את הבלאוגרנה ליתרון מבטיח לפני ההפסקה.



אלקאסר. יתרון מבטיח לפני ההפסקה (Gettyimages)


דקה 50: אלבה שלח כדור רוחב נהדר לאלקאסר שכמעט השלים צמד, אבל לצערו פאצ'קו היה במקום כדי להדוף.


דקה 65: אינייסטה בעט חזק מקצה הרחבה, אך הכדור עבר מעל המשקוף. 


דקה 90+1: בוסקטס קיבל כדור ממסי ברחבה, אך במקום לבעוט לשער ניסה למצוא את ניימאר והכדור הלך החוצה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי